Matryoshka Doll Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 hei, kjøpte for en stund siden en 2takts motor(sett fra kina) som jeg putta på en vanlig sykkel. jeg hadde ikke brukt den mye før jeg glømte å blande i olje en gang, men det skjedd ikke noe spesielt på den turen utan at effekten ble dårligere. så satte jeg den i ro for vinteren og nå har jeg tatt den fram igjen. nå vil den rett og slett ikke starte, så jeg fikk faren min til å se på den, å han heller kunne ikke fårstå hvorfor. stempelet går rundt, den har tennding, kompresjon, bensin,olje, luft, starter heller ikke på startgass. forgasseren leker, men den bør uansett starte på startgass. når jeg prøve å trø den i fart å starte i gir, går stempelet rundt, men hele prossesen er stoppet etter noen meter, avhenging av farten jeg har. så jeg vet ikke helt ka eg skal gjør no, forventer ikke at en kina motor skal gå allverden, men andre som har den har gått mykje lenger. noen som har noen tips, vet de blir vansklig å vite når dere ikke har sett på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Fuktighet i plugghetta? Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 har stått under tak, så tviler på det. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Åpna motoren og sett på stempel og ringer? Lenke til kommentar
HeavyMelk Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Du må nok kløyve motoren her :/ å se Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 Har åpnet å sett med min far, hadde noen så striper, men stempelet gjikk jo rundt? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Om ringene er ødelagte har du ikke kompresjon og får ikke start uansett. Hvor mye åpnet dere motoren? Det holder ikke å bare skru ut pluggen å se nedi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hell en kork med bensin i plugghullet og prøv og start den. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hva skal det være godt for??? Den er varmskjært,og ringene må byttes om sylinderveggene og stemplet ser bra ut. Og om stemplet er helt og uten hull. Ganske enkelt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Kan være en mild varmskjæring. Han skriver jo at han har kompresjon, og at sykkelen gikk før han satte den fra seg. Stempelringene detter ikke bare fra hverandre når ting står i ro. Å helle på litt bensin i plugghullet tar 5 sekunder, og man kan da eventuelt stryke bensintilførsel som en mulig feilkilde. TS, prøv dette: -Hell i en kork bensin gjennom plugghullet. -Erstatt den gamle bensinen med fersk bensin. -Rens forgasseren. -Prøv å start den uten luftfilter. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hvordan vet ts at motoren har rett komp? Stempelringene er fjærstål. Varmes dette forbi arbeidstemperatur mister de de tettende egenskapene sine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Han sier jo at den gikk dårligere, at den var kjørt uten olje og at det var riper i sylinderveggen, ergo er det rimelig å anta at den har mistet kompresjon. Men han kjenner jo at det er motstand i kicken. En motor må ikke nødvendigvis ha rett komp for å starte, men den vil jo ikke gå optimalt. Men lurer litt på hvordan du vil forklare at stempelringene blir dårligere av at mopeden har stått en stund. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) De står seg ikke dårligere. Det stemmer. Men alt annet ts sier stemmer med varmskjæring. Han sier jo at den gikk dårligere mens han kjørte uten olje. Er bare å bytte stempelringer, de koster under 50lappen og er lette å bytte. Endret 3. april 2015 av Doofen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Vanskelig å si hva årsaken til at den ikke starter er, men vi kan vel være enige i at den er varmskjært. Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 Kan være en mild varmskjæring. Han skriver jo at han har kompresjon, og at sykkelen gikk før han satte den fra seg. Stempelringene detter ikke bare fra hverandre når ting står i ro. Å helle på litt bensin i plugghullet tar 5 sekunder, og man kan da eventuelt stryke bensintilførsel som en mulig feilkilde. TS, prøv dette: -Hell i en kork bensin gjennom plugghullet. -Erstatt den gamle bensinen med fersk bensin. -Rens forgasseren. -Prøv å start den uten luftfilter. prøv alt utenom bensin gjennom plugghullet, har prøvd med startgass. etter å ha søk litt på varmeskjæring, skal jeg nok si med enig i at de små ripene på stempelet, ligner på det som fins av bilder på google. når jeg tenker litt på den siste turen, så mener jeg at jeg måtte trille den opp den siste kneika. Kan ta et bilde eller to i morga så får dere sjå. må jeg skifte stempet og sylindern evt mer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Okei, om den gikk så dårlig må jeg si meg enig med Doofen. Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 hei, beklager at jeg ikke har fått ut bildene, men jeg måtte plutselig ut på påske tur, og når jeg kom hjem var alt glømt. her har dere vertfall noen bilder. mår stempel og sylinder skiftes? bedre seint enn aldre Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Det der er sluttkjørt og vel så det ja.Stemplet må du ha nytt, sylinderforinga må du og ha ny samt selvfølgelig nye ringer toppakning, bunnpakning og lager til stempelet. Hva kosta motoren? Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 Kosta ikke mer enn 15 hundre for heile røkla+ toll osv Holder det å kjøpe dette? m.ebay.com/itm/261829013122?nav=SEARCH Lenke til kommentar
DaPickUpArtist Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Holder det å kjøpe dette? m.ebay.com/itm/261829013122?nav=SEARCH Nei! Kjøp ny motor du. Du har kjørt uten olje, og da er også vei/veivlagre skadet. Når lagrene blir dårlige nok begynner veivtettingene å lekke og du får ikke start på motoren. Du kommer til å ende opp med reperasjoner som koster langt mer enn ny motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå