Gå til innhold

Aprilfest 2015 - JorunT - Fra nord til sør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4.april - så flott Jorun - misunnelsesverdig - lengter til ski-viddene, lenge siden. (Men hadde jeg prioritert det, så hadde det nok blitt - er litt redd for den "brekkingen" min)

Takk Randi, tar det med ro i utforkjøringene, da vet du. Det går for det meste bra, men hadde et svalestup på hjemveien i går pga av grus i sporet, fikk et smell i et ribbein. Jeg overlever det nok 

Syns det siste er veldig fint. Fin vinterstemning i flott vær.

Takk, klager ikke på været.

flott værbilde på 4. april. "skyvirvelen" i midten gir bildet det lille ekstra  :)

Takk for kommentaren, det var de rare skyformasjonene jeg trigget på også

4. april - Himmel og snø

Klart og fint fra påskefjellet. Eia var en der...   ;)

Takk, det var en flott påske

Det var flotte påskestemningsbilder! Jeg likte godt spoilerlbildet den 4. april på grunn av sporlinjene i forgrunnen og fjelllheimen i bakgrunnen.

Takk, var veldig i tvil om hvilket bilde jeg skulle velge, Hallingskarvet er mektig

Nydelig bilde, reklame for påskefjellet. Har dere vært ute og gått masse på ski i det fine været?

Ja da, vi har i alle fall vært mye ute, om ikke alle turene var så lange.

Lenke til kommentar

6. April - Mellomlanding i hagen

Vi er såvidt hjemom før vi drar til Hellas i morgen tidlig. Her er det full vår, det mangler ikke på blomster.  En  påskegul, knøttliten Saxifraga i et trau har sprunget ut. Tatt på frihånd i full fart.

16433948324_c619dffac3_z.jpg

_Z060697 Yellow Saxifraga sp..jpg by JorunT, on Flickr

Må bare vise at det er krokus i mengder her også.

16436200733_4d2586e301_z.jpg
_Z060669 Crocus.jpg by JorunT, on Flickrr

Og juleroser i hopetall

16868831230_7034950292_z.jpg

_Z060681 Helleborus hybrid.jpg by JorunT, on Flickr

Lenke til kommentar

Nydelig komposisjon - utrolig flotte de i spoiler også. (Synd å reise fra vårblomstringen her nå da....)

Takk! Det blir nok mye fine vårblomster her i syd også, men vi var jo heldige som fikk med oss så mye hjemme først.

fine blomster bilder. liker spesielt spoiler av krokus.

Takk, jeg likte også krokusene, men tenkte jeg fikk velge noe som ikke dere andre har hatt i denne festen

Pent hovedbilde av de gule blomstene. Men jeg falt litt ekstra for spoilerbildet av  juleroser i hopetall. :)

Artig at dere velger forskjellige bilder 

Det siste, av julerosen, ble forresten tatt på frihånd, ikke med makroobjektiv, men med 

Jeg likte særlig julerosen i spoileren! 

Takk, da var det to som foretrekker julerosen!

Det siste, av julerosens 'indre, ble forresten tatt på frihånd med Olympus 12-40 f/2,8, og ikke med makroobjektiv. Jeg er veldig fornøyd med dette objektivet, bortsett fra at det er mye større og tyngre enn kitzoomen (som jeg også synes var bedre enn forventet). Jeg har ikke skrevet inn EXIF-info på bildene her, da all info kan ses på Flickr ved å klikke på bildene. .

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

7. april - Gardermoen i morgensol, på vei sørover

Grytidlig avgang, den tidlige morgensolen ved 6-tiden kastet et gyllent skjær over den grå betongen i det vi skal gå ombord i flyet..

16447719474_2c83eac650.jpg

_Z070705-Edit Gardermoen airport.jpg by JorunT, on Flickr

Det er faktisk kaldere her i nord-Hellas enn i Oslo, 8 grader ute da vi kom i kveld, og 10 grader inne, da er det godt å ha en peis.

16447746904_0fc192b8a2_z.jpg

_Z070710 First evening in Halkidiki.jpg by JorunT, on Flickr

Endret av JorunT
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...