AnonymDiskusjon Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei! Jeg har et problem som har gitt meg en del problemer de siste årene, bla. annet med tanke på jobb/utdanning/fritid. Jeg mister fort interessen for ting, dermed klarer jeg aldri å ha en vedvarende interesse for noe og klarer aldri å finne noe jeg liker over tid. Jeg kan f.eks. syns at et nytt spill jeg har funnet er utrolig gøy og kan føle at jeg kommer til å spille det masse fremover, men interessen forsvinner ganske fort som etter 1-2 dager. Og så står jeg ingen frustrert og skjønner ikke hva som er galt med meg. Hvorfor klarer jeg ikke å ha interesse for noe? Noen som vet hva som kan være galt? På forhånd takk for svar! Anonymous poster hash: d1835...034 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Setter du deg langsiktige mål f.eks 5 til 10 år fremover Følger du dine interesser og det du brenner for Gjør du noe på fritiden som du liker Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Det er jo nettopp det jeg ikke klarer å finne noe jeg liker eller vil gjøre på lengre sikt :/ Anonymous poster hash: d1835...034 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Går du på noen form for medisin? Min medisin har denne bivirkningen så jeg vil tro det er flere typer som har samme bieffekt. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. april 2015 Forfatter Del Skrevet 1. april 2015 Går du på noen form for medisin? Min medisin har denne bivirkningen så jeg vil tro det er flere typer som har samme bieffekt. Går på medisin ja, men det var slik før jeg begynte på den også Anonymous poster hash: d1835...034 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Jeg tror kanskje du for det første 'prøver for hardt', og kanskje prøver på ting som er litt for kortvarige? Et dataspill er ikke tingen for deg å søke bekreftelse på langvarig interesse i. Det blir jo alle 'ferdig' med etter noen dager Begynn med noe som tar tid å lære, tar tid å bli god i, og som hele tiden gir nye og spennende opplevelser. Helst noe fysisk som seiling, paragliding, klatring osv. Jeg driver selv med paragliding. Har gjort det i over 20 år. Drev det ganske langt. Først 5-6 år 'leking', så noen år med konkuranser, så nå i de siste årene kun koseflyging! Alltid like gøy, og alltid noe nytt. Ingen flyturer er like Sånn vil jeg tro mange andre aktiviteter er også! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. april 2015 Forfatter Del Skrevet 1. april 2015 Jeg tror kanskje du for det første 'prøver for hardt', og kanskje prøver på ting som er litt for kortvarige? Et dataspill er ikke tingen for deg å søke bekreftelse på langvarig interesse i. Det blir jo alle 'ferdig' med etter noen dager Begynn med noe som tar tid å lære, tar tid å bli god i, og som hele tiden gir nye og spennende opplevelser. Helst noe fysisk som seiling, paragliding, klatring osv. Jeg driver selv med paragliding. Har gjort det i over 20 år. Drev det ganske langt. Først 5-6 år 'leking', så noen år med konkuranser, så nå i de siste årene kun koseflyging! Alltid like gøy, og alltid noe nytt. Ingen flyturer er like Sånn vil jeg tro mange andre aktiviteter er også! Det er mulig at jeg "prøver for hardt" som du sier, men det er fordi jeg så gjerne vil like noe, finne noe som er interessant og givende. Det klarer jeg ikke uansett.. jeg har prøvd fotball, håndball, trening og mye annet.. men det er liksom aldri noe som "blir der", altså noe jeg kunne tenke meg å gjøre en god stund. Jeg har jo selvfølgelig begrensninger for hva jeg kan gjøre, siden mange hobbyer/fritidsaktiviteter koster en del penger. Anonymous poster hash: d1835...034 Lenke til kommentar
Lukas Skyvandreren Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 (endret) Jeg tror kanskje du for det første 'prøver for hardt', og kanskje prøver på ting som er litt for kortvarige? Et dataspill er ikke tingen for deg å søke bekreftelse på langvarig interesse i. Det blir jo alle 'ferdig' med etter noen dager Begynn med noe som tar tid å lære, tar tid å bli god i, og som hele tiden gir nye og spennende opplevelser. Helst noe fysisk som seiling, paragliding, klatring osv. Jeg driver selv med paragliding. Har gjort det i over 20 år. Drev det ganske langt. Først 5-6 år 'leking', så noen år med konkuranser, så nå i de siste årene kun koseflyging! Alltid like gøy, og alltid noe nytt. Ingen flyturer er like Sånn vil jeg tro mange andre aktiviteter er også! Det er mulig at jeg "prøver for hardt" som du sier, men det er fordi jeg så gjerne vil like noe, finne noe som er interessant og givende. Det klarer jeg ikke uansett.. jeg har prøvd fotball, håndball, trening og mye annet.. men det er liksom aldri noe som "blir der", altså noe jeg kunne tenke meg å gjøre en god stund. Jeg har jo selvfølgelig begrensninger for hva jeg kan gjøre, siden mange hobbyer/fritidsaktiviteter koster en del penger. Anonymous poster hash: d1835...034 Har ofte hatt det samme problemet selv. Hva med å lese en eller annen bok? Fylle tankene med noe? Prøve å sette seg inn i nye ting? Jeg har funnet mange gode svar ved å lese om buddhisme, og sånt. Jeg er ikke buddhist selv, og har ingen religiøs agenda, men jeg finner mye av det interessant; det er jo munker som har sittet i tusenvis av år å studert sinnet, opp og ned i mente. Det er mye visdom der om psyken. Anbefaler deg å lese litt om det. Ellers kan du jo høre litt på psykologspesialist Kjetil Mellingen. Han er aktiv på nettet og svarer på spørsmål. Kan det være utbrenthet du lider av? Han har en kanal på youtube som er verd en kikk. Går sikkert an å spørre han hvordan du skal fatte interesse for ting igjen også. Endret 1. april 2015 av Lukas Skyvandreren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå