Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Hei Jeg har lyst til å prøve meg som tegner. Jeg har lyst til å kunne tegne gode og morsomme karikaturtegninger. Men hvordan skal jeg gå frem? Noen som har kunnskap og erfaringer? Jeg har ikke tegnet siden barneskolen, så tegnekunnskapene skorter det på. Jeg har prøvd å tegne oppå ting som jeg vil tegne, f.eks. mennesker, men det er kanskje ikke den beste måten å lære seg å tegne på? Ettersom en bare følger strekene som er under, og blir veldig avhengig av å finne tegninger som vil uttrykke det en ønsker å fremstille. F.eks. hvis jeg vil lage en tegning av et menneske som sitter i en bestemt posisjon, så må jeg lete for å se om jeg finner denne sittestillingen før jeg kan tegne etter det... men da er på en måte noe av poenget med å tegne borte... Noen som har gode metoder for å lære seg å kunne tegne kropp, bevegelser, ansiktsuttrykk? Bør en starte med å tegne vanlige folk, eller tegneseriefigurer? Hvordan skal en få til uttrykksfulle figurer, ettersom det er viktig å få frem i en karikaturtegning? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Du kan begynne med gratis tegnekurs på nettet, som gir deg litt trening med ulike teknikker. http://www.drawspace.com/lessons/free Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Det er ganske vanlig å tegne med referanse. Tracing er dog ikke bra, da lærer du ingenting. Lær deg å lage gode skisser og lær deg å bruke hjelpelinjer. For å bli god må du øve - det kommer ikke av seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Hei Takk. Vet noen hvor jeg kan kjøpe en trefigur av menneskekroppen med ledd som jeg kan vri på? Så kan jeg se etter den når jeg tegner... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 De fleste hobbybutikker med tegne-/malesaker har vel dette. Én av dem: http://www.torso.no/Produktsoek-1.aspx?eComQuery=leddukke Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 de er ganske ubrukelige tbh... det du burde gjøre er å finne noe sted du kan tegne akt tegning og kroki. dvs nakne mennesker. om du vil ta det litt seriøst, kan du stikke til drawing academy i viborg, danmark. der kommer du til å lære sjukt mye på kort tid en god bok jeg liker veldig godt til cartoony greier er "Cartoon Animation" av Preston Blair. den går igjennom litt mer basic konstruksjon av figurer, line of action og litt forskjellig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå