Gå til innhold

Lord Of The Rings: Return Of The King


Anbefalte innlegg

Jeg synes du høres ut som en elitist som mimrer over de gode gamle dager hvor du og dine venner kunne gå føle at dere hadde en herlig hemmelighet som dere kunne kose dere med. Men jeg er dobbelt så elitistisk, for jeg var rimelig diger fan av både Ringenes Herre og Peter Jackson lenge før filmene ble annonsert. Når du klager over at det har blitt et fjortis fenomen så er det bare litt smålig. Vil du ikke at så mange som mulig skal oppleve gleden med historien? Det betyr ingenting om de er fjortisser. Jeg var 7 da Ringenes Herre ble lest for meg første gang, og 14 da jeg leste den igjen. Det er en god alder for å bli kjent med Ringenes Herre det.

 

aiuL: Selvfølgelig har det blitt millioner av Ringenes Herre effekter nå. Men det var sinnsykt mange før også. Ringenes Herre var jo tross alt VERDENS MEST LESTE FIKSJONS BOK. Rollespill, årlige kalendere, Middle-Earth lexicon, miniatyrer, ringer, sverd, løs tatoveringer, et elendig forsøk på dataspill, en møkk tegneserie, tegnefilmen, pins, masse masse masse effekter. Noe bra, mye dårlig. Nå er det tusen ganger så mye, men det er av relativt bra kvalitet. Bedre enn Harry Potter effektene i alle fall, og der lever jo forfatteren ennå og har kontroll over produktene.

 

 

Det Peter Jackson har gjort med filmene er utrolig, og de fortjener alt det fjortiss hysteri og spetakkel de kan få. Dessuten har de faktisk satt helt nye standarder for kvalitet med alt juggelet sitt i forhold til hva som pleier å komme til filmer. Og Tolkien- Famillien har i alle fall ikke gjort noen bedre jobb med å forvalte rettighetene til bøkene(Etter de gja Jackson lov til å lage filmene, selfølgelig). De lot Vivendi lage møkka spill. Helt patetisk. Dårlig stil. Film-spillene har i alle fall kvalitet.

 

Jeg synes det er dårlig å syte når man har fått noe så bra som PJ har gitt oss med filmene sine.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at det er mye dårlige "pokémon-stæsj" man kan få kjøpt ved siden av, men de holder som regel en forholdsvis høy kvalitet.

Sammenlikn med noe som søstra mi fikk på premieren til Harry Potter: Et puslespill der motivet bare var delvis hentet fra filmen, og de på bildet ikke liknet på verken beskrivelser fra boka eller filmen eller noen av de andre produktene...

 

Nei, selv om LOTR-hysteriet har kommet delvis ut av kontroll, så kan vi trøste oss med at det kunne vært mye verre... (Pomémon, Disney og Harry Potter)

Lenke til kommentar
:p Syns ROTK var relativt kjedelig. Teite busemenn, og forutsigbare kamper. Men nå er jeg vel "usakelig". Poenget er, dere liker meget godt å avfeie meg, men jeg har lært å ignorere slik. Om du lukker øynene blir jeg ikke borte.

 

Du mener ikke at det er LITT unødvendig mye publiseringer? At det jo i bunn og grunn er et pengesirkus (noe bøkene aldri var)

 

1. Du ser den på Kino

2. DVD kommer ut.

3. DVD extended kommer ut.

 

4. Dette skjer på alle filmene.

 

5. Collectors box

6. ny collectors box

 

7 Ny collectors box, extended m. Extramateriell.

 

og ingen er vel en virkelig fan om man ikke kjøper alle spill, alle filmer, osv?

 

Jeg prøvde bare å illustrere de "dårlige" innleggene til Fasces som jeg kjenner veldig godt[/

 

Og Fasces er tøff.

 

Men en ting til. Etter å ha sett de to siste filmene SOM ETTER MIN MENING (Jeg har jo rett til å ha dem) ER DÅRLIGE, er ikke den første så ille likevel! Synd at Arwen er med der. Og Tom.. Ja, og en del annet. Jeg gir meg ikke bare fordi dere mener jeg er teit. Det er som Bush. Hvem syns ikke han er teit?

 

Sammenlikner meg IKKE med Bush. Gud forby!

På den halvsiden der sa ikke du annet enn at du synes filmen er dårlig.

 

DET ER BUSH DET!

 

Extended Edition til Atter En Konge sier Jackson at kommer til å bli ca. 30 min. lenger enn filmversjonen. Filmversjon: 3 timer og 20 minutter.

Da snakker vi Tatt Av Vinden lengde altså!

Lenke til kommentar
Jeg synes du høres ut som en elitist som mimrer over de gode gamle dager hvor du og dine venner kunne gå føle at dere hadde en herlig hemmelighet som dere kunne kose dere med. Men jeg er dobbelt så elitistisk, for jeg var rimelig diger fan av både Ringenes Herre og Peter Jackson lenge før filmene ble annonsert. Når du klager over at det har blitt et fjortis fenomen så er det bare litt smålig. Vil du ikke at så mange som mulig skal oppleve gleden med historien? Det betyr ingenting om de er fjortisser. Jeg var 7 da Ringenes Herre ble lest for meg første gang, og 14 da jeg leste den igjen. Det er en god alder for å bli kjent med Ringenes Herre det.

 

aiuL: Selvfølgelig har det blitt millioner av Ringenes Herre effekter nå. Men det var sinnsykt mange før også. Ringenes Herre var jo tross alt VERDENS MEST LESTE FIKSJONS BOK. Rollespill, årlige kalendere, Middle-Earth lexicon, miniatyrer, ringer, sverd, løs tatoveringer, et elendig forsøk på dataspill, en møkk tegneserie, tegnefilmen, pins, masse masse masse effekter. Noe bra, mye dårlig. Nå er det tusen ganger så mye, men det er av relativt bra kvalitet. Bedre enn Harry Potter effektene i alle fall, og der lever jo forfatteren ennå og har kontroll over produktene.

 

 

Det Peter Jackson har gjort med filmene er utrolig, og de fortjener alt det fjortiss hysteri og spetakkel de kan få. Dessuten har de faktisk satt helt nye standarder for kvalitet med alt juggelet sitt i forhold til hva som pleier å komme til filmer. Og Tolkien- Famillien har i alle fall ikke gjort noen bedre jobb med å forvalte rettighetene til bøkene(Etter de gja Jackson lov til å lage filmene, selfølgelig). De lot Vivendi lage møkka spill. Helt patetisk. Dårlig stil. Film-spillene har i alle fall kvalitet.

 

Jeg synes det er dårlig å syte når man har fått noe så bra som PJ har gitt oss med filmene sine.

Innlegget mitt var ikke ment som syting, og jeg beklager hvis det kom slik ut. Jeg mimret simpelthen over gamle tider i et sentimentalt øyeblikk ;) . Dette for å påpeke at det har blitt flere produkter etter filmene.

Og det er selfølgelig bra at "fjortisser" får vite om historien, men jeg ønsker bare at de vil lese den, slik som den er skrevet av Tolkien selv. Jeg var selv 14-år da jeg første gang leste den.

 

Ellers har jeg sagt mitt i denne tråden nå og vil ikke kommentere videre.

Endret av aiuL
Lenke til kommentar
Innlegget mitt var ikke ment som syting, og jeg beklager hvis det kom slik ut. Jeg mimret simpelthen over gamle tider i et sentimentalt øyeblikk  ;) . Dette for å påpeke at det har blitt flere produkter etter filmene.

Og det er selfølgelig bra at "fjortisser" får vite om historien, men jeg ønsker bare at de vil lese den, slik som den er skrevet av Tolkien selv. Jeg var selv 14-år da jeg første gang leste den.

 

Ellers har jeg sagt mitt i denne tråden nå og vil ikke kommentere videre.

Ting høres lett ut som syting når man leser det på internet og ikke vet hvilket tonefall folk har. Var ikke meningen å syte over sytingen. ;)

 

Filmene kommer nok til å få FLERE folk til å lese bøkene, ikke færre. De fjortissene som historien treffer midt i hjertet på vil følge opp med å lese bøkene. Særlig hvis de ser på ekstra-materialet på DVD'ene og all skrytingen over bøkene der.

De fjortissene som bare ønsker å sikle på Orlando Bloom ville ikke lest bøkene uansett, men det er jo en sjanse får at de vil lese dem bare sånn i tilfelle de møter Orlando Bloom på gaten en gang, slik at de har noe å snakke om(Og det å tilfeldigvis møte på sin avstandforelskelse på gaten er jo en logisk ting for en del fjortisser). :p

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

En kommentar:

Synes det er litt morsomt når folk mimrer om at de leste bøkene for 10 år siden og ingen andre av deres bekjente hadde hørt om boken osv osv...

 

Hvem er det dere egentlig har av bekjente? Ringenes Herre hadde sin første fjortiss-greie på 70-tallet, når hippiene regnet den som sin bibel og alle og enhver med respekt for seg selv hadde lest den. Det var på 70-tallet Ringenes Herre slo igjennom for fullt. Det at det var en periode på 90-tallet hvor ikke så mange personer leste bøker betyr ikke at dette med Ringenes Herre hysteri er noe nytt.

Boken ble tross alt avsluttet/utgitt på 50-tallet (mer nøyaktig de to første i 54 og den tredje i 55).

 

Beklager hvis jeg misforstår folk, men det er bare litt morsomt når jeg oppfatter at noen snakker om Ringenes Herre som et nytt fenomen og noe som bare et fåtall boknerder visste om.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
En kommentar:

Synes det er litt morsomt når folk mimrer om at de leste bøkene for 10 år siden og ingen andre av deres bekjente hadde hørt om boken osv osv...

 

Hvem er det dere egentlig har av bekjente? Ringenes Herre hadde sin første fjortiss-greie på 70-tallet, når hippiene regnet den som sin bibel og alle og enhver med respekt for seg selv hadde lest den. Det var på 70-tallet Ringenes Herre slo igjennom for fullt. Det at det var en periode på 90-tallet hvor ikke så mange personer leste bøker betyr ikke at dette med Ringenes Herre hysteri er noe nytt.

Boken ble tross alt avsluttet/utgitt på 50-tallet (mer nøyaktig de to første i 54 og den tredje i 55).

 

Det er dette jeg også vil frem til. Boken har eksistert i nærmere 50år. Og på 60-70tallet, hvor hippie-bevegelsen slo til for fylt, så var det til og med mange utgivere som ga ut Lotr, eller deler av Lotr, uten å ha Tolkiens tillatelse i det hele tatt. Dette er da snakk om dårlige pocket utgaver, men ene å alene for å tjene litt på bølge som skyldte over landet(I dette tilfelle USA)

 

Det samme skjer jo nå. En kan jo for guds skyld ikke gi PJ skylden for det pengesirkuset som har oppstått? Jeg mener "action"figurer ol. Dette på isåfall NewLine ta på sin kappe, som da har gitt lov til at div figurer og leker har blitt laget. Og seff. vil ALLE ha en del av denne kaka, og derfor blir det et komersielt sirkus.

 

Og NoLimit^.. Klarer du ikke se alle ex. versjonene etterhverandre, så er du pyse :D Jeg satt inderlig å håpet på at det var ex. som ble vist da de kjørte maraton forstillingen her. Og kino1 har faktisk ganske gode seter ;)

Lenke til kommentar

Hvem er det dere egentlig har av bekjente? Ringenes Herre hadde sin første fjortiss-greie på 70-tallet, når hippiene regnet den som sin bibel og alle og enhver med respekt for seg selv hadde lest den. Det var på 70-tallet Ringenes Herre slo igjennom for fullt.

 

Min første LOTR-bok var faktisk fra hippie-tiden, da modern fikk den av fadern i julegave...Satt og daffa i slottsparken med Flower Power og LOTR-rus den gang... :laugh:

 

De sier jo at LOTR er verdens mest leste bok etter Bibelen, dog jeg tviler på at det er helt korrekt, men heller ikke så langt fra sannheten (vi har jo Koranen og annen religiøs møkk, men det teller kanskje ikke)...

 

Forresten, noen som har hørt når ROTK EE kommer? Har planlagt å se alle tre på rad med noen kamerater, Swoofah! :thumbup:

 

EDIT: Kom på noe mer...

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar
Ser at det er mye snakk om penger angående filmen. Noen som kan komme med eksakte tall for hva PJ, New line cinema og de viktigste skuespillerne tjente på filmen?

PJ tjente i alle fall mye mindre enn man tror. Veldig mye ble investert inn i selskapene Weta og Weta digital, istedenfor å gå til regissørens lomme.

 

New Line har nok tjent sinnsykt mye da.

Lenke til kommentar

Ser ut som folk tror at de har tjent penger på filmene fordi de er grådige?

De har jo investert et par hundre millioner i filmen og tok en kjempe risk med å lage de. De hadde jo ikke forventet at folk skulle gå mann av huse og at så enormt mange skulle se den. Det er jo derfor de har tjent penger, ikke fordi en plastfigur som det står Aragorn på er til salgs på Toys'R'Us ellerno...

Lenke til kommentar
Ein kamerat sa til meg at kinoversjonen var kortet ned og at den første DVD versjonen blir 1 time lengre enn den på kino, og så kjem Extended i tillegg seint på året...noken som kan bekrefte\avkrefte dette?

Kan ikke bekfrefte/avkrefte, men det høres utrolig usannsynlig ut... 5 timers extended tviler jeg sterkt på... Tiden vil dog vise, som alltid :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...