Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Rubjerg Knude Fyr og omgivelser Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Storslått natur og omgivelser her. Likte definitivt v1 best. Din versjon står godt for seg selv. Likte det duuse lyset og en god komp har du fått til. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Storslått natur og omgivelser her. Likte definitivt v1 best. Din versjon står godt for seg selv. Likte det duuse lyset og en god komp har du fått til. Det blåste kolossalt sett fra en østlendings side, støv og partikler flagret luften, og en stund lurte jeg på om det var verd å ta fram kameraet. Det duse lyset fikk jeg på en måte gratis i forhold til all sand i luften som skapte denne type stemning. Men det er vel slike forhold det er interessant å få formidlet ? Fin at du ville kommentere bidragene. Skj Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Storslått natur og omgivelser her. Likte definitivt v1 best. Din versjon står godt for seg selv. Likte det duuse lyset og en god komp har du fått til. Det blåste kolossalt sett fra en østlendings side, støv og partikler flagret luften, og en stund lurte jeg på om det var verd å ta fram kameraet. Det duse lyset fikk jeg på en måte gratis i forhold til all sand i luften som skapte denne type stemning. Men det er vel slike forhold det er interessant å få formidlet ? Fin at du ville kommentere bidragene.Skj Godt du har værbestandig kamera, så da er det bare hva fotografen kan tåle.....:-) Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Storslått natur og omgivelser her. Likte definitivt v1 best. Din versjon står godt for seg selv. Likte det duuse lyset og en god komp har du fått til. Det blåste kolossalt sett fra en østlendings side, støv og partikler flagret luften, og en stund lurte jeg på om det var verd å ta fram kameraet. Det duse lyset fikk jeg på en måte gratis i forhold til all sand i luften som skapte denne type stemning. Men det er vel slike forhold det er interessant å få formidlet ? Fin at du ville kommentere bidragene.Skj Godt du har værbestandig kamera, så da er det bare hva fotografen kan tåle.....:-) Fotografen er nok det ømme punkt. Fotoapparatet holder jeg på med å pusse rent for sandkorn. Men takket være værtetthet så er alt intakt. Skj Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei, Ragnar. En svært fin serie bilder av et kjent fyr som står i fare for å velte om 10- 15 år, - som følge av at det på sand fundamenterte byggverket er i ferd med å bli underminert av Vesterhavet, etter hva jeg har forstått ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Hei, Ragnar. En svært fin serie bilder av et kjent fyr som står i fare for å velte om 10- 15 år, - som følge av at det på sand fundamenterte byggverket er i ferd med å bli underminert av Vesterhavet, etter hva jeg har forstått ! M v h Albert. Ja stedet og omgivelsene er vel verd et besøk Albert. Vær, lys og vindforhold skifter her og blir et eldorado for kreative fotografer. Ta en tur dit ! Skj Lenke til kommentar
November001 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Tenk engang hvor flott der er. Fine bilder og god beskæring! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Tenk engang hvor flott der er. Fine bilder og god beskæring! Hjertelig takk for din gode kommentar. Skj Lenke til kommentar
okjo Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Flott og godt fotografert serie av spesiell og vakker natur. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Dette var flotte, og forskjellige bilder alle tre! Tror nesten jeg likte tre' ern best. (Men er ikke sikker!) nydelige farger! Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Flotte, mektige bilder dette! Godt jobba.. mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Flott og godt fotografert serie av spesiell og vakker natur. Mvh Oddmund Hei, og takk for din kommentar. Det er vel like mye naturen som fotografen det har stått på. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Dette var flotte, og forskjellige bilder alle tre! Tror nesten jeg likte tre' ern best. (Men er ikke sikker!) nydelige farger! Hei Tove, og takk for fin kommentar. Naturen er ofte nokså forskjellig fra den norske, og kanskje det er årsaken at vi nordmenn fasineres ? Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Flotte, mektige bilder dette! Godt jobba.. mvh Fredrik Fint at billedserien faller i smak av Bildekritikkbrukere. Takk for din kommentar Fredrik. Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Forklaringen under bildet forteller hvorfor det fremstår litt blast rundt fyret hvilket da ikke ville være riktig å rette opp med mer kontrast og fargemetting. Fin serie der jeg holder en knapp på V3 som jeg ville kanskje kutta ned himmelen på så mye som 50 % og fått det enda mer panorama.. Roar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Forklaringen under bildet forteller hvorfor det fremstår litt blast rundt fyret hvilket da ikke ville være riktig å rette opp med mer kontrast og fargemetting. Fin serie der jeg holder en knapp på V3 som jeg ville kanskje kutta ned himmelen på så mye som 50 % og fått det enda mer panorama.. Roar NB! En mørkere bakgrunn får bildene mye bedre fram. R. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 1. april 2015 Forfatter Del Skrevet 1. april 2015 Forklaringen under bildet forteller hvorfor det fremstår litt blast rundt fyret hvilket da ikke ville være riktig å rette opp med mer kontrast og fargemetting. Fin serie der jeg holder en knapp på V3 som jeg ville kanskje kutta ned himmelen på så mye som 50 % og fått det enda mer panorama.. Roar NB!En mørkere bakgrunn får bildene mye bedre fram. R. Hei, og takk for svar og gode råd ! Som du ser er det kuttet ganske kraftig i v3 for å få panoramauttrykket, så jeg torde ikke ta mer. I etterkant og med din kommentar ser jeg det kunne vært kutter mer på himmel og eventuelt litt kutt i begge ender. Det var jo sol denne dagen og knall blå himmel. Når du kom nærmere fyret langs sjøkanten var det til tider rene sandstorm som gjorde himmel gråblå. På tross av litt metning med fargebooster ble bakgrunnen gråblåaktig og dermed liten kontrast mellom land/hav og himmel. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg