Gå til innhold

Lord Of The Rings: Return Of The King

Anbefalte innlegg

Minus

-Arwen hadde an ALTFOR stor rolle i filmen

-STORE forskjeller på boka og filmen, (Faramir er ond i filmen) osv.

-Teit fjortiss faktor, Legolas som slider på skjold som i xXx. Hørte noen fjortisser som så wow baki salen :grumpy:

-Alt er gjort for å tjene penger! Masse reklame og dritt.Tolkien skrev faktisk boka fordi han hadde lyst selv og for å tilfredstille en liten gruppe fans, ikke tjene masse penger som Peter J.

-Og hvorfor i allverden lagde de at manus? Kunne de ikke bare laget filmen som boka, den er jo perfekt.

-Alle fjortissene som digger filmene, fordi de ikke gidder å lese boka

-All dritten som er laget for å selge enda mer, spilla osv.

Kan nok ikke være enig med så mye her :)

Arwen har nok en litt for stor rolle, ja. men som Peter J. sa; "Det ville blitt for mange karakterer om vi først skulle introdusere Glorfindel, for så Arwen senere." Og Arwen/Aragorn scenene er skikkelig gode, og de er jo ikke funnet på heller.

Likte den "nye" Faramir. Her har de brukt flere timer på å si at Ringen er super-ond og alle som tar i den vil med en gang bikke under for dens makt, da ville det ikke passet om plutselig Faramir hadde kommet å sagt i en munter tone: "Bare fortsett reisen, jeg ville ikke tatt ringen om den så lå midt på veien." Elsker Faramir i filmen, han er ikke så statisk som i boken, men man kan merke hannes "indre kamp!" Han står jo for de beste sitatene i filmen også: "...so this is the answer to all the riddles." Brilliant :D

Like når Legolas "skatet," godteri for øyet, vil jeg kalle det :) Bra med "Fellowship"-themet samtidig.

Det er ikke Peter J., som vil tjene masse penger, men New Line Cinema, og ingen andre ville gi ut 3 tre-timers lange filmer, så Peter hadde ikke så mye valg.

Og boken ville ikke blitt en bra film om man bare skulle kopiert hver eneste side, visse ting er nødvendige, som at de fjernet Tom Bombadil.

Og extended edition blir bra, håper de har fått med Gimli's frykt for hester :) Og gleder meg til å se Boromir igjen :D De første andmeldelsene sier at Boromir/Denethor/Faramir-scenene er de beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest bøkene og sett filmene (ikke trotk enda)

Må si at å lese boka er mye morsommere en å se filmene....

Fjortis faktoren ble litt vel høy når legolas grindet ned trappa ja...

Jeg viste ikke om jeg skulle le eller gråte, sinnsykt tragisk.

Foresten, er det noen som har noen bøker alla tolkien å anbefale?

Jeg trenger noen å føre opp på ønskelista :p

Jeg fikk silmarillene til jul i fjor, men likte den ikke...

Lenke til kommentar
Alle nye LOTR ting(untatt den orginale boka). Er laget med et grunnlag, å tjene penger!. Og folk som har en slik innstilning lager aldri kvalitets produkter. Jeg spilte to tårn spillet på PS2 og det var eledig! Det var som å gå fem år til bake i tid på graffiken og gamplayet var som et billig Arcade spill.

-Nei til LOTR filmene og alt som er laget til dem.

Jeg må unskylde skrivefeil, men jeg håper dere skjønte hva jeg mener

Hvem skulle lage filmene som ikke er ute etter å tjene penger? Hadde blitt en lavbudsjettsfilm med effekter som i P.Jacksons tidligere filmer. Det er nå engang blitt slik at alt skal gjøres får å tjene penger.

Lenke til kommentar
Jeg har lest bøkene og sett filmene (ikke trotk enda)

Må si at å lese boka er mye morsommere en å se filmene....

Fjortis faktoren ble litt vel høy når legolas grindet ned trappa ja...

Jeg viste ikke om jeg skulle le eller gråte, sinnsykt tragisk.

Hobbiten! Den var ganske bra. Litt mer LOTR-style i forhold til Silmarillion :woot:

Silmarillion var fæl... Jeg leste de 100 første sidene og da gav jeg opp :p:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva noen av dere har imot filmene. Selvfølgelig er de litt kommersielle, men først og fremst er det vel snakk om en strålende, storslagen, rørende filmatisering av boken? Hadde det ikke vært for alt tilleggsmaterialet i form av Ringenes Herre-dukker, -spill og -plysjsengesett hadde jeg aldri tatt ordet kommersiell i min munn. Vi vil jo at de skal gjøre noe spektakulært ut av dette?

Når det gjelder spillet, spilte jeg aldri toeren, som fikk god omtale her på Gamer.no. Jeg har imidlertid prøvd PC-demoen til Return of the King, og må si at umiddelbar (påregnet, nærmest) skuffelse snart gikk over i en viss spillglede. Jeg kunne sikkert nevne mange andre sjangere jeg snarere ville se spillet som, enn hack-n-slash, men det ser ut til at det ikke er blitt en hack-n-slash uten underholdningsverdier. Hovedpoenget for min del er i hvert fall at det er mye ferdigheter involvert i slåssingen, og da kan jeg på en måte leve med spillet. Selv om det smaker veldig av dollar.

Lenke til kommentar
Hvem skulle lage filmene som ikke er ute etter å tjene penger? Hadde blitt en lavbudsjettsfilm med effekter som i P.Jacksons tidligere filmer. Det er nå engang blitt slik at alt skal gjøres får å tjene penger.

Da kunne de heller latt være å lage filmen :grumpy:

Hvis du ikke likte stilen i Silmarillion er det egentlig bare hobbiten og noen andre små bøker som egner seg. Men jeg anbefaler deg på det sterkeste å prøve å lese Silmarillion en gang til, den blir veldig bra etter kappitelet med all synginga.

Elleers så kan du jo lese The History Of Middle Earth som er på ti bøker eller noe. Det er masse å velge i, bare stikke ned på bokhandleren så kan du spørre der.

Lenke til kommentar
Kommer Boromir tilbake i extended edision? :wow:

For å unngå misforståelser:

Ja, det er scener med boromir i to tårn extended. Disse scenene er da flashbacks og såvidt jeg har sett så omhandler de boromir, faramir og pappa, i scener som i tid finner sted FØR handlingen i Ringens brorskap.

Boromir drar altså ikke en gandalv..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk har imot filmene... de er bare _filmer_ med et godt knippe bakgrunnshistorie og selvfølgelig en del action.

Boken er jo også bra, selv om jeg har lest bedre fantasy bøker. (Leste boken både på norsk og engelsk før jeg så filmene)

Boken og filmen bør ikke sammenlignes..

For å si det enkelt, de som sammenligner bøker og filmer basert på bøker har ikke peiling på hvordan man lager film.

Poenget mitt er at det er latterlig å sammenligne de to... bøkene hadde blitt UFATTELIG kjedelige filmer hvis all dialogen og historien skulle vært med. Du snakker om en 10 timer per film, noe som er alt for langt. De som sier dette hadde vært kult har ikke sett på tv 10 timer i strekk og fulgt med.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller hatt en billig lavbudsjetts film som var laget med kjærlighet til boka, enn de kalde kommersielle filmene som er laget for å selge.

Hvilke film er bra hvis ikke LOTR filmene er bra ?

Monty Phyton, Star Wars(de gamle), Jet Li Hero, Snikende Tiger Skult Drage, Kill Bill osv....

For å si det enkelt, de som sammenligner bøker og filmer basert på bøker har ikke peiling på hvordan man lager film.

Nei, jeg har egentlig ikke så mye peiling på hvordan man lager film, men jeg vet hva som er en god historie. Og filmene og boka MÅ sammenlignes det er jo den samme historien! Ellers så kunne de jo funnet opp sin egen historie i sitt eget fantasy univers.....

Men begynner ikke denne tråden å bli litt off topic?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva folk har imot filmene... de er bare _filmer_ med et godt knippe bakgrunnshistorie og selvfølgelig en del action.

Boken er jo også bra, selv om jeg har lest bedre fantasy bøker. (Leste boken både på norsk og engelsk før jeg så filmene)

Poenget mitt er at det er latterlig å sammenligne de to... bøkene hadde blitt UFATTELIG kjedelige filmer hvis all dialogen og historien skulle vært med. Du snakker om en 10 timer per film, noe som er alt for langt. De som sier dette hadde vært kult har ikke sett på tv 10 timer i strekk og fulgt med.

Jeg har sett en film som varte i 5 timer, Rose red av Stephen King, som forresten var en super film.

Hadde det ikke vært for at jeg var på jobb før jeg begynte å se filmen hadde jeg nok klart det uten å sovne... ;)

On topic: Jeg tror spillet fort kan bli litt mye hack and slash, som sagt.

Men jeg tror også at det fort kan bli bra!

Etter demo filmen å dømme, kunne man spille aragorn og gandalv og alle disse (rett meg viss jeg tar feil), dette synes jeg er bra.

Sånn som enter the matrix synes jeg var piss, for du kunne jo ikke spille neo eller trinity...

Lenke til kommentar

Drit i F**** off-topic.

Mailman, jeg er med! Jeg og mailmman står side om side i denne saken. Jeg kom inn i kinosalen som 15(?) åring da jeg skulle se den første LOTR filmen, selvfølgelig lest boka mer enn en gang. Poenget var: Jeg kom ut: KJEMPESKUFFET! Maken til vissvass og ÛberfjortissStajl har jeg sjelden sett. Den andre filmen er enda verre, bare desto mer HollyWood tull. Klart du må sammenligne. Det er poenget, og du skal liksom respektere gode gamle Tolkien, ikke legge kronverket hans ned på kne og voldta det ved å sette en stygg tjukk gnom i kontroll over det (Peter J). Har man sett! Jeg gråt nesten da Arwen reddet Frodo! Hvordan er d mulig! Er han helt (***) eller? Filmene skulle aldri blitt laget.

Det enestående fantasiuniverset i ringenes herre (Som kommer ut som tull i filmen) bør være forbeholdt de som er gode nok til å lese den.

On-Topic: Spillene blir tragisk

Lenke til kommentar

Tror ikke P.Jackson og new line cinema lagde filmene utelukkende for å tjene penger. Selfølgelig var penger et av motivene, men slik er det nå med ALT. Så istedet for å beskylde filmene for å være for komersielle kan dere heller nøye dere med å si at det er kjipt at P.Jackson har forandret på så mye som han har gjort( som jeg forsåvidt er delvis enig i). Er forresten enig i at den "grinde-scenen" til Legolas er tragisk, det er det også når alvene hjelper menneskene i helms deep.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...