Gå til innhold

Lord Of The Rings: Return Of The King


Anbefalte innlegg

Akkurat nå kom jeg hjem fra å ha sett denne filmen for 2. gang :D

 

Men det slår ikke intervallet jeg hadde på 1første og 2gang jeg så TTT.. Jeg så 00:03 også igjen 21:00 på samme dag ;)

 

 

 

Jeg slår den;

mandag ser jeg atter en konge i oslo spektrum, etter filmen drar jeg rett til gardemoen og flyr hjem, drar på maraton, kl 00.03 ser jeg filmen for andre gang, samme dag ser jeg filmen 18,30 og 21,00, har ikke sett den etter det fordi jeg har jobbet hver dag :angry:

 

Og snabben; to tårn avvek jo MYE mer fra boken enn det atter en konge gjorde. De har jo ikke forandret på så mye, bare utelatt noe for å gjøre filmen bedre og raskere i kinoformat, men tar det igjen til extended edition...

Den kan kjøre seg av sporet opp til månen om den vil,

men det endrer ikke på at den er den beste filmen noen sinne

Filmatisk sett(se min definisjon på det i posten jeg snakket om det i).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det slår ikke intervallet jeg hadde på 1første og 2gang jeg så TTT.. Jeg så 00:03 også igjen 21:00 på samme dag ;)

 

 

 

Jeg slår den;

mandag ser jeg atter en konge i oslo spektrum, etter filmen drar jeg rett til gardemoen og flyr hjem, drar på maraton, kl 00.03 ser jeg filmen for andre gang, samme dag ser jeg filmen 18,30 og 21,00, har ikke sett den etter det fordi jeg har jobbet hver dag :angry:

 

Og snabben; to tårn avvek jo MYE mer fra boken enn det atter en konge gjorde. De har jo ikke forandret på så mye, bare utelatt noe for å gjøre filmen bedre og raskere i kinoformat, men tar det igjen til extended edition...

Jeg bøyer meg i støvet! :thumbup:

 

Og jeg og mener at TTT er den filmen som vek mest fra boka. Og at Rotk bare kjører 3/10 storyline er litt tull vil jeg si. Kjør opp til 7/10 du, så snakker vi.

 

Fordi som venter at hobbitene skal gjøre sloss å herje i Ex. versjonen, så ta dere en bolle. Det skal være med noe som skal være Sarumans død.. Men jeg tror ikke de kommer til å forandre slutten.

Min karakter endres ikke, den er punktum.

 

Boken avvek så alt for mye fra story linen.

Om den skal få bruke navnet "Lord of the Rings" så skal det være

"Lord of the Rings", og ikke noe halv suppe som Peter Jackson har

satt sammen men sin egen fantasi.

 

 

Jeg kunne akseptert "Peter Jackons Lord of the Rings" (Based on J.R.R Tolkiens

Master piece, Lord of the Rings), men jeg syntes det er helt feil og bruke

navnet "Lord of the Rings" når det er så store avvik, reine blasfemien spør du meg.

 

 

 

 

Og en liten Edit:

Dette er selvfølgelig min personlige mening.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Min karakter endres ikke, den er punktum.

 

Boken avvek så alt for mye fra story linen.

Om den skal få bruke navnet "Lord of the Rings" så skal det være

"Lord of the Rings", og ikke noe halv suppe som Peter Jackson har

satt sammen men sin egen fantasi.

 

 

Jeg kunne akseptert "Peter Jackons Lord of the Rings" (Based on J.R.R Tolkiens

Master piece, Lord of the Rings), men jeg syntes det er helt feil og bruke

navnet "Lord of the Rings" når det er så store avvik, reine blasfemien spør du meg.

 

 

 

 

Og en liten Edit:

Dette er selvfølgelig min personlige mening.

Vel... den heter jo nesten Peter Jacksons Lord of The Rings...

 

Etter filmen står det made by Peter Jackson og like etter står det "Based on the books by J. R. R. Tolkien". Så du har nok fått viljen din ;)

 

Selv synes jeg at det er en veldig bra film og gir en god f i om det avvek fra boken (har lest boken nok ganger ja).

 

Og det at Tolkien ikke ville likt filmen er et oppbrukt argument for ikke å like den selv. Han var en sær gammel mann, men han kunne skrive. Og folk snakker om blasfemi hele veien, det er da for pokker meg ikke noen religion, det er en enkel bok (kan dog være enig i at bibelen er det samme). Det at det var en av de første fantasy bøkene opphøyer ikke denne boken på noen måte, selv om det er en bra bok.

 

Jeg hadde gjort akkurat det samme som Peter Jackson, gitt litt f i boken og prøvd å lage en god og underholdende film.

Lenke til kommentar

Boken er faktisk ikke perfekt! Tolkien var ikke en proffesjonell forfatter, han hadde bare fantastiske språkkunnskaper og en utrolig god historie. De fleste endringene er små, men mange passer faktisk bedre, som at Gandalf sier "I will help you bear this burden, Frodo Baggins, for as long as it's yours to bear" etter the council of elrond istedenfor i kapittel 2...

 

Men visse ting er for latterlige, som Varg angrepet (sukk) og at Frodo og Sam drar til osgiliath...

Endret av NoLimit_^
Lenke til kommentar
Fordi som venter at hobbitene skal gjøre sloss å herje i Ex. versjonen, så ta dere en bolle. Det skal være med noe som skal være Sarumans død.. Men jeg tror ikke de kommer til å forandre slutten.

Det er jo ein forlenga versjon, så ting blir bare lagt til, ikkje endret, så slutten må jo bli den samme.

Lenke til kommentar
Min karakter endres ikke, den er punktum.

 

Boken avvek så alt for mye fra story linen.

Om den skal få bruke navnet "Lord of the Rings" så skal det være

"Lord of the Rings", og ikke noe halv suppe som Peter Jackson har

satt sammen men sin egen fantasi.

 

 

Jeg kunne akseptert "Peter Jackons Lord of the Rings" (Based on J.R.R Tolkiens

Master piece, Lord of the Rings), men jeg syntes det er helt feil og bruke

navnet "Lord of the Rings" når det er så store avvik, reine blasfemien spør du meg.

 

 

 

 

Og en liten Edit:

Dette er selvfølgelig min personlige mening.

Egentlig så viker ikke filmene så veldig langt fra storylinen.. Men den viker fra måten å skildre storyen på. Om du skjønner hva jeg mener? Den har mye av det samme som boken, men legger til egene ørsmå deler, og tar vekk andre mindre viktige deler, som ikke bringer selve historien videre (feks. tom bombadil)

 

Så hvis du tenker hardt etter, så viker den ikke så mye fra boka som mange mener å tro.

Lenke til kommentar
De fleste endringene er små (...)

Ok. For det første er det ikke bare små endringer. For i tillegg til å forandre på historien til Tolkien; forandrer han på karakterene(!)

For hva har han ikke gjort med Gimli ? Jo, han fremstår som en komplett idiot av en sirkusklovn, som ikke kan annet enn å lire fra seg lite gjennomtenkte og latterforløsende fraser. Et annet eksempel er Faramir, som er mer eller mindre ond i filmene (setter det på spissen). Ellers er Legolas gjort til en slags "Terminator" i samtlige kampscener; som valser over alt av fiender som skulle være så uheldige å havne i hans vei.

 

Ellers er det en rekke handlingsforandringer generelt som gjør meg rimelig arg, men gidder ikke røre i den suppa igjen.

 

Til dere andre som kaller Tolkien for en "særing" og at "han egentlig ikke skrev en veldig fantastisk bok" så priser jeg meg lykkelig over at dere ikke skal regissere filmatiseringen av boken, for dere har tydeligvis ikke fått med dere handlingen og stemningen, omtrent slik jeg mistenker PJ for. Det er nå ihvertfall min teori. Men PJ skal ha honnør for å ha prøvd. Om det ble en suksess kan man vel si både og, selv om pengene strømmer inn. Han solgte "sjelen" dyrt.

Lenke til kommentar

Jaja, film er et annet medium enn ei bok, og det må skjønner visst ikke alle. At de endret Farmarir var litt irriterende, ja, men han er fortsatt fantastisk i filmen. Gimli var nå artig nok i boken også, da :) Legolas er blitt et fjortisikon, og det er en skam, han var god i den fotr, i to tårn var det forferdelig, i atter en konge var det ok siden der var han nesten ikke med...

 

Og jeg elsker boken over alt annet, har lest den gjentatte ganger, og alle andre verk av Tolkien (silmarillion, hobbiten, unfinished tales, history of me++), så ikke antyd at jeg ikke har "ikke fått med dere handlingen og stemningen" til boken.

men men, man er forferdelig subjektiv om man antyder at boken er perfekt.

Lenke til kommentar
De fleste endringene er små (...)

Ok. For det første er det ikke bare små endringer. For i tillegg til å forandre på historien til Tolkien; forandrer han på karakterene(!)

For hva har han ikke gjort med Gimli ? Jo, han fremstår som en komplett idiot av en sirkusklovn, som ikke kan annet enn å lire fra seg lite gjennomtenkte og latterforløsende fraser. Et annet eksempel er Faramir, som er mer eller mindre ond i filmene (setter det på spissen). Ellers er Legolas gjort til en slags "Terminator" i samtlige kampscener; som valser over alt av fiender som skulle være så uheldige å havne i hans vei.

 

Ellers er det en rekke handlingsforandringer generelt som gjør meg rimelig arg, men gidder ikke røre i den suppa igjen.

 

Til dere andre som kaller Tolkien for en "særing" og at "han egentlig ikke skrev en veldig fantastisk bok" så priser jeg meg lykkelig over at dere ikke skal regissere filmatiseringen av boken, for dere har tydeligvis ikke fått med dere handlingen og stemningen, omtrent slik jeg mistenker PJ for. Det er nå ihvertfall min teori. Men PJ skal ha honnør for å ha prøvd. Om det ble en suksess kan man vel si både og, selv om pengene strømmer inn. Han solgte "sjelen" dyrt.

For det første... Faramir blir fremstilt som snill i filmen(e). Gimli var litt småmorsom i bøkene også. Legolas er som alle de andre heltene i boken til Tolkien "terminatorer" som du så fint kalte det. De valser over så godt som alt av fiender i boken og, la oss huske på at det er fantasy.

 

Det at du deler et spesielt sjeleliv med Tolkien og at du virkelig forstår hva boken bettydde og hva han mente tviler jeg litt på, men det får vel være din mening... Synes selv boken er veldig bra, men den er fremdeles ikke den beste boken jeg har lest.

Lenke til kommentar
Er dypt enig i påstanden om at bok og film er to forskjellige medium.

Det er faktiskt veldig vanskelig å konvertere fra den ene til den andre og få 100% suksess.

 

Men scenen der Pippin synger mens Faramir rir til angrep... :thumbs:

Enormt bra!!!

spoiler? heh

 

Kanskje ikke så veldig, men det bør taes hensyn til de som ikke har sett den :)

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her nå, folkens. Vært på LAN hele helga og i dag. Knalltøft! Så forresten RoTK for andre gang i dag. Første gang var i Spektrum! :cool:

 

Jo altså, jeg ser at det er endel som maser om Tom Bombadil her nå. Vel, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det er en vesentlig forskjell på litterære virkemidler og filmatiske. Tom Bombadil fungerer som et interessant krydder i boka, men ville blitt helt uvesentlig som film. Og, vi må faktisk bare ta det i oss selv om det gjør vondt, det samme gjelder faktisk slutten av RoTK. Dette fungerer glimrende i boka, men ville ikke ha fungert på film. Om PJ skulle involvert hobbitenes oppgjør, kunne han ikke ha gjort knusingen av Sauron til et såpass stort øyeblikk. Det ville altså ha ødelagt selve hovedmomentet ved historien. Derfor valgte faktisk PJ å ikke ha med dette, og vi får neppe se det i Extended heller...

 

Angående Tom Bombadil er PJ fryktelig klar over at han er en etterlengtet person for mange, han har ikke "glemt" han, som en eller annen påstod. For å hylle Tom Bombadil, har PJ gitt en av hans replikker til Treskjegg i TTT EE, der Munti og Pippin blir fanget av et tre.

 

Og Snabben: Du gir storylinen bare 3/10 og påstår at filmen viker altfor mye fra boka. Dette er da den av de tre filmene som er mest tro til boka! Ingen stygge, ekle greier lagt til, og det viktigste er beholdt. Jeg er overrasket over hvor god denne filmen ble. Og du sier også at dette er den NEST beste filmen du har sett, som bare TTT kan måle seg med. Mener du altså at TTT er bedre RoTK? TTT som var MYE mindre tro mot boka (misforstå meg ikke, jeg elsker den filmen)...

 

No Limit_ sier at Tolkien faktisk ikke er den perfekte forfatter. Vel, dette er i og for seg riktig. Han følger ikke de litterære retningslinjene som forfattere flest følger, og skriver rett fram ettersom han finner på ting, uten å tenke på hvilken rekkefølge ting skal komme i. Han har rett og slett en helt egen skrivestil. Dette trekker på ingen måte ned boka, som jeg elsker over alt på jord, men det hadde ikke fungert om det ikke var Tolkien, for å si det sånn. Mye fungerer ikke på film, derfor må det "rettes" litt på. PJ har "blandet" en del replikker, som gjør at historien blir mer fordøyelig. Tolkien skrev aldri for et publikum. Han skrev for seg selv!

 

Og du som sa at filmen burde hete Peter Jacksons The Lord of The Rings: Det er jo nettopp det det er! Alle filmer som er basert på ei bok er en TOLKNING, ingen kopi. Det er umulig å kopiere ei bok på film. På film må ting fjernes og noen ganger også legges til, og slik vil det alltid være. Atter en gang vil jeg be dere om å se på film og bok som to forskjellige produkter, ikke som "kloninger"...

 

Huff, nå ble det langt igjen. Sorry folkens, er så mye som må ut! :D

Lenke til kommentar
Er dypt enig i påstanden om at bok og film er to forskjellige medium.

Det er faktiskt veldig vanskelig å konvertere fra den ene til den andre og få 100% suksess.

 

Men scenen der Pippin synger mens Faramir rir til angrep... :thumbs:

Enormt bra!!!

spoiler? heh

 

Kanskje ikke så veldig, men det bør taes hensyn til de som ikke har sett den :)

For de som skal sjå Rotk og ikkje vil sjå spoilere, så for all del hald deg unna denne tråden....herreallah da. Om noken er så dumme at de leser ein slik tråd og klager over spoilere så er det deiras egen feil. Tråden heiter jo: "Return Of The King - Diskuter spillet\filmen her. Da er det ganske innlysende at det kan komme spoilere.

 

Er forresten enig, var ein bra scene det der, til tross for ein lite gjennomtenkt plan.

Lenke til kommentar
Er dypt enig i påstanden om at bok og film er to forskjellige medium.

Det er faktiskt veldig vanskelig å konvertere fra den ene til den andre og få 100% suksess.

 

Men scenen der Pippin synger mens Faramir rir til angrep... :thumbs:

Enormt bra!!!

spoiler? heh

 

Kanskje ikke så veldig, men det bør taes hensyn til de som ikke har sett den :)

Man er en tulling om man er inne i en "atter en konge" tråd uten å ha sett atter en konge...

Lenke til kommentar

Eg haldt meg borte fra internett, tv og folk som hadde sett rotk fra 17. til 21. (da eg såg rotk) for å unngå spoilers, og eg lykkest med det ;). Men den var så bra at nå må eg bare sjå den ein gang til, blir nok ein kinotur til snart. Det er jo 8 månader til den kjem på dvd, og 11\12 til den kjem som extended....utrulig irriterande1

Lenke til kommentar
Eg haldt meg borte fra internett, tv og folk som hadde sett rotk fra 17. til 21. (da eg såg rotk) for å unngå spoilers, og eg lykkest med det ;). Men den var så bra at nå må eg bare sjå den ein gang til, blir nok ein kinotur til snart. Det er jo 8 månader til den kjem på dvd, og 11\12 til den kjem som extended....utrulig irriterande1

Er du sikker på at det er så lenge til dvd'en? Nå kommer det jo ikke flere filmer, så det burde i teorien ikke være noe problem å få ut både standard og extended før sommeren.

Lenke til kommentar
Er dypt enig i påstanden om at bok og film er to forskjellige medium.

Det er faktiskt veldig vanskelig å konvertere fra den ene til den andre og få 100% suksess.

 

Men scenen der Pippin synger mens Faramir rir til angrep... :thumbs:

Enormt bra!!!

spoiler? heh

 

Kanskje ikke så veldig, men det bør taes hensyn til de som ikke har sett den :)

Man er en tulling om man er inne i en "atter en konge" tråd uten å ha sett atter en konge...

Jeg turte ikke å våge meg inn på denne tråden før jeg såg filmen i går.

Og jeg må bare si at LOTR "atter en konge" er tidenes beste film :w00t:

Ett mesterverk i særklasse. Ingen over eller ingen ved siden. :xmas:

 

Natta folkz

Lenke til kommentar
By Henning Molbaek

 

 

Half Danish Viggo Mortensen at the premiere in Denmark. Here with people from the Danish Royal family. 

Peter Jackson recently attended his last premiere for the last chapter in the Lord of the Rings trilogy. Last stop was Copenhagen the capitol of Denmark. There he gave a very interesting interview to a Danish newspaper. He told that the first cut of Return of the King had a running time of four hours and fifty minutes. When asked why this was too long for the theaters but fit for DVD he answered.

 

"It is different with the DVD version. People watch it at home. They can lay on the couch or spread the experience over two-three nights. That is the amazing thing with DVD. It gives a whole new dynamic and I can assure you that the DVD version of Return of the King will be longer than 4 hours and 50 min." -- Note that this was translated into Danish by the newspaper and then back to English by us.

 

I don't know what to believe. We will just have to wait until it gets official. One thing is sure, I'm looking forward to see the three hour and twenty minute version at midnight today in the local theater =)

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...