Gå til innhold

Beste gratis e-mail? (web)

ojb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har NetCom abonnement (gjelder også kontantkort) kan du få gratis email konto. Har selv brukt denne tjenesten i årevis, og er strålende fornøyd. Har en helt ok webmail løsning og støtter POP3. Du får 20MB lagring (selv om jeg har ubregrenset av en eller annen grunn) og jeg har aldri hatt problemer med å motta og sende store vedlegg...

Lenke til kommentar
start.no har vel egentlig det du trenger? Både webmail (epost.start.no) og pop, 30mb, eneste reklame er en linje nederst i mailen.

Jeg har brukt start en stund nå, og har ofte problemer med å sende vedlegg. Vet ikke hva begrensningene er, men vedlegget vil bare ikke legge seg med når det f.eks er en JPG-fil på 1,3 mb. Et annet problem er at du ikke kan bruke e-postprogrammer som Opera og Outlook for å sende mail. Du kan motta, men ikke sende.

Bytter vel ganske snart tenker jeg. Det har kommet gode tips i denne tråden :)

Du kan sende også fra opera og hva som helst av mailprogram, men husk å bruk den smtpserveren som gjelder for den oppkoblingen din til nettet. For eksempel: Jeg har en epostadresse hos tele2. da kan jeg ikke bruke smtp.c2i.net hvis jeg er koblet på nett med start.no sin telefonforbindelse. jeg må da bruke smtp.start.no. Prøv det , det går helt fint. Du legger det inn på kontoinstillinger ...

Lenke til kommentar
Calm: Hvis du har NetCom abonnement (gjelder også kontantkort) kan du få gratis email konto.

Jeg bruker også NetCom sin webmail, den er ikke perfekt, men her er min erfaring:

+

- Oversiktlig, bra design.

- Bra med lagringskapasitet

- Kan lage egne mapper.

- POP3 støtte

-

- Mangler adressebok! (Forferdelig irriterende)

- Sletter mailer i innboksen din en gang i måneden eller no slik.

Lenke til kommentar

Virus Free Email sin Copper Account...

gratis, IMAP/SMTP/POP...

15 mb bandwith quota og 15 mb storage quota..

bruker det fantastiske horde imp grensesnittet for imap;

http://www.horde.org/imp/

for sign-up og mer info sjekk ut;

www.vfemail.net

litt stasj fra FAQ;

Can I solely use Horde/IMP Web-Mail for my VFEmail client? Why would I?

Yes! IMP is a wonderful Web-Mail client from the Horde Project. We have included both the preferences module, and an Address-book for you to use. We are currently investigating creating a 'public' address-book for each domain. Currently a public address-book would be seen by everyone in every domain.

What does VFEmail give me that Hotmail doesn't?

First and foremost, you get virus free email.

Secondly, you can access your email YOUR way. Use any Email client you like. There's no need to worry if it's compatible with VFEmail or not.

Third, you can use your own domain name. With your own domain name, you can have as many accounts as you wish. [email protected] looks much more professional than [email protected]

You can even give each of your family members an account, and keep them virus free!

:woot:

Lenke til kommentar

ehm, dette er litt off-topic da, men det som mange skole-elever(vgs) har, er en konto på www.skolekom.no. Bare en liten opplysning til dere som går på skole og VET at dere har en konto der; den har 100mb lagringsplass. Kan være det er forskjell på lærere og elever(er lærling), men det er jo absolutt verdt å teste ut... :D Fin plass å loade opp store bildefiler og diverse mp3'er som man vil ha tilgang til overalt ;)

Lenke til kommentar

Netcom har en sinnsykt bra mailtjeneste. Webmail, ubegrenset plass, pop3, ingen begrensning på størrelse på mailene du kan motta (har mottatt på over 20MB, mulig det er begrensninger, men de er høye)..., kort sagt alt du trenger. :woot:

Så nå at det er andre som også har anbefalt.... :wow:

Endret av liebermannXCR
Lenke til kommentar

hotmail synnes jeg er topp.....

eneste jeg kan trekke ned på er lagringskapasiteten... men men

aldri fått noe junk mail i inboxen jeg! slik jeg ser att noen får hundredevis av til dagen..... dette kan du jo deaktivere!

Får litt reklamegreier i den mappen for "junk mail", der får jeg ca. 3 til dagen! noen er og feilakti sendt dit... men det kan eg vel og fixe!

Lenke til kommentar
hotmail synnes jeg er topp.....

eneste jeg kan trekke ned på er lagringskapasiteten... men men

aldri fått noe junk mail i inboxen jeg! slik jeg ser att noen får hundredevis av til dagen..... dette kan du jo deaktivere!

Får litt reklamegreier i den mappen for "junk mail", der får jeg ca. 3 til dagen! noen er og feilakti sendt dit... men det kan eg vel og fixe!

Vel det er ikke så topp mange firmaer har hotmail registrert i spamfilter

så hvis du sender dem mail så går den rett i søppla , jeg bruker og slikt filter

på jobben og hjemme. Og jeg er ikke den eneste.

Hotmail har lenge vært regnet som fjortiss mail og man blir ikke tatt

seriøst om man sender fra hotmail, sender man feks en søknad eller noe

er man automatisk bakerst i køen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...