Linepusle Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Flott farge på blomsten 8. april. Men bildet fra Gardermoen har fantastisk lys og bildet i spoileren har både lys og varme og herlig stemning! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Betegnende bilde av påsketrafikken, mellomlandingen i hagen minte meg på at det nærmer seg en tur til Kreta for vår del også... Likandes bilde fra Gardermoen 7. april, slike detaljer jeg liker... Fargesterkt blomsterbilde 8. april- liker.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Fantastisk farge..... Takk, de er minst like fine i virkeligheten også, og i enorme mengder Jeg liker lyset i bildet fra Gardermoen. Takker så mye, lyset var spesielt, i alle fall for en som vanligvis ikke står opp før kl 4. Flott farge på blomsten 8. april. Men bildet fra Gardermoen har fantastisk lys og bildet i spoileren har både lys og varme og herlig stemning! Takk, Linepusle Betegnende bilde av påsketrafikken, mellomlandingen i hagen minte meg på at det nærmer seg en tur til Kreta for vår del også... Likandes bilde fra Gardermoen 7. april, slike detaljer jeg liker... Fargesterkt blomsterbilde 8. april- liker.... Takk til deg også (og gratulerer med beste påskebildetbildet) Endret 10. april 2015 av JorunT Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 (endret) 9. april - Påskeegg Jeg er litt på etterskudd, vi var i Thessaloniki i går og har ikke hatt tid til å legge ut noe før. I går var det skjærtorsdag her, da koker og farger grekere påskeeggene sine røde. Det er masse symbolikk her, den røde fargen skal bety Jesu blod, og første påskedag går folk og knakker hverandres egg , det er om å gjøre å lage hakk i andres egg og gå vinnende ut med et helt egg. Egget skal visst symbolisere den forseglede graven som ble åpnet. Eggene i bildet var bare juks, tror jeg, så ut til å være av tre, de var tilsalgs på det store markedet i sentrum av Thessaloniki. Vokslysene skal brukes ved midnattsmessen i morgen, dit går alle. _Z090064 Easter eggs.jpg by JorunT, on Flickr Thessaloniki har mange stilige hus fra rundt begynnelsen av 1900-tallet, som dette. Det var første dag med litt sol og varme, så folk satt ute og spiste. Alt ser bra ut på overflaten, men i bildet er det flere skilt som sier at mye er til leie, det er utrolig mange stengte forretningslokaler nå._Z090062 Architecture Thessaloniki.jpg by JorunT, on Flickr Endret 10. april 2015 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Lekre påskeegg - (Trodde påskedagene var likt i verden jeg.....?) - Spoiler-bildet var tøfft! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 Lekre påskeegg - (Trodde påskedagene var likt i verden jeg.....?) - Spoiler-bildet var tøfft! Å nei, de ortodokse kirkene (i Hellas, Russland og en bråte andre land i øst-Europa) følger den julianske kalender, resten av verden den gregorianske når det gjelder påsken. Den faller av og til samtidig med vår påske, men oftest kommer den senere, til og med i begynnelsen av mai. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Syns blomsterbildet den 8. april var veldig flott. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 Syns blomsterbildet den 8. april var veldig flott. Så fint at du likte det, det er en av mine favorittblomster. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 10. april - Prøverom i det fri Det er alltid like morsomt å gå på det ukentlige markedet i Nikiti. I dag var alle butikker langfredagstengt, men ikke markedet. Å prøve nye klær er ikke noe problem her, prøverom i det fri funker det, bare du har et speil. _Z100092.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Oisann - morsomt bilde, noe til prøverom ja. Du kunne ventet på en "prøver" også da Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 mange forskjellige motiver her... herlig farge p åblomsten fra 8.april. stillig perspektiv på spoilerbildet fra 9.april. fint dokumentert av ute prøverom Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Sånn prøverom tror jeg aldri jeg har prøvd før. Morsomt bilde! Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Artig med eggene og pakkene med lys. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Oisann - morsomt bilde, noe til prøverom ja. Du kunne ventet på en "prøver" også da Da kan det hende jeg måtte vente lenge, det var ikke så folksomt som det pleier å være. mange forskjellige motiver her... herlig farge p åblomsten fra 8.april. stillig perspektiv på spoilerbildet fra 9.april. fint dokumentert av ute prøverom Takker Artig med eggene og pakkene med lys. Takk Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 (endret) 11. april - Freesia Det må bli en blomst i dag, ikke vill, men fra vår beskjedne hage. _Z110166-Edit Red freesia.jpg by JorunT, on Flickr De kommer i alle slags farger:_Z110188-Edit Blue freesia.jpg by JorunT, on Flickr I natt ble vi med naboer til midnattsmesse i kirken i nærmeste landsby, alle stilte i finpuss og det var som alltid festlig stemning. Ved midatt, etter at alle har tent lysene sine med flammen som ble fløyet fra Jerusalem tidligere på dagen, gikk alle utenfor kirken og så på et digert bål, på toppen sto det utkledd figur, som skulle forstille Judas. Han brant opp så fort at jeg ikke fikk sett ham. _Z120192 The burning of Judas.jpg by JorunT, on Flickr Etterpå ble vi bedt til 'magiritsa', en suppe laget på innmat, som skal være bra måte måte å bryte fasten. Suppa er ikke mye å ta bilde av, men smaken var god. Det ble sent! Endret 2. mai 2015 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Fantastisk flott - begge Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Fine blomsterbilder. Og likte også bålbildet. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Fantastisk flott - begge Fantastisk flott - begge Fine blomsterbilder. Og likte også bålbildet. Tusen takk begge to Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 12. april - Første påskedag/badedag Et par av naboene har startet badesesongen, de påstår at det ikke er kaldt. Athos, fjellet i bakgrunnen 2030 moh), er fortsatt snøkledd på toppen. _Z120197 Swimming under Mt. Athos.jpg by JorunT, on Flickr Det ligger et lag av stekeos over Hellas første påskedag, da skal alle grille hele lam eller kje (det er enda bedre). Vi måtte greie oss med litt mindre, et helt slakt var litt i overkant for to, men paidakia arnisia (slags lammekoteletter og ribbebiter) var brukbart det også. Det var så varmt at vi måtte sitte under parasollen._Z120207 Easter Sunday meal.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Syns det er godt komponert badebilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå