JorunT Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Fargesterk og morsom grammotut, men hva i all verden er dette? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Veldig fine bilder. Kjekt å se hva slags utstyr du brukte når du tok bildene. Takker for kommentar, ja - vi er vel oppfordret til å ta med exif Morsom grammotut. Det mønstret var veldig forseggjort og fint! Den lyser opp ja - kom opp for noen dager siden faktisk. Fargesterk og morsom grammotut, men hva i all verden er dette? Det er kunst Jorun, utenfor et "aldershjem" - vet ikke om det er noe symbolsk jeg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Bilde 5 – 5.April: Crocus tommasinianus - Whitewell Purple - villkrokus Exif: 1/125– f/5.0 - ISO 400Exposure Compensation: 0Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Krokus er så koselige, fint fanget. Når jeg ser bildet ditt, tenker jeg at jeg bør ta frem makro-objektivet mitt, jeg har kjøpt det som var din gamle favoritt, Canon 60mm. Men det er et tiltak, da må jeg liksom frem med en fotobag også. Canon EOS M med 22mm passer i en bitteliten snutebag i vesken min. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Flotte blomsterbilder, Randi. Og jeg liker den påskeguloransje grammotuten! Skal vurdere å hive meg med som etternøler. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Krokus er så koselige, fint fanget. Når jeg ser bildet ditt, tenker jeg at jeg bør ta frem makro-objektivet mitt, jeg har kjøpt det som var din gamle favoritt, Canon 60mm. Men det er et tiltak, da må jeg liksom frem med en fotobag også. Canon EOS M med 22mm passer i en bitteliten snutebag i vesken min. Ja, den 60mm var flott, hadde i tilleg ringer til den. (45mm'n nå er vel omtrent på høyde med den - kommer kanskje ikke SÅ nært innpå, men den er snabb å fotografere med) Flotte blomsterbilder, Randi. Og jeg liker den påskeguloransje grammotuten! Skal vurdere å hive meg med som etternøler. Takk for det,Linepusle. Slå deg med ja - du tar jo bilde omtrent hver dag likevel, og du har kanskje noen allerede fra de første april-dagene. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Drømmende krokus, lekker farge på de der. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 liker den knallgule fargen på grammotuten. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Drømmende krokus, lekker farge på de der. Ja, de er litt spesielle - "villkrokus", lukker seg gjerne når de ikke får sol. liker den knallgule fargen på grammotuten. Ja, den lyser godt i landskapet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Ikke særlig vakkert syn i dag Bilde 6 – 6.April: Brachycera - utslått på ryggen Exif: 1/80– f/2.8 - ISO 1600Exposure Compensation: 0Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Det andre jeg tok i dag var vakrere. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Bilde 7 – 7.April: Hortensia - fra i fjor Exif: 1/250– f/4.0 - ISO 800 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Syns det siste ble stilig. Dødt er også pent. Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Virkelig flott, fjorårets Hortensia! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Vakkert forfall, både av flueliket og hortensiaskjelettet Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Ja, det var kontraster til de vanlige vakre blomsterbildene dine! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2015 Forfatter Del Skrevet 8. april 2015 Syns det siste ble stilig. Dødt er også pent. Takk for kommentar. Ja, visne blader, men ikke fluer..... Virkelig flott, fjorårets Hortensia! Takker. Ikke så mye igjen av den..... Vakkert forfall, både av flueliket og hortensiaskjelettet Takk for kommentar - enig med hortensiaen, men ikke flue-liket - det er litt "horror" Ja, det var kontraster til de vanlige vakre blomsterbildene dine! Takk for kommentar - litt viktig med kontraster ja. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2015 Forfatter Del Skrevet 8. april 2015 Et nyttig "ugress" - Vakkert også Bilde 8 – 8.April: Petasites hybridus - Legepestrot Exif: 1/10– f/4.0 - ISO 200Exposure Compensation: 0Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Aha, du er ute med speiltrikset ditt igjen, ante ikke at legepestroten er ute allerede nå. Ad flueliket, den ligger da så vakkert med blikket mot himmelen og labbene pent foldet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2015 Forfatter Del Skrevet 8. april 2015 Litt tidligere enn vanlig Jorun, og grunnen til at bildet ble slik: jeg var på treningstur, uten kamera, så disse halvveis i ruten min, puttet en i lommen - da ble det innefotografering. Veldig sterk vind i dag, så det var OK. (Benkplaten er det faste underlaget ja - og den er blank granitt) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Alltid fine blomsterbilder å se, fra deg. Hortensiaen fra 7.april er allikevel favoritten hittil.., men speilingen 8. april er ikke langt etter... R.I.P. til flua... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå