RandiA Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Lekker hvitveis, enkelt og rent med fokus på rett sted Takk for kommentar - det blir litt mye "tett på" hos meg.... Fine hvitveisdetaljer. Jeg er ganske svak for den blå (forglemmegei) med vevkjerriga, jeg da! Takk for kommentar - den blå er Omphalodes verna - Vårkjærminne - har gitt bort så mye av denne bunndekkeren, at nå håper jeg den vil spre seg igjen. Ser tegn på det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Gjett hva slags tre? Bilde 22 – 22.April: Trær har også vakre blomster - bare knopp enda her Exif: 1/4 – f/4.0 - ISO 500 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Close-up: Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Det minner meg litt om lerketre, men jeg er ikke sikker, ekstra fin den i spoileren, den ville jeg ha valgt Endret 22. april 2015 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Det minner meg litt om lerketre, men jeg er ikke sikker, ekstra fin den i spoileren, den ville jeg ha valgt Joda, Jorun - du har rett - Larix - (egentlig ganske bra den i spoileren ja, fordi det er så skarpt fokus - men bare på et lite område, blir vel litt snevert.) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Jeg skal ta bilde av denne senere når den er mer utsprunget, og når det ikke er så mye vind - nesten storm i formiddag, så det var vanskelig å ta bilde - derfor blir det bare spoiler i dag. Bilde 23 – 23.April: Sanguinaria canadensis Multiplex - Blodrot Exif: 1/320 og 1/640 – f/4.0 - ISO 400 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Så hyggelig at den har slått rot hos deg, Randi Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Så hyggelig at den har slått rot hos deg, Randi Oi - der kom jeg på det ja - ser av notatene mine, og plasseringen at det var den flotte jeg fikk av deg i fjor - mine andre var jo gått ut. (Ser ikke noe til den fra 2007 og 2008, de var ute i fjor også) - Takk, takk, Jorun den er flott, ser ut som den "utvider" seg også..... Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Blodroten er vakker, både bladene og blomsten. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 mange flotte bilde siden sist jeg her. blomster blomster og plutselig mat & vin(glass)...kjente jeg ble litt sulten hvitveisen ble flott, fin vinkel og enkelt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Takk for kommentarer Linepusle og krøllx Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Var på Nidaros Blues festival i dag, så ble det noen bilder i forbifarten Bilde 24 – 24.April: View from Bakke bro Exif: 1/500 – f/7.1 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: LUMIX G VARIO 12-35/F2.8 Focal Length:12mm Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Flott utsikt fra Bakke bro, må jeg si. Fint å bli sugd nedover i bildet mot neste bro. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 Flott utsikt fra Bakke bro, må jeg si. Fint å bli sugd nedover i bildet mot neste bro. Takker, Jorun - litt grått vær, men fargene blir ganske bra når det ikke er for mye sol.... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Ikke særlig godt bilde, mest for å dokumentere - det var et ganske lite eksemplar av sorten også, har vel ikke fått så mye å spise av i det bedet enda da. Bilde 25– 25.April: Lilioceris lilii - der dukket det opp en igjen ja…. Exif: 1/60 – f/2.8 - ISO 400 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 En jeg tok tidligere: Endret 25. april 2015 av RandiA Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Liljebillene er jo utrolig fine å se på med det lakkrøde, skinnende skjoldet, men ingen velkommen gjest akkurat. Det blir vel noe av det første jeg må jakte på når jeg kommer hjem, pluss brunsnegler. Jeg har sett liljebiller såvidt her også, men de er tydelig bedre tilpasset her og gjør ikke så mye skade som i Norge. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Jeg er glad jeg ikke traff han karen der. Når dere snakker om biller og snegler, kjenner jeg at jeg er glad jeg ikke har hage. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 Jeg er glad jeg ikke traff han karen der. Når dere snakker om biller og snegler, kjenner jeg at jeg er glad jeg ikke har hage. Det er da flere gleder enn sorger, Bykatt...... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 Liljebillene er jo utrolig fine å se på med det lakkrøde, skinnende skjoldet, men ingen velkommen gjest akkurat. Det blir vel noe av det første jeg må jakte på når jeg kommer hjem, pluss brunsnegler. Jeg har sett liljebiller såvidt her også, men de er tydelig bedre tilpasset her og gjør ikke så mye skade som i Norge. Utrolig fin farge de har ja - men når du nærmer deg, kaster de seg på bakken med den svarte "buken" opp, og da ser man dem ikke - men nå er de ikke så kvikke når det er så kaldt, de er lettere å ta da. 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Trikset er å lure seg innpå dem uten å kaste skygge, snik den ene hånden under og knip dem med den andre. Enklest er det å fange dem når de parer seg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Jeg bruker et papir, og/eller hansker Jorun - tyr vel til det som verre er også - har vel tatt ca 6 allerede i år, men jeg har vel ikke så store mengder sammenlignet med mange andre. (De er forresten veldig harde i "skallet", så man må slå ordentlig hardt til....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå