Gå til innhold

Lord Of The Rings: Return Of The King


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synest ikkje Extended på kino hadde vore for lenge eg, når eg kan sjå den heime så kan eg sjå den på kino. Hadde ikkje vore meg imot om de hadde satt opp Extended Edition på kino samtidig som den kom på DVD.

Lettere sagt enn gjort... Når du er hjemme kan du sette på pause for å gå på do, skaffe deg litt mat, ta en pause, og de aller fleste har mer komfortable seter enn det de har på diverse kinoer rundt omkring i landet...

Lenke til kommentar
Synest ikkje Extended på kino hadde vore for lenge eg, når eg kan sjå den heime så kan eg sjå den på kino. Hadde ikkje vore meg imot om de hadde satt opp Extended Edition på kino samtidig som den kom på DVD.

Lettere sagt enn gjort... Når du er hjemme kan du sette på pause for å gå på do, skaffe deg litt mat, ta en pause, og de aller fleste har mer komfortable seter enn det de har på diverse kinoer rundt omkring i landet...

Ja, men du får aldri, merk deg aldri den samme lyd og bildekvaliteten heime. Dessuten om du spiser 1 time før du går på kino og tar med deg ein popkorn f.eks. så klarer du endelig 4+ timer. Når eg ser dei heime setter eg aldri på pause heller.

 

Men, eg hater, HATER, HATER folk som lager lyder på kino, de skulle vært vist ut og henrettet på gata!!! :angry::angry: Blir så f***** når de bråker så fælt, spesielt om de kommenterer filmen eller andre ting. Ein gang eg såg TT så var det ein idiot i salen som tok mobiltelefonen mens filmen gikk, og han SNAKKET I EIT MINUTT!! Ååååååå, hadde eg visst kven det var... :devil:

 

Så derfor liker eg å sjå heime. Første og kanskje andre gang på kino, så resten på DVD.

 

Edit: Ang. bedre stoler, ja, eg har altfor gode stoler. Rett som det er så sovner eg :no: , så eg ser vanligvis slike lange filmer tildig på dagen.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Synest ikkje Extended på kino hadde vore for lenge eg, når eg kan sjå den heime så kan eg sjå den på kino. Hadde ikkje vore meg imot om de hadde satt opp Extended Edition på kino samtidig som den kom på DVD.

Lettere sagt enn gjort... Når du er hjemme kan du sette på pause for å gå på do, skaffe deg litt mat, ta en pause, og de aller fleste har mer komfortable seter enn det de har på diverse kinoer rundt omkring i landet...

Ja, men du får aldri, merk deg aldri den samme lyd og bildekvaliteten heime. Dessuten om du spiser 1 time før du går på kino og tar med deg ein popkorn f.eks. så klarer du endelig 4+ timer. Når eg ser dei heime setter eg aldri på pause heller.

Aldri? Det er folk som bruker gode mengder penger for å få et bedre hjemmekino anlegg en på den lokale kinoen, og når de først av går på kinoen, selv om det er en av de bedre, så sitter de bare å irriterer seg over den dårlige lyd og bildekvaliteten...

 

Og igjen, etter en god Extended Edition på kino ville man hatt Sykt ondt i baken...

Lenke til kommentar

Kanskje noken personer som bruker x antall hundre tusen på lyd og bilde...men det er irrelevant for meg. Dessuten ER film alltid best på kino, har ikkje prøvd så mangen da, men Forum i Bergen er min favoritt. Klarer fint å sitte i de setene lenge eg, konsentrerer meg så hard om filmen at eg glemmer alt annet.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Nei, film er ikke best på kino, siden risikoen for at man støter på pratende 13-åringer, som ikke har noen respekt for folk som ber de dempe seg, er for stor... Dette har allerede ødelagt for to visninger av Atter en Konge...

 

 

Jepp, og atter en gang må jeg nevne kinosetene :angry:

 

Og det med at det koster så mye penger for et kvalitets hjemmekino anlegg er jo bare et påskudd for å skaffe seg en god utdannelse :p

Lenke til kommentar

Kino er IKKE best, så lenge man kjenner noen som har et bra anlegg;)

Vi så FOTR og TTT, begge EE på storskjerm med 5.1.

Det var GODT for sjela, beste filmopplevelse noen sinne.

 

(Og ja, drittunger som bråker på kino burde henrettes ved en offentlig seremoni en gang i måneden! (Seremonien skulle vært en gang i måneden, ikke henrettelsen av samme person.))

Lenke til kommentar

Mulig at dere byfolk kan skryte av den fantastiske filmopplevelsen dere får på kino. Nå er det derimot over halvparten av Norges befolkning som bor på landet, deriblant meg. På den typiske bygdekinoen (snakker utifra Vinstra Kino) er det derimot ikke noe særlig til lydanlegg, lerretet er ikke stort større enn det lerretet en har i ethvert klasserom på en hvilken som helst barneskole, og stolene kan lett forveksles med diverse torturapparater. Derfor er det til de grader bedre å se film hjemme, spesielt hvis du har et ålreit hjemmekinoanlegg (de fleste har i alle fall en kamerat som har det).

 

Extended Edition er til for at oss som har lest boka, skal kunne få nyte enda mer av de scenene vi elsker fra boka på film. Rent filmatisk sett er faktisk kinoversjonene best. Jeg forstår egentlig ikke hva dere klager for, dere som mener at EE er for dyrt. Du får faktisk seks timer med svært så interessante dokumentarer, i tillegg til den fantastiske filmen. Det inkluderer faktisk nesten ti timer film, pluss tusenvis av illustrasjoner. Er du ikke interessert nok i dette, så er det rett og slett bare å ikke kjøpe EE...

Lenke til kommentar
Mitt kjære Kaffebord, begynner vi ikke å bli litt VEL sentimentale her nå?

Om jeg begynner å bli sentimental..... kansje.. Jeg prøvde bare å illustrere de "dårlige" innleggene til Fasces som jeg kjenner veldig godt(sitter faktisk på lan med han nå)

 

Jeg har fårstått nå at de er kinoens feil at filmen har blitt kuttet ned, men PeterJ, New Line Cinema, eller hvem som bestemmer det burde gi ut EE på den først DVD og ikke først etter på. Det beviser at det er en penge maskin. Hadde jeg likt filmene hadde jeg kjøpt den vanlige DVDen først så EE og så eventuelt gift settet. Men hadde de solgt EE med en gang hadde tusenvis spart mange hundre kroner.

 

Jeg så foresten Rotk for første gang nå :blush: Jeg så den ikke før fordi jeg av prinnsipp ikke ville betale penger for å se den på kino. Og alle de jeg så den med inkludert meg. Holdt på å dø av latter når de døde kom stormende. De så ut som busemenn som kom løpende. Jeg skal se den en gang til i litt bedre kvalitet, lyden var helt forferdelig. :mad:

Lenke til kommentar

:p Syns ROTK var relativt kjedelig. Teite busemenn, og forutsigbare kamper. Men nå er jeg vel "usakelig". Poenget er, dere liker meget godt å avfeie meg, men jeg har lært å ignorere slik. Om du lukker øynene blir jeg ikke borte.

 

Du mener ikke at det er LITT unødvendig mye publiseringer? At det jo i bunn og grunn er et pengesirkus (noe bøkene aldri var)

 

1. Du ser den på Kino

2. DVD kommer ut.

3. DVD extended kommer ut.

 

4. Dette skjer på alle filmene.

 

5. Collectors box

6. ny collectors box

 

7 Ny collectors box, extended m. Extramateriell.

 

og ingen er vel en virkelig fan om man ikke kjøper alle spill, alle filmer, osv?

 

Jeg prøvde bare å illustrere de "dårlige" innleggene til Fasces som jeg kjenner veldig godt[/

 

Og Fasces er tøff.

 

Men en ting til. Etter å ha sett de to siste filmene SOM ETTER MIN MENING (Jeg har jo rett til å ha dem) ER DÅRLIGE, er ikke den første så ille likevel! Synd at Arwen er med der. Og Tom.. Ja, og en del annet. Jeg gir meg ikke bare fordi dere mener jeg er teit. Det er som Bush. Hvem syns ikke han er teit?

 

Sammenlikner meg IKKE med Bush. Gud forby!

Lenke til kommentar
Hm. Driter i om dere mener jeg er n00b. Dette er tross alt ikke the "Forum of my heart". Hvordan Quoter man her?

Kan du ikke bare innrømme en gang for alle at det faktum at du ikke liker filmen har absolutt ingenting med hvordan filmen følger boken å gjøre... Så er du ferdig med det... Det hjelper absolutt ikke å komme dragende med all slags dårlige ressonementer og dårlig formulerte følelser/meninger.

 

Og selvfølgelig er det en _viss_ ytringsfrihet på forumet, men da må du ikke ta sånn på vei når dine åpenbart lite gjennomtenkte innlegg blir sablet ned.

 

Det at du har sett RoTK på lan med drittkvalitet fra kamera og ikke likte "busemennene" er ganske irrelevant som filmopplevelsen som helthet. Skal selv være en av de første til å innrømme at måten de døde ble fremstilt på ikke var av de beste.

 

Du og Det Dvergiske Kaffebord har bestemt dere for at filmen er dårlig og sitter sammen med en del andre som også har bestemt seg for att filmen er dårlig og ser filmen med elendig kvalitet.

 

Alle filmer er dårlige hvis du har bestemt deg på forhånd, og de du ser den sammen med også er av samme oppfatning (F.Eks. Eksorsisten suger helt villt hvis du ikke greier å leve deg inn i filmen og bare sitter og ler).

 

Og til slutt... Hvis du ikke liker forumet er det vel bare å slutte å poste her? Hvis du er redd for andre sine meninger og automatisk går på defansiven, så har du vel ikke noe på et forum å gjøre?

Lenke til kommentar
1. Du ser den på Kino

2. DVD kommer ut.

Uhm. Helt vanlig.

 

3. DVD extended kommer ut.

Director's Cut blir stadig mer vanelig. Disse EE er bedre en den jevne DC. Og det har blitt sagt helt fra begynelsen at EE kommer.

 

4. Dette skjer på alle filmene.

err.. Ja?

Nei vi legger til 30 min. ekstra film fra FotR på "RotK EE" da! :roll:

 

5. Collectors box

Nå benekter de (PJ egentlig) for at denne kommer da. Men selv tror jeg New Line vil få den ut, tidligst 2005.

 

6. ny collectors box

7 Ny collectors box, extended m. Extramateriell.

Tviler sterkt. Hva mer skal de legge til nå? I motsetnig til andre filmer som kommer med slikt lenge etterpå, har de kommet med det nå. Og de sa i fra på forhånd.

 

og ingen er vel en virkelig fan om man ikke kjøper alle spill, alle filmer, osv?

Neivel. Der fikk jeg ikke lov til å være litt "fan" av filmene lengere nei. Og av hvem fikk jeg ikke lov? Jo en som "hater" filmene. (vet ikke om du hater men det virker slik)

Får jeg fortsatt lov til å være "fan" av boken da? :p

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

En ting til de som sier at filmene er et "pengesirkus" eller hva pokker:

 

Filmene er et pengesirkus fordi bøkene er så populære. Og selvom Tolkien ikke selv stod for noe melking av bøkenes suksess så har de blitt melket likevel i ettertid. De finnes tusenvis av lisensierte Ringenes Herre produkter fra FØR filmene, mange av dem av varierende kvalitet. Produktene rundt filmene har hittil vært av generelt høy kvalitet. I motsetning til f.eks Vivendis "Lord of the Rings" spill som bare var møkk.

Lenke til kommentar
En ting til de som sier at filmene er et "pengesirkus" eller hva pokker:

 

Filmene er et pengesirkus fordi bøkene er så populære. Og selvom Tolkien ikke selv stod for noe melking av bøkenes suksess så har de blitt melket likevel i ettertid. De finnes tusenvis av lisensierte Ringenes Herre produkter fra FØR filmene, mange av dem av varierende kvalitet. Produktene rundt filmene har hittil vært av generelt høy kvalitet. I motsetning til f.eks Vivendis "Lord of the Rings" spill som bare var møkk.

Når det gjelder kvaliteten av produktene, har jeg intet grunnlag for å begi meg ut på det planet. Men om det har vært tusenvis av Ringenes Herre produkter før filmene (Noe jeg sterkt betviler), må det da vitterlig være millioner nå. For selv om PJ liker å avvise at filmene er lagd for pengenes skyld, er det da litt ironisk at markedet nå drukner i Ringenes Herre-effekter.

Hele "Ringenes Herre-fenomenet" er omgjort til et "fjortiss-fenomen" og melker forbrukere generelt for ustyrtelig mye penger.

 

Jeg husker endel år tilbake, da det var bare jeg og en kamerat som hadde interesse for Tolkiens verk (av bekjente). Jeg husker vi gledet oss da det ble klart at det skulle lages filmer av bøkene; vi var i ekstase. Den gangen det var stort at Ringenes Herre hadde fått en hundre-ords-notis i Fedrelandsvennen. Da var det ingen hylende fjortisser som skrek etter Elijah og Orlando. Det var tiden da Ringenes Herre ble verdsatt for dens vidunderlige litterære bidrag.

Men vi skulle så bittert angre på vår ekstase etterhvert som filmene kom ut.

 

I dag er situasjonen en helt annen. Og tidene forandrer seg, det vet jeg godt. Til en viss grad er det godt at "folket" blir opplyst om denne makeløse fortellingen fra Tolkien. Men når det så går i retningen av filmindustriens håpløse "melking" av filmene, da blir jeg vemodig. Tenk at Frodo kommer opp på linje med "Pochahontas" og "Pokemon".

 

Nå lèer jeg ikke på øyelokket om jeg ser tittelen "Lord of the Rings" som "pryder" midtsidene til VG. Jeg er så alt for lei av hysteriet rundt filmene og deres pengetyning. Tilbake sitter jeg med det tomme savnet etter en svunnen tid, da historien om Frodo og hans ferd kun ble elsket for det den var et litterært mesterstykke.

 

Så som dere sikkert ser er jeg ikke fornøyd med melkingen av Ringenes Herre - produktet. Ringenes Herre-effekter kan selfølgelig være positive, men ikke når det kommer i "Pokemon-opptrykk" som det har gjort, etter filmene kom.

Om dere er enige eller ikke får jeg vel sikkert høre. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...