AnonymDiskusjon Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei! Jeg er ei jente på 21 år som fikk ADHD diagnose for ca 3 år siden. Jeg har i de siste 2 årene gått på Ritalin og vært veldig fornøyd. Hele livet mitt forandret seg totalt, og jeg gikk fra 2,3 i snitt det ene halvåret til 5,8 det neste halvår pga Ritalin. Mitt store problem er konsentrasjon og med engang jeg begynte medisineringen var dette problemet helt borte og jeg følte meg endelig rolig i kroppen. Det eneste problemet jeg har nå, er at jeg har fått veldig liten effekt av Ritalin de siste mnd + bivirkninger. Legen min og jeg skal derfor diskutere en ny medisin, men jeg aner ikke hvordan de andre ADHD medisinene fungerer, da jeg bare har prøvd Ritalin. Spørsmålet mitt er om noen av dere har mistet virkningen av Ritalin og deretter prøvd en ny medisin som har funket godt? Isåfall hvilken? Og vet noen av dere om concerta vil funke på meg, mtp at jeg har fått toleranse for Ritalin? Setter pris på alle mulige svar om ADHD medisiner!! Anonymous poster hash: 0279e...eaf 1 Lenke til kommentar
VinumSabbathi Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Hei du. Jeg har ADD, og opplevde begrenset effekt av ritalin, samt uheldige bivirkninger. Nå bruker jeg et legemiddel kalt metamina. Det er ikke særlig brukt i Norge, og står ikke oppført i felleskatalogen. Forhør deg med legen din om denne medisinen kunne vært noe for deg. Det finnes andre alternativer til ritalin også, men de inneholder det samme virkestoffet. Er det noe mer du lurer på, så spør meg gjerne om mine erfaringer. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå