G2Petter Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Faramir var jo OND i TTT Sett extended edition? Lenke til kommentar
OuO Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har aldri hørt at Tolkien var imot boka, kan du henvise til et intevju eller lignende hvor dette bekreftes?Link eller lignende? Sier ikke at du tar feil, bare at dette er ukjent for meg.... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har aldri hørt at Tolkien var imot boka, kan du henvise til et intevju eller lignende hvor dette bekreftes?Link eller lignende? Sier ikke at du tar feil, bare at dette er ukjent for meg.... hva snakker du om Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har aldri hørt at Tolkien var imot boka, kan du henvise til et intevju eller lignende hvor dette bekreftes?Link eller lignende? Sier ikke at du tar feil, bare at dette er ukjent for meg.... Litt frustrerende for Tolkien hvis han var mot boka, når han selv skrev den... Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Håper for guds skyld at det var filmen han mente der. Om ikke tolkien da var sadist og skrev boken kun for å plage seg selv Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Han var ikke imot boka, men FILMEN. Bare for å få klargjort det. Sett extended edition? Nei jeg har desverr ikke sett extended edition fordi jeg kjenner ingen som eier den, og jeg gidder ikke å bruke penger på å kjøpe den. Men hvis det er sånn at Faramir ikke er ond i extended edition betyr det at Peter J må ha klippet bort halvparten av scenene og lagt til mange nye scener. Og hva er meningen med det, kan han ikke bare lage en bra kino version? Nei for han tjenr jo sefølgelig mye mer på å lage to versjoner..... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Han var ikke imot boka, men FILMEN. Bare for å få klargjort det. Nei, han var imot filmatesering. Hvis han hadde levd i dag så hadde det vært en liten sjans for at han kunne sagt ja. Fordi når han levde hadde ikke filmskaperne tilgang på den teknologien som brukes i dag. Så dem kunne ikke tilby en filmatesering som er boka verdig. Noe som jeg synes PJ klarte utmerket Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Han var ikke imot boka, men FILMEN. Bare for å få klargjort det. Nei, han var imot filmatesering. Hvis han hadde levd i dag så hadde det vært en liten sjans for at han kunne sagt ja. Fordi når han levde hadde ikke filmskaperne tilgang på den teknologien som brukes i dag. Så dem kunne ikke tilby en filmatesering som er boka verdig. Noe som jeg synes PJ klarte utmerket Endelig enda en som mener det samme som meg! JUHU! Det er ikke PJs feil at filmene måtte kuttes, men kino'folka. De mente at filmer på over 3timer ble for lenge å sitte i en kinosal, og derfor måtte kortes ned. I ex. versjonen, så er det ikke klippet bort scener, bare lagt til, og disse viser Faramir både som "egoistisk" & snill. Endret 2. desember 2003 av Swoofah Lenke til kommentar
Nixration Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det er ikke PJs feil at filmene måtte kuttes, men kino'folka. De mente at filmer på over 3timer ble for lenge å sitte i en kinosal, og derfor måtte kortes ned. I ex. versjonen, så er det ikke klippet bort scener, bare lagt til, og disse viser Faramir både som "egoistisk" & snill. Enig Endelig blir Faramir noenlunde fremstilt som i boka, ikke bare en en ond ****** som vil ha ringen. Han ville jo bare at faren hans skulle like ham! Takk gud for Extended Version! Det kommer jo seinere fram at Denethor faktisk har en Palantir, og kontakt med Sauron. Heldigvis er dette noe som kommer med i RoTK, slik at de uinvilgede også får sett at Faramir overhode ikke er en ond person... Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Tolkien puttet en spesiell klausul (eller "clausul"?) i sitt testamente som spesifik nekter "Disney" å lage en film basert på "Ringenes Herre" (litt kipt å se dansende og syngende orker....) jeg ser meg også enig i de 3 øvrige postene og gleder meg grenseløst til ex versjonen av to tårn. Endret 2. desember 2003 av Dûrval-tur Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Tolkien puttet en spesiell klausul (eller "clausul"?) i sitt testamente som spesifik nekter "Disney" å lage en film basert på "Ringenes Herre" (litt kipt å se dansende og syngende orker....) Åh jeg kunne faktisk ikke tenkt meg et værre scenario! Midt i det værste kampene, så kommer sanger og spill.. Jises! G0g0 Tolkien for den klausulen! Takk gud for Howar Shore! Endret 2. desember 2003 av Swoofah Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 For ikke å glemme at de mest sannsynlig hadde stappet alt inn i en kvalmende søt tegnefilm og puttet museøre på frodo. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 En Disney LOTR film hadde tatt kaka! Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 En Disney LOTR film hadde tatt kaka! Isåfall en kake jeg så absolutt hadde kastet opp igjen ! Lenke til kommentar
varebil Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Til alle dere som kviner om det med extended version. Hvis dere hadde vært i samme situasjon som Jackson og litt lur/sleip som han tydeligvis er hadde dere gjort akkurat det samme selv. Men den samleboksen med figurer i og extended version var å gå litt over streken Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Men den samleboksen med figurer i og extended version var å gå litt over streken Endelig en som er enig med meg, men hvis du syntes det er ille hva med; LOTR, sjakk, risk, sammlefigurer og kort. Jeg syntes i alllefall at det er blitt en pengemaskin! Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Men den samleboksen med figurer i og extended version var å gå litt over streken Endelig en som er enig med meg, men hvis du syntes det er ille hva med; LOTR, sjakk, risk, sammlefigurer og kort. Jeg syntes i alllefall at det er blitt en pengemaskin! Hø? Du synes altså at LOTR i seg selv er for mye for langt for kort? Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Blir aldri det samme å lese boken... jeg er en ensom sjel.- Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 En Disney LOTR film hadde tatt kaka! Isåfall en kake jeg så absolutt hadde kastet opp igjen ! Hadde nok kommet ut både her og der.... Lenke til kommentar
insider Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Førpremiere på LOTR atter en Konge i dag ! og dit sal jeg ! GLEDE SEG *drar om 10 min* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg