Gå til innhold

Lord Of The Rings: Return Of The King

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er man vekk fra pc'n i et par dager, så *Poff* EVI med innlegg på de forumene du har bestemt deg for å engasjere deg i.

Først igjen vil jeg komme PJ til forsvar:

Anklage 1)

PJ er skyld i mediesirkuset rundt Lotr

- Svar: Så langt der ifra. Det er New Line Cinema som videreselger rettigheter til leketøysfabrikanter og andre ting og tang.

Anklage 2)

Pj har ikke noe forhold til boken eller historien, og lagde bare filmene for å kunne lage filmene

- Svar: Igjen på tryne. PJ har både lest boken, og elsker den.(Noe vi får vite av å se Fotr Ex. & TTT Ex.) Det vi ser i filmen er hans visjon av hvordan det skjedde. At han unnlot Tom B. var fordi Tom ikke har noe med historien å gjøre, og er rett og slett bare en bi-karrakter.

Så hvorfor halshugge denne mannen?

Og videre så klages det på at historien ikke er revolusjonerende? Nei selvfølgelig er den ikke det?!? Den har jo eksistert i nærmere 50år? Hvis noen filmatiserte bibelen, hvordan da gjøre historien rev.? *Ikke fatte*

Å jeg har så mye skytts! Men husker jo ikke halvparten av postene!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok folk som har lest boken og som ikke liker filmen, er en minoritet. De fleste skjønner hvor vakker og episk filmen er...

Det har ikke kommet en god fantasy film på nesten 30 år, så kommer en som gjør nesten alle sjangere til skamme, så skal den hakkes på fordi at den har "glemt" en del personer og hendelser.

Det hadde vært verre om de hadde kalt filmen The war of the Ring, bare for å kunne unnskylde hva de har fokusert på...

Lenke til kommentar
Akkurat nå kom jeg hjem fra å ha sett denne filmen for 2. gang :D

Når så du den første gang?

Jeg så den først på aller første preimera (00:03), og igjen igår.

Men det slår ikke intervallet jeg hadde på 1første og 2gang jeg så TTT.. Jeg så 00:03 også igjen 21:00 på samme dag ;)

Noen som slår den?

Lenke til kommentar

Personlig så syntes jeg filmen var elendig (sammenlignet med boka)

Men filmatisk sett så var den nesten perfekt, faktisk den nest beste filmen noen sinne, der kun Two Towers kan måle seg.

Filmatisk sett mener jeg Lyd, komposisjons prinsippene, kameraer og vinklinger etc. det var helt utrolig bra:)

(Forøvrig er den beste scenen i historien, filmatisk sett, i min mening

Når faramir skyter på Nazgul'ens "drage" i Osgiliath, Two Towers Extended Edition,

der kameraene følger pila helt til den treffer, komposisjonen er helt ufattlig bra: )

Jeg syntes ROTK filmen hadde alt for store avvik og manglet *alt* for mye,

reine blasfemien ovenfor J.R.R Tolkien, men det er vel fremdeles håp,

dog "Only a fools hope" for at den kan bli bedre i senere utgaver..

Får se når Extended Edition og eventuel Directors Uncut kommer:)

Filmatisk: 9/10

Storyline: 3/10

Lenke til kommentar

Når så du den første gang?

Jeg så den først på aller første preimera (00:03), og igjen igår.

Men det slår ikke intervallet jeg hadde på 1første og 2gang jeg så TTT.. Jeg så 00:03 også igjen 21:00 på samme dag ;)

Noen som slår den?

Gjorde det samme selv:)

Lenke til kommentar
Så den først i går :dontgetit:

Uansett synes jeg den var veldig bra. Som film vel og merke. Men hvor i ****** var slutten? Jeg hadde gledet meg til å se en gjeng hobbiter i hjemmelagde uniformer, væpnet til tænnene.

Ikke det at jeg har sett filmen enda (skal se den i dag), men mener jeg har hørt at det skal være med i extended edition... Var snakk om å legge til 40 min tror jeg, og da vil også saruman få være med hehe

Lenke til kommentar

Jeg slår den;

mandag ser jeg atter en konge i oslo spektrum, etter filmen drar jeg rett til gardemoen og flyr hjem, drar på maraton, kl 00.03 ser jeg filmen for andre gang, samme dag ser jeg filmen 18,30 og 21,00, har ikke sett den etter det fordi jeg har jobbet hver dag :angry:

Og snabben; to tårn avvek jo MYE mer fra boken enn det atter en konge gjorde. De har jo ikke forandret på så mye, bare utelatt noe for å gjøre filmen bedre og raskere i kinoformat, men tar det igjen til extended edition...

Endret av NoLimit_^
Lenke til kommentar

Jeg slår den;

mandag ser jeg atter en konge i oslo spektrum, etter filmen drar jeg rett til gardemoen og flyr hjem, drar på maraton, kl 00.03 ser jeg filmen for andre gang, samme dag ser jeg filmen 18,30 og 21,00, har ikke sett den etter det fordi jeg har jobbet hver dag :angry:

Og snabben; to tårn avvek jo MYE mer fra boken enn det atter en konge gjorde. De har jo ikke forandret på så mye, bare utelatt noe for å gjøre filmen bedre og raskere i kinoformat, men tar det igjen til extended edition...

Jeg bøyer meg i støvet! :thumbup:

Og jeg og mener at TTT er den filmen som vek mest fra boka. Og at Rotk bare kjører 3/10 storyline er litt tull vil jeg si. Kjør opp til 7/10 du, så snakker vi.

Fordi som venter at hobbitene skal gjøre sloss å herje i Ex. versjonen, så ta dere en bolle. Det skal være med noe som skal være Sarumans død.. Men jeg tror ikke de kommer til å forandre slutten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...