Gå til innhold

Aprilfest 2015 - KleKir - Vidvinkel

Anbefalte innlegg

Mye fint her. "Hos farmor" er fantastisk - skulle ønske den originale tapeten var der enda.  Tror den betongbåten blir der en stund, ja.

Takk for det, Tomsi :)  Artig at du likte rommet til farmor :) Bak det moderne lyse, ligger det nok noe mønster i brunt og oransje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utfordringa var å bruke vidvinkel, men macro-objektivet må jo luftes også... Først sammen med blåveis og hvitveis, så hjem til krokusen i solveggen.

Mye grått vær i Trøndelag denne våren. Så når sola først åpenbarte seg en søndag, blir bidraget noen solfylte krokus.

Rammet de til og med inn for å prøve å holde på sola, men i dag snødde deg gitt :confused:

19. april

post-304735-0-99165400-1429821993_thumb.jpg

Canon EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Exif: 60 mm, 1/250 sec, f/6.3, ISO 100

Også var det denne vakreste vårblomsten, blåveisen :D (vaiende i vind...)

post-304735-0-93602100-1429823063_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hovedbildet er pent. Men jeg blir egentlig litt forstyrret av den kutta lyse blomsten nede til høyre. Hadde du hatt hele den (altså selve blomsten.. aner ikke hva det heter, altså ikke stilken..). Så hadde det enda finere mot det lyse feltet oppe til venstre. Og om du i tillegg hadde tatt med litt mer på venstre side, altså flyttet bildet mot venstre, sånn at du hadde fått med også kanten av bladene på den blomsten som er nederst til venstre, da hadde du også fjernet litt mer av de halve blomstene på høyre side (du hadde vel fått med bare kanten av noen blader?) Da tror jeg dette hadde blitt velidig fint,

Spoilerbildet syns jeg også er pent. Men der syns jeg du kunne prøvd å fått med det stedet der blomsten vokser opp av jorda. Så du hadde fått enslags "bunn" i bildet. Jeg kan egentlig ikke "bildekritikk", bare prøver å se for meg hvordan det kunne blitt enda bedre.

Lenke til kommentar

Flotte farger og det skinner fint i kronbladene på krokusene, men jeg er enig med pybalto at de hvite blomstene i venstre hjørnet forstyrrer mye. Jeg er ikke helt sikkert på hva jeg skulle gjort for å fokusere bildet bedre, kanskje et annet, tettere utsnitt ville gjort seg? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...