Bilbergeren Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg holder på (eller rettere sagt prøver) å få inn det nye hovedkortet mitt. Trodde jeg hadde vært flink gutt og fått alt på plass, og kobler i strømmen. Hva skjer? Joda... ingen verdens ting. Hadde et AMD-kort tidligere, men har bestemt meg for P4 Celeron denne gangen. Kjøpte et MSI PT8 Neo-kort, og 2,6GHz Celeron Prosessor. Og ja. hovedkortet støtter P4, og det samme med strømforsyningen. Noen tips?? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 kan være at du ikke har kobla power switch ledningen riktig i hk'et. Hadde selv MSI en gang, det som stod i manualen om hvor power switch sku stå, stemmte ikke, så jeg måtte finne det ut selv. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har du plugga i 12V til CPUen? Bomma med det selv en gang Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 12v ATX-kablel? Er den koblet inn? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg ville anbefalt å sjekke manualen etter om du har plugga alt rett. Power sw osv. Hvis ikke, er det noe gærnt med kortet Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 ting å sjekke (utfra erfaring) a) du har koblet på power bryteren på kabinettet til hovedkortet b) svitsjen bak på powersupplyet står på c) du har satt i power ledningen til pc'n d) støpselet du har koblet i har strøm hvis det ikke funker, ta ut ledningene for a) og sett de inn igjen, det er den vanligste feilen. vi er alle idioter Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 ting å sjekke (utfra erfaring)a) du har koblet på power bryteren på kabinettet til hovedkortet b) svitsjen bak på powersupplyet står på c) du har satt i power ledningen til pc'n d) støpselet du har koblet i har strøm hvis det ikke funker, ta ut ledningene for a) og sett de inn igjen, det er den vanligste feilen. vi er alle idioter Hvem vi ? Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Høhø... her fant jeg feilen ja... Og ingen av dere hadde rett Feilen var som følger: Sitter en BIOS jumper som velger om en skal bruke gammelt eller nytt sett der, og jeg valgte gammelt, og da fønka det ikke, men så prøvde jeg for moro skyld å bytte plassering, og nå sitter jeg og skriver med tidligere nevnt hovedkort. Vil bare takke dere alle for gode forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå