Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Bil - Hva Bør jeg velge ?


insider

Anbefalte innlegg

hvilke bil bør jeg kjøpe ?

 

Skal ha noe som ikke ruster bort

- som min gamle bil gjorde en opel vectra 2.0i 89 mod

- rust for 25k :grumpy:

 

skal bruke rundt 90,000 - 100,000

forskikring på fattern

har helst ha noe som er "fint å se på" og ikke "går som en dass"

og helst ikke noe som har gått til månesn og tilbake ( dvs over 150 - 180k )

 

tengt på corrado men hørt at g-ladern har en tendens til å ryke og det er vanskelig å skaffe deler

 

noen som har noen gode forslag ?

 

forslag fra dere til nå:

 

• Golf III/IV

• Corrado (hot :yes: )

• Audi s2 (hot :yes: )

• Audi 80/90/100

• Audi S4

• Audi A4 (hot med stylig :yes: )

• Volvo 240

• Monte Carlo

• Saab 900

• Nissan 200SX

• Nissan 200SX S13 (hot :yes: )

• Nissan 200SX S14

• Lancia Delta HF Intergrale

• Toyota MR2

• Mazda 323 turbo

• Civic ( pen med styling :yes: )

• BMW 750ia

• BMW 320

• Jaguar XJ6 XJ40

• Mitsubishi Eclipse

• Honda NSX

• Honda Prelude

• Renault R 5 GT Turbo

• Mercedes 190E (hot :yes: )

• Mercedes Bens w124

• Volvo 940 t

• Peugeot 406 2.0 ST

• Volvo 850R

• Audi 80 GT

• Opel Calibra

• Audi ur quattro (hot :yes: )

 

Flere forslag ?

 

Biler jeg ikke skal ha er Sierra eller noe annet skrot som rusen bort den dagen du får det !

 

- Kom gjerne med Linker Og Bilder ! ;)

 

FIKK BREV OM AT JEG BARE KUNNE KJØRE VECTRAEN UT DESEMBER PGA AT FEILENE IKKE HADDE VÆRT FIKSET

 

takk for alle svar ;)

Endret av insider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Dersom du ikke vil ha rust, er jo Audi et klokt valg. De har galvansierte karrosserier fra midten av 80-tallet og frem til idag.

 

Corradoen er en morsom bil, men g-laderen er ikke særlig driftssikker og de fleste er hardt kjørt. Du kan likevel finne gode eksemplarer dersom du er heldig. Tenk også litt på forsikring... Skal du ha bilen på deg selv? Hadde vært fint å visst ca hvor mye du var tenkt på å bruke, hvor gammel du er, og hvilken bonus du har hos evt forsikringsselskap.

 

Har det noen betydning om det er stv? Coupe? Vil du ha en som er billig i drift? Sportslig eller sedat? Gi oss mer og gå på du. :cool:

Lenke til kommentar

info:

skal bruke rundt 100 tusen, er 18 år, er ganske så sikkert på at jeg skal ha forsikring på fattern ( billigere ! )

 

har helst ha noe som er "fint å se på" og ikke "går som en dass"

 

drife er ikke så viktig bare det ikke slurper 2 liter på mila og helst noe som er sproselig

 

og helst ikke noe som har gått til månesn og tilbake ( dvs over 150 - 180k )

 

kansje kjøpe en bil til 80 tusen og bruke resten på anlegg og styling

Lenke til kommentar

Allerede før folk begynte å svare i denne tråden tenkte jeg å foreslå en 84-88 monte carlo ss. Personlig er det en bil jeg kunne tenkt meg. Amcar skrev for en stund siden en kjøpeguide som omhandlet disse bilene. Der står det hva som er bra/dårlig, hva du skal se etter og diverse generelle fakta om bilen. Dersom du vil kan jeg sikkert finne artikkelen og scanne/ta bilde av den.

 

Chevrolet har holdbare motorer som er lette å trimme. Bilen har originalt diffbrems så det skal ikke by på problemer om vinteren. Bare å ha nok fart til at automaten legger i 2'a når du skal opp ei kneik, da senkes dreiemomentet såpass at du unngår hjulspinn ;)

 

Uansett synes jeg 100k er litt mye å bruke på første bilen, men det er sikkert bare fordi jeg kjører rundt i en (fullt brukbar) bil (som har bestått eu'n) til 2500kroner ;)

 

PS: Det er tøffere å kjøre rundt i en slik bil enn en overstyla japsebil.. :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...