Gå til innhold

Lord Of The Rings: Return Of The King

Anbefalte innlegg

Skuespillerne suger. Scenene er voldtatt og mishandlet. Alt som er i filmene er svada og komm. tull. Tull er et godt ord.

Se på f**** Faramir! Se på .. alle de andre! Er det mulig å gjøre det verre?

TEGNEFILMEN! DEN var kjempebra. Mye bedre enn det tullet til PeterdusteJackson

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TEGNEFILMEN! DEN var kjempebra. Mye bedre enn det tullet til PeterdusteJackson

Haha, du troller skjønner jeg? Trodde nesten du var seriøs helt ned til dette her...

Tegnefilmen- DEN var sucky den! :lol:

Dersom du mot all formodning faktisk mener alvor:

Det er ikke mulig å lage en "tro kopi" av LOTR-trilogien i film-form. Når du går og ser en bok-filmatisering må du være forberedt på at manusforfatter\regissør er nødt til å ta noen grep for å få historien til å funke i film-format.

Han kunne kanskje spart seg noen småting; skjold-surfinga til Legolas og "Comic Relief-Gimli", men jevnt over er det et solid stykke film-håndverk.

Så får du heller sitte hjemme og lese bøkene en gang til istedet for å irritere deg i kinosalen.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Helt enig med thomanil... tegnefilmen er noe av det værste jeg har sett på film, noensinne. Og det sier litt, fordi jeg har sett en del filmer heh.

Som sagt så er det ingen som tvinger deg til å se filmene.. bli hjemme og fargelegg sidene i boken slik at de ligner på scenene slik du vil de skal se ut ;)

Lenke til kommentar

Å så morsomme vi er. I motsetning til de fleste her er jeg i det minste ikke mildt dysletisk, og jeg har nese for god litteratur. Lest alle hannibal-bøkene- Fileme = ok

Samme med mange andre filmer. Dere ser så klart ingen ting fra mitt synspunkt. Men jeg kan ikke klandre dere. Jeg klander Peter J, bare så deter sagt. MIN teori er at han planlegger å ta over hle verden når alle tror de er alver og smås tygge nisser. Vel, Tolkien gjorde dette på en snill måte, men Peter er OND. u see? Han kommer til å invadere oss kun iført et gollum-lendeklede og med en enorm LOTR filmplakat. Fy og æsj.

Tolkien ville hatet dritten. Leve bøkene!

Lenke til kommentar
Å så morsomme vi er. I motsetning til de fleste her er jeg i det minste ikke mildt dysletisk, og jeg har nese for god  litteratur. Lest alle hannibal-bøkene- Fileme = ok

(...)

Vel, Tolkien gjorde dette på en snill måte, men Peter er OND. u see? Han kommer til å invadere oss kun iført et gollum-lendeklede og med en enorm LOTR filmplakat. Fy og æsj.

:lol:

Lenke til kommentar

Er en del enig med "The dvergiske kaffebord" (eh..). Leste bøkene da jeg var rundt 15-16 selv (mange år siden), lenge før det var snakk om film av dette slaget. Har også sett den originale LOTR filmen, den som aldri ble ferdig. Har den på VHS (original) et sted i huset. Tenk å publisere en film som ikke engang er ferdig..

Peter Jackson har bare gjort materialet i bøkene til film, han skrev aldri historien. Han er så overrated at det er på grensen til latterlig. Så, han laget splatter filmer som "Bad taste", so what, han spiller ingen av rollene i LOTR filmene gjør han vel. Det er den nesegruse gudedyrkingen av ham jeg reagerer kraftig på. Jada, han har gjort en flott jobb, ingen tvil om det.

Men med den andre filmen, må jeg også si at jeg lurer å hva han egentlig holder på med. Den kamp scenen med skjold grinding nedover trappen fikk meg til å måpe, og jeg lurte på om det faktisk var ment å være med i filmen et øyeblikk :D

Kan ikke egentlig huske fra bøkene at f.eks. Bilbo er slik en superfeminin kosebamse.. men det er jo Jackson's smak antar jeg.. *dukker bak veltet bord og venter på kuleregnet* *grin*

Neida, seriøst: Jeg digger filmene. De har sine fordeler og ulemper, men veldig bra alt i alt. Men INGENTING vil noensinne slå bøkene, så kjøp dem og les dem uten noe som forstyrrer dere, og dere vil oppleve at historien formelig hopper ut av bøkene og spiller seg ut foran dere, så bra skrevet er de. Beskrivelsen av Gollum gir meg fremdeles gåsehud når jeg tenker på det så mange år etter.

BTW- om jeg skulle kjøpt bøkene fra f.eks. england, skinn inbundet, har noen gjort det? Hvor mye kom det på å ialt?

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at PeterJ må ha baller av stål (eller hjerne som en sau) for å begi seg ut på et film prosjekt som Ringenes Herre.

Fasces du har mange gode meninger, men du kan kansje prøve å være "litt" mer saklig.

Så får du heller sitte hjemme og lese bøkene en gang til istedet for å irritere deg i kinosalen

Jeg må jo se filmene, jeg kan jo ikke si min mening om noen filmer jeg ikke har sett.

Og for å fortelle dere en liten histori, jeg skal gjøre den kort siden jeg er litt trøtt:

Ca 1,5 år før ringens brorskap kom ut leste jeg boken, selvom jeg var ung og dum den gangen syntes jeg boka var fantastisk. Men prøvde jeg å snakke om boka til noen ville de bare le av det. Ca 1år før filmen kom ut fant jeg ut at det skulle komme en film om Ringenes Herre. Jeg var i himmelen. Men på den tiden virket det var bare meg i hele verden som viste om bøkene. Jeg ventet lenge i spenning, og ca en mnd. før premieren kom det plutselig masse medie omtale og når filmen kom digget alle den, plutselig var det blitt populærkultur. Men jeg som den eneste i verden (føltes det som) satt igjen og mislikte filmen fordi jeg hadde lest boka og hadde hatt enorme forventinger til filmen. Det er kansje de enorme forventninge som ga en enorme skuffelsen. :shrug:

Dette ble kansje litt langt og rotete, men som sagt det er litt seint

-Det Dvergiske Kaffebord(verdens "kuleste" nick)

Lenke til kommentar
Å så morsomme vi er. I motsetning til de fleste her er jeg i det minste ikke mildt dysletisk, og jeg har nese for god litteratur. Lest alle hannibal-bøkene- Fileme = ok

Samme med mange andre filmer. Dere ser så klart ingen ting fra mitt synspunkt. Men jeg kan ikke klandre dere. Jeg klander Peter J, bare så deter sagt. MIN teori er at han planlegger å ta over hle verden når alle tror de er alver og smås tygge nisser. Vel, Tolkien gjorde dette på en snill måte, men Peter er OND. u see? Han kommer til å invadere oss kun iført et gollum-lendeklede og med en enorm LOTR filmplakat. Fy og æsj.

Tolkien ville hatet dritten. Leve bøkene!

Haha hvis den første kommentaren var rettet mot meg, så kan jeg bare fortelle deg at jeg leser ganske mye bøker. Jeg synes det er utrolig morsomt å lese.

Kan ikke si at jeg har lest så veldig mange forskjellige sjangere siden jeg omtrent bare har lest fantasy, men det holder vel i denne sammenhengen ;)

LoTR bøkene er bra, men langt fra det beste innen fantasy etter min mening. Filmene er bra, dette er mye fordi det meste som kommer ut av hollywood er helt elendig.

Og som du har sagt, bøker gir ofte en bedre opplevelse enn filmer for de som liker å lese. Er helt enig med deg der. En Filmatisering vil som oftest bli en skuffelse for alle som har lest boken den er basert på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

BRA!

Be dra der kjøttet er billig. bøkene er for fantastiske til å kunne filmatiseres av en Hollywood-splatter regissør. Om noen skulle gjort dette måtte det være Tolkien selv, men det er for sent. Med andre ord er det best om det blir med bøkene.

Lenke til kommentar
BRA!

Be dra der kjøttet er billig. bøkene er for fantastiske til å kunne filmatiseres av en Hollywood-splatter regissør. Om noen skulle gjort dette måtte det være Tolkien selv, men det er for sent. Med andre ord er det best om det blir med bøkene.

Fint for deg, hobbit-gutt.

Men innse at resten av oss synes filmene er kjempebra.

Lenke til kommentar

Og hva er vitsen med extenden versjonene??

Extended-versjonene av LOTR-filmene er til for at vi storentusiaster skal få se et enda dypere innblikk i Tolkiens verden på film. Vi føler ofte at filmene er noe "utvaska", at mye mangler. En god del av scenene i bøkene har blitt fjernet i filmene. En del av dem ble faktisk filmet, men tatt vekk fra kinoversjonen fordi filmene da ville blitt for lange. For eksempel blir vi introdusert for Treskjeggs hjem i Extended-versjonen av ROTK. Peter Jackson er fullt klar over at fansen misliker at så mye er fjernet, derfor lager han disse DVD-ene, som FAKTISK gjør filmene mye bedre. :)

Joda, PJ tok på seg en vanskelig, nesten umulig oppgave da han skulle filmatisere LOTR. Jeg er sjøl storfan av Tolkien og bøkene hans, og har lest dem utallige ganger. Men fortsatt er jeg faktisk ganske fornøyd med filmene, sjøl om jeg selvsagt mener at bøkene fortsatt er best. Ærlig talt, om ikke PJ hadde laget filmene, hvem skulle ellers gjort det? Han har gjort en fremragende jobb, sjøl om han kunne spart seg for en del "tillegg" til historien.

Sett PJ´s filmer opp mot tegnefilmen fra 1978. DEN var tragisk den! :D

Skal forresten på førpremiera i Spektrum den 15. desember. Gleder meg helt enormt! Dette blir verdens største visning av ROTK, og sannsynligvis kommer både PJ og flere av skuespillerne. I tillegg blir det et spektakulært show med blant annet 200 orker og mye annet snacks. Skikkelig kommerssirkus! Konge! :thumbs:

Lenke til kommentar

Skal forresten på førpremiera i Spektrum den 15. desember. Gleder meg helt enormt! Dette blir verdens største visning av ROTK, og sannsynligvis kommer både PJ og flere av skuespillerne. I tillegg blir det et spektakulært show med blant annet 200 orker og mye annet snacks. Skikkelig kommerssirkus! Konge! :thumbs:

Det er du ikke alene om, jeg gleder meg noe sinnsykt !!! :w00t:

Jeg har hørt rykter om at PJ og noen skuespillere kanskje kommer, men jeg har ikke hørt noe om hva showet kommer til å inneholde. Hvor har du hørt/lest om det ?

Edit: PJ fortjener store bokstaver ;)

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar

Det er du ikke alene om, jeg gleder meg noe sinnsykt !!! :w00t:

Jeg har hørt rykter om at PJ og noen skuespillere kanskje kommer, men jeg har ikke hørt noe om hva showet kommer til å inneholde. Hvor har du hørt/lest om det ?

Edit: PJ fortjener store bokstaver ;)

Veit ikke så mye, men jeg har hørt rykter om at det skal være et fantastisk teater som illustrerer historien i de to forrige filmene. Det vil, som sagt, inneholde 200 personer som spiller orker, samt alle de andre folkeslagene. Vi vil møte hele brorskapet, PLUSS at Gollum, som spilles av en ti år gammel gutt, skal komme krypende ned fra veggen! Det skal lages en enorm atmosfære, hele spektrum skal visst dekoreres og greier.

Go PJ, go! :cool:

Lenke til kommentar

Og jeg tror ikke at "LOTR" fans blir særlig tilfredstilt av spillet.

Må gjøre det klart at det finnes to typer "LOTR-fans". De som er fans av boka og synes filmene er populistisk Hollywood-søppel, og de som elsker filmene av grunner jeg ikke forstår, og heller ikke vil lese boka. Finnes kanskje også en "bastard-minoritet" som elsker filmene selv om de har lest boka, men kjenner så og si ingen av disse.

Så da er spørsmålet : Hvilken gruppe LOTR-fans liker spillet ? ;)

So, I'm a bastard now, am I? :evil:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...