GalFisk Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Prøvde å stappe inn seks PCI-skjermkort i min 98-burk, det funka fint sammen med GF3 (v8200Ti2). Prøvde det samme i en win2k/xp-boks, da kan jeg bare få ett av kortene til å funke, og bare når BIOSen er satt til å starte PCI-kortet først. Kortene har S3 Virge DX-chip, ett kort pluss matrox g400 Dualhead funker fint på 2k/XP, men hvis jeg setter inn flere PCI-kort får jeg melding om at enheten ikke kunne starte (Code 10) i device manager, både i 2k og xp. Er forsåvidt digg med 2x17"+1x15" på 2kxp-PC-en (jobbpc), men mer er jo bedre... Noen som har peil/forslag/forklaring? Lenke til kommentar
Radeon8500 Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Kjøpe seg maaaaaaaaaaaaaaaange PCI versjoner av R200 kortet (Vet at det ikke eksisterer, men for denne personen ville dette nok vært kult! Hvis man har 5 PCI slots + 1 AGP kunne man få 12 skjermer på samme PC!) Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Mener å ha hørt noe om at Win2000 og XP støtter max 10 skjermer. Telcontar Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Win9x støtter 9 skjermer. Saken er at vi har fått mange ekstra skjermkort med en del gamle PC-er vi tok over fra banken, så det hadde vært kult å fylle en PC med dem. Men win2k og xp skjønner ikke så mange skjermkort av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Noen eldre skjermkort støtter rett og slett ikke flere skjermer. Du må kansje ha nyere skjermkort? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Janei, det som er ergelig er at det funka perfekt i win98! Kan være at nVidia-driverne er spesielt snille mot andre skjermkort, skal prøve med win2k og Geforce+andre kort en gang og se om det går. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Windows XP (og 2000/NT) initialiserer skjermkort på en annen måte enn Windows 98, slik at eldre kort kan få problemer. Jeg har f.eks. et ATI RagePro som virker fint som sekundært kort under Windows 98 og Linux, men har enkelte problemer under Windows XP... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå