Gjest member-296438 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Slogfunk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Så litt grapse ut men former og farge var det Men rogna, går den i sloge ? Hilsen Rune Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Hei, Pentaxen. Dette så ikke direkte apetittlig ut, men er vel en del av "gamet" ? Fototeknisk helt topp når det gjelder skarphet / eksponering, farger og lys ! Svært informativ følgetekst, - her va det mye å lære M v h Albert. Lenke til kommentar
November001 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Fantastisk billede, supergodt set. Slut med kaviarmadder. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 SLOGFUNK Tekst/Mel. Rudi Høynes/Sverri Dahl/Ketil Stokkan Guttan`står på kaia i surt, kaldt vær De bainnes og de svær ? (bainnes og de svær) De lengte`etter sommer med trost og stær Nesen renn`og føtn`frys ? De ser`kje mye te` himmelns`lys Men de har SLOGFUNK ? Det e`så gøy med SLOGFUNK Vil ha meire SLOGFUNK ? Uten SLOGFUNK har`kje live`verdi Guttan`kan sett handtverk, de sløy`fesk som besett Så sloge`skvætt ? (sloge`skvætt) Ser frem te`helga med drink på brett Discoteque ? Restaurant ? Felles mål ? Felles trang SLOGFUNK ? Det e`så gøy med SLOGFUNK Kroppen krible etter SLOGFUNK ? ja, SLOGFUNK må vi alle ha Mandag, tirsdag ? Fy of fy! Onsdag, torsdag ? Æ vil spy! Fredag, lørdag ? Fyll og fest ? og SLOGFUNK ? Det e` så gøy med SLOGFUNK Vil ha meire SLOGFUNK ? ja, SLOGFUNK må vi alle ha Guttan`ne`på kaia får dårlig betalt Men de ser sæ`kje førrbalt ? (ser sæ`kje førrbalt) De huske det de gamle har førrtalt ? har førrtalt Om «30-år med dårlige kår» ? Om blodslit og sjelesår De hadd`kje SLOGFUNK ? Ingen trøst å få i SLOGFUNK De sku`ha hatt SLOGFUNK ? «Guano» Av og tell, når naturen krev`sett Det e`kje så greitt ? (e`kje så greitt) Man kan bli både varm og svett ? varm og svett 40 rass, en enkel dass ? Du verden, førr en arbeidsplass Og SLOGFUNK ? Bli aldri lei av SLOGFUNK Sett på dass og søng SLOGFUNK Ja, SLOGFUNK kan man ta med korr man går! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Figurativt og fargerikt som bare fy. Men kan som du sier også oppfattes abstrakt - kanskje t.o.m. naturabstrakt. Ikke alltid like lett å se hva som blir beste utsnitt. Jeg tenker muligens å trange inn til venstre, men ser at det vil høyne noe, men tape på en annen måte så da går vel vinninga opp i spinninga. Skarphet, farger og detaljer blir det vanskelig å si noe stygt om her. Den flotte rogna skulle jeg gjerne hatt i steikepanna. Huene er vel litt for små til å spikre som trofe' på buveggen. men jeg har sett hue ette 20 kg. gjedde spikra på stabbursveggen. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Litt av ei "smørje" dette, allikevel severdig men appetittlig ? - Neppe. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Supert dette! Litt av en fangst du fikk der oppe i nord! Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 OPjj dedtte blir verre og verre. sser skikkelig ekkelst ut. veldig gode detaljer må jeg si da men.. Bra jobba! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Meget makabert, men samtidig så er det jo ett veldig bra bilde med flott komp og fine farger. Måtte jo inn på You Tube og høre på Slogfunk for å komme i riktig stemning Mvh. Rolf Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 "Severdighet" avgjøres som regel ikke av selve motivet, men av hvordan motivet er presentert. Det er valg av fargepalett, eksponering, komposisjon og utsnitt som avgjør om et bilde blir severdig eller ikke. (Det gjelder selvsagt ikke bilder av nyhetsverdi, men det hører ikke til dette fora). Det meste kan derfor være severdig, sett at det er presentert på en tiltalende måte. Også fiskeavfall. Jeg synes absolutt at det er et spennende bilde på grunn av alle formene og fargene. Men det er på ingen måte abstrakt. Her kjenner vi raskt igjen hva som er foran oss. Spesielt øye på fisken blir et naturlig og sterkt fokuspunkt. Det blir derfor et klart hovedmotiv, og ikke bare et tilfeldig element i en abstrakt masse. Jeg ville derfor prøve å komponere bildet "rundt" øyet og bruke det som et hovedelement, med resten av slogen som bakgrunn. Setter forøvrig stor pris på følgeteksten. Det gir et interessant innblikk i dine tanker bak bildet og gir oss som kommenterer et mye bedre utgangpunkt til å kunne gi nyttige tilbakemeldinger. Fortsatt god påske Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Takker for kommentarer på mitt smått makabre bilde eksperiment:-) Responsen har vært god synes jeg, og gøy å høre andres synspunkter. Håper ikke noen synes det var for drøyt:-) @Mikael, så har jeg lastet opp ny versjon, med øyet i sentrum. Bildet er tatt med et lite Fuji XQ1 på f4,9-1/9s- ISO 400, så resultatet etter cropping er ikke optimalt. Var det kamera jeg hadde for hånden akkurat da. Ligger forøvrig alltid i lomma i tilfelle..... @Rune K, så blir slogkaret sortert, og rogn, lever og fiskehoder tatt vare på for videreforedling. Resten blir også foredlet til bl.a for og lim av alle ting:-) @Rolf K, så er jo "Slogfunk" en fengende låt med frisk tekst og høy 80´talls faktor. ZOO og Unit Five var jo store på den tiden, og Nord-Norge ble for alvor plassert på musikk kartet. Det var tider det..... God Påske til dere alle! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Huff så ekkelt, men likevel et godt foto! Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Ikke direkte apetittlig, men absolutt severdigt (Bra jeg slipper lukta.... ) Lenke til kommentar
Geir R. Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Blir ikke akkurat sulten av å se dette, men farger og klarhet er helt på sin plass. Av en eller annen grunn så syns eg det er system i rote her, hmmm Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Takk Takk alle sammen for kommentarer:-) Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 "Dø' å pine!" Pent er vel ikke helt ordet her - men høyst interessant, fargerikt - og meget kreativt! :-) Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 "Dø' å pine!" Pent er vel ikke helt ordet her - men høyst interessant, fargerikt - og meget kreativt! :-) Takker så møe Groko:-) Pinen er vel over, men definitivt mye død...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg