Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Webhotell for epost?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må ikke nødvendigvis ha et webhotell, men du må ha et domene. Dette får du tak i hos en domeneregistrar som f.eks. Domeneshop, og koster penger.

 

Ellers finnes det gratistjenester som f.eks. noip.com, hvis du klarer deg med et jalladomene ala "mittdomene.noip.com".

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Må man ha webhotell for å ha epost domene? Har en webserver selv, som jeg kan bruke som epost host.. Det eneste jeg trenger er et epost domene.Noen som har noen tips?

 

Mvh Jan

 

Dersom du går for webhotell vil jeg anbefale PROISP. De bruker CPANEL som er vanvittig brukervennlig. 

 

Bruker one jeg... Hoster web selv og bruker dems epostservere.. Web er det jeg fokuserer på så hvorfor gidde å styre med eposthosting selv.. Mer masete det.. Betaler rundt 300 i året

 

En dårligere leverandør skal du lete lenge etter. Har bare dårlige erfaringer med one.com. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Bruker one jeg... Hoster web selv og bruker dems epostservere.. Web er det jeg fokuserer på så hvorfor gidde å styre med eposthosting selv.. Mer masete det.. Betaler rundt 300 i året

 

En dårligere leverandør skal du lete lenge etter. Har bare dårlige erfaringer med one.com. 

Det er din erfaring. Jeg har vært kunde hos one.com i 11 år. De 2 - 3 først årene var det litt problemer (bl.a. noe dårlig oppetid), men etter det har det vel vært problemfritt både med hosting og mail.

Lenke til kommentar

Det er et domene med så mange forskjellige eposter. Har sett litt på open exchange konto. Hos andre leverandører. Da slipper jeg webhotell. Har one.com for øyeblikket, med et webhotell. Men skal nok sannsynligvis bytte etterhvert.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Bruker one jeg... Hoster web selv og bruker dems epostservere.. Web er det jeg fokuserer på så hvorfor gidde å styre med eposthosting selv.. Mer masete det.. Betaler rundt 300 i året

En dårligere leverandør skal du lete lenge etter. Har bare dårlige erfaringer med one.com.

Det er din erfaring. Jeg har vært kunde hos one.com i 11 år. De 2 - 3 først årene var det litt problemer (bl.a. noe dårlig oppetid), men etter det har det vel vært problemfritt både med hosting og mail.

Hadde problemer med at serveren loada mye da jeg hadde en del krevende databaser som kjørte.

One løste dette ved å flytte over domenene mine på en kraftigere server.

Etter en tid så fikk jeg mine egne webservere men kjører som sagt epostserver på one enda.. Vært kunde i 10 år og har egentlig lite å utsette på one.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...