Visum Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Kjære forumbrukere! Min følelse av religion har vært fraværende med tiden. Dette viser jeg tar større og større avstand fra religion som en helhet. Å ha foreldre møte som på en moské ser jeg på som en krenkelse på min frihet,selvom dette ikke var min scenario. Bare for å avklare det; Slik jeg forstår det, var møtet frivillig. Kilde: Foreldremøte på en moské. Endret 31. mars 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Så lenge moskeen bare ble brukt som lokale og ingen forkynning foregikk, ser jeg ikke helt at du har noe å klage over. 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Spørsmålet er vel om det er noen spesiell god grunn til at de valgte moskeen fremfor gymsalen, eller om det bare handler om å pushe islam på vanlige nordmenn. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Kirker og moskéer er veldig behjelpelig med lokale og liknende i forbindelse med eksamener eller slike ting. Synes det er en bra ting. Har hatt eksamen på et bedehus flere ganger og også i en kirke -- det plager ikke meg selv om jeg ikke er kristen. Hadde ikke følt det annerledes om jeg var i en moské. Så jeg lurer på hva du føler er problematisk med dette? Rent konkret. Endret 31. mars 2015 av Kakofoni Lenke til kommentar
Visum Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Kirker og moskéer er veldig behjelpelig med lokale og liknende i forbindelse med eksamener eller slike ting. Synes det er en bra ting. Har hatt eksamen på et bedehus flere ganger og også i en kirke -- det plager ikke meg selv om jeg ikke er kristen. Hadde ikke følt det annerledes om jeg var i en moské. Så jeg lurer på hva du føler er problematisk med dette? Rent konkret. Det jeg opplever problematisk er at det er et religiøs sted. Endret 31. mars 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Hvorfor er det problematisk? Du er jo ikke religiøs. Det er ingen overnaturlige krefter der som snik-islamiserer gjestene. Endret 31. mars 2015 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Med det argumentet kunne du hatt møte eller eksamen i kkk-lokale. Du er jo ikke rasist og da er det ingen krefter der som sniker rasisme på deg. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Den diskusjonen får vi ta når KKK begynner å leie ut lokalene sine. 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Det er ikke noenting å diskutere, det er en feil i logikken din, med mindre du hadde synes det var helt greit å være i kkk-lokalene. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Det er ingen krefter i moskeen som snik-islamiserer deg, altså skulle det være helt uproblematisk Det er ingen krefter i kkk-lokalet som snik-rasistifiserer deg, altså skulle det være helt uproblematisk 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 (endret) Pass din egen logikk. Jeg sa ikke at det skulle være uproblematisk, det er trådstarters spesifikke problem jeg kommenterte. Endret 1. april 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Om du ikke vil at folk skal kommentere feil i argumentasjonen din så må du nesten melde deg ut av diskusjonen. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Om du vil kommentere feil i argumentasjonen min, må du finne en feil i argumentasjonen min. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Ser ikkje noke problem med dette i det heile tatt, det er jo berre eit lokale og om ein kan få fleire til å stille opp på møta ved å legge møtet til litt meir spennande lokaler enn i gymsalen så er vell det berre ein fordel? Det er jo f.eks. heilt vanlig å leige møterom på hotell og liknande, ikkje fordi ein ikkje kan sette opp klappstolar i gangen, men fordi lokalet er betre tilpassa til møteaktivitet, har betre parkeringsmuligheiter, ligger nærmare der folk bur, osv. Dersom ein har ein skjult agenda med å legge møtet til ein moske så er det problematisk, men basert på artikkelen så ser ikkje det ut til å være tilfellet når dei skal ha neste møte i kirka. Har sjølv vært med på møter som er lagt til både museum, skipsverft og alt mulig rart som ikkje hadde noke med møtet å gjere men som blei valgt fordi dei hadde kapasitet og var ellers praktiske lokaler å benytte til møtet. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Ikke noe problem for meg. Jeg er ikke religiøs og dermed er en bygning en bygning for meg personlig. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Med det argumentet kunne du hatt møte eller eksamen i kkk-lokale. Du er jo ikke rasist og da er det ingen krefter der som sniker rasisme på deg. Ja, kkk-lokaler er også bare lokaler. Lokaler har ingen egen mening eller hensikt. De består av døde bygningsmaterialer alle sammen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Om man nå vil det eller ei, er det vel helt vanlig at man blir assosiert med den organisasjonen som eier, leier ut, eller låner bort stedet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 (endret) Den diskusjonen får vi ta når KKK begynner å leie ut lokalene sine.Den samme diskusjonen tar vi nå når muslimene leier ut lokalene sine. Hvis det er problematisk for deg å ha møte i kkk-lokale trenger du ikke å spørre hvorfor det er problematisk for andre å ha møte i moske. Endret 2. april 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Med det argumentet kunne du hatt møte eller eksamen i kkk-lokale. Du er jo ikke rasist og da er det ingen krefter der som sniker rasisme på deg. Ja, kkk-lokaler er også bare lokaler. Lokaler har ingen egen mening eller hensikt. De består av døde bygningsmaterialer alle sammen. Symbolikk og assosiasjoner har enorm betydning og langt mer enn bare materialer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå