Audi s4 q Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Hei og god påske! Er det noen her som kunne tenkt seg å hjelpe meg med en oppgave ang koblingstegning og en forklaring på hvordan man skal tenke for å skjønne en slik tegning!? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Legg ut tegningen og forklar hva du tenker om den, så kan vi hjelpe/rette på deg:) 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Enig med Salvesen. Vanskelig å si om vi eventuelt kan hjelpe hvis vi ikke kan se hva du trenger hjelp til. Også viktig at du viser din egen forståelse av det, selv om den kanskje er feil. Det er mer nyttig for deg å komme inn i tankene bak enn å bare bli presentert med et svar. Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Så flott da, tar opp elektrofaga fra vgs selv etter jobb, så er myye å sette seg inn i! Vet egentlig ikke om jeg vet hvor jeg skal starte, men kan poste oppgaven mens jeg prøver:) Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Bildet til oppgaven Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Her er mitt forslag:) Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Det ser i prinsippet riktig ut dette, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du bruker 3 klemmer når du slipper unna med 1 som gjør samme jobben. Hvis du nå ser bort ifra ringeklokke-aspektet og ser for deg at hver leilighet er en stikkontakt, og trafoen er tilførsel så har du akkurat samme kobling. Så det skal holde med 2 klemmer i boksen, enkleste koblingen som finnes i grunn, på "folkemunne" kalt "farge på farge". Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 4. april 2015 Forfatter Del Skrevet 4. april 2015 Det ser i prinsippet riktig ut dette, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du bruker 3 klemmer når du slipper unna med 1 som gjør samme jobben. Hvis du nå ser bort ifra ringeklokke-aspektet og ser for deg at hver leilighet er en stikkontakt, og trafoen er tilførsel så har du akkurat samme kobling. Så det skal holde med 2 klemmer i boksen, enkleste koblingen som finnes i grunn, på "folkemunne" kalt "farge på farge". Så det du sier, er at man kan koble alle "blå" ledningene på samme klemme i boksen og videre til trafoen, og alle "brune" ledningene på en annen klemme, før den går vidrere til trafoen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå