troma Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei alle sammen :-) Har en Blazer som ikke skal brukes på veien eller registreres, men ønsker å ha den som trekk- og flyttemaskin på gården. Det er demontert bensintank og bensinpumpe, samt dashbordinstrumentering. Den starter når jeg spruter bensin rett ned på spjeldene, så det er liv i den. Det jeg har prøvd er å sette en 10 literskanne med en liten pumpe, 30 l/m og koblet dette direkte til bensinslangen til forgasser/innsprøytning. Det virket ikke, hmmm.. Driver å sjekker ut om jeg kan kjøpe en rimelig pumpe f.eks. hos Biltema på 3-7 bar. Vet jo heller ikke om dette er noe som vil fungere eller om det er nok å gjøre. Er det noen der ute som har erfaring/kan noe om dette? Har dårlig råd så dette må koste meg så lite som mulig. Er veldig takknemlig om noen kan gi meg litt tips. Jeg er heller ikke allverdens til bilkar, men har pågangsmot :-) Med vennlig hilsen Troma på Toten. Lenke til kommentar
troma Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 Hei igjen. Har ny pumpe nå som gir 3 bar/43 psi, har koblet den i dag, direkte i ekstern 15 liters tank, men den fyrer bare på bensin direkte i flotørene. Har også koblet returen tilbake til denne tanken, men får et veldig overtrykk på bensinslangen inn, noe som har ført til bensinsprut fra et lite bensinfilter som ligger litt før forgasser/innsprøyting, tror det har sprukket. Kanskje pga at dysene ikke åpner? Har prøvd å måle de fire ledningene på toppen av innsprøytingen, men får ingen reaksjon, hverken med tenninga på eller av. Vet noen av dere om bensinmåleren som ligger i tanken må være koblet til? Har også lurt på om jeg kan ha byttet om på bensinslangen inn med returslangen. Har mye strøm, både fra batteri og god Booster. Hvordan kan jeg finne ut om styringsenheten fungerer eller er kaputt? Beklager, men jeg høres og virker sikker som skikkelig grønnskolling, og det er jeg også, men jeg er virkelig interessert i å finne ut av dette på billigst mulig måte. En kamerat har foreslått adapter og vanlig forgasser, men har ikke peiling på om dette lar seg gjøre i forhold til motorstyring i henhold til automatkassen, firehjulstrekk og alt det andre. Jeg er bare ute etter å få dette `trøskeverket` til å starte og gå, få firehjulstrekket med høy/lavserie til å fungere. Behøver hverken speedometer, lys, varmeapparat, el.vinduer, sentrallås eller annet mikk makk. PÅ forhånd takk for alle mulige tips og hjelp Mvh Troma Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hvilken modell er bilen? Hvilken motor? Er det forgasser eller innsprøytning?Innsprøytning har ikke flottørkammer og forgasser har ikke bensinretur, så her tror jeg du blander litt begrep. Lenke til kommentar
troma Skrevet 4. april 2015 Forfatter Del Skrevet 4. april 2015 Hei og takk for svar. Ja, jeg blander sikker begrepene :-) Det er en TBI, 1990 modell med 4,3 l med automat og 4 hjulstrekk med høy og lavserie. Fikk akkurat beskjed om denne innsprøytingen bare skal ha 13 psi. Vet du om jeg kan montere en trykkregulator med manometer på slangen før innsprøytingen? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Sikkert samme innsprøytnings som står på 350 motoren min fra 89. Består av ei bøtte med 2 injektorer i montert der forgasseren normalt befinner seg. Lenke til kommentar
troma Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Ja, det er nok det. Har du god greie på denne type innsprøyting? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Desværre ikke så mye men systemet består av en styreboks som er koblet til innsprøytninga og en del sensorer i motoren i tillegg til alt den andre dildallet i bilen som kan henge med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå