TeraPower Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei Jeg og fattern hadde tenkt å bygge ut garasjen et par kvm. Akkurat sånn som det er nå så parkerer vi den ene bilen i garasjen og den andre mellom garasjen og gjerdet. Min bil skal da snart byttes ut og for å beskytte lakken mot sola og hagl så hadde vi tenkt å sette opp noe i den stilen uten å rive ned veggen til den nåværende garasjen. Sånn ser det ut hos oss nå og dette er planen på hva jeg ønsker å gjøre Det jeg lurte på da er om dette må søkes inn eller er det bare å finne fram verktøyet og sette i gang? Har spurt mange naboer og sett på nettet. Fikk svar som "Greit så lenge det ikke grenser med naboen", "Må være en meter innafor grensa" "Må være fire meter innafor grensa", "Ja" og "Nei". Mange av naboene har da bygget rett ved og inntil grensen. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 HVIS du vil gjøre dette legitimt, tar du kontakt med kommunen du bor i og hører med de. Hvis du derimot driter litt i reglene og bare setter igang, får det stå enten til noen klager, eller kommunen ser det og lurer på hvorfor du ikke har søkt om tillatelse. ...i verste fall er det bare å bygge og det er helt lovlig. Lenke til kommentar
Daniel Bygg Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Reklame fjernet av admin Jarmo. Lenke til kommentar
DidrikLL Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 gjorde ett kjapt søk på Google, og slik jeg forstår det fra denne artikkelen : http://byggesoknad.no/relevant-informasjon/byggesoknad-tilbygg/ så må det søkes om, men du kan stå ansvarlig for byggingen selv. dersom du bygger uten godkjenning, kan resultatet bli at du må rive bygget, og betale en bot. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå