norsemanGrey Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Jeg har en 60Hk Yamaha 98 modell som jeg kjøpte for 3-4 år siden. Siden jeg kjøpte den har jeg hatt problem med at motoren begynner å hoste/hakke når jeg kommer over 18-19 knop. Det skjer med kortere og kortere intervall jo høyere opp i fart/turtall jeg kommer over 18 knop. Akkurat som om tilførselen av bensin kutter er kort øyeblikk. Det har ikke så mye å si på hastigheten, men det er veldig irriterende og sikkert ikke helt bre for motoren. Det som er rart er at noen ganger når jeg kommer helt opp i toppfarten til motoren begynner hakkingen å avta igjen. Er det noen som har noen ide om hva som kan være årsaken til dette. Eventuelt hvor jeg kan begynne å feilsøke? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Biltema besintank? Sjekk at rør ned in tank er tett. Ellers suger motor luft sammen med bensin. Hadde lignende problem med en 30 hk tohatsu. Problemet var da verst med tom tank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå