Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Lofoten, slik jeg ser det - Haue på haue i hauen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Kult. Fint å se at du bruker pentaxen-komposisjonen på en ny type bilder. Øyet som titter anklagende mot oss er perfekt plassert i bildeflaten og konturene danner linjer som deler opp forskjellige strukturer. Dette likte jeg veldig godt. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 I dette bildet ser jeg - som du sjøl kanskje gjør - et ypperlig utgangspunkt for å lage et knalle godt s/h-bilde både i "fine art" kategorien og som stilleben. Men for all del, kjempeflott slik det er. Plasseringen av øyet er neppe tilfeldig ... -bjarte. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Jeg ser et toskehue som stirrer tomt på meg i redsel for å havne som kraftig ingrediens i fiskesuppa. Men når det er sagt så får vi jo inderlig håpe det ikke er fotografens egen selfie vi ser. Uansett et typisk suvenirbilde fra Lofoten som vi for framtia får håpe ikke blir bytta ut med oljerigger. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Takker for kommentarer:-) Har lastet opp en s/hv versjon. Litt gøy og rette kamera mot der kanskje ikke alle gjør det...... Lenke til kommentar
HSP Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Svart-hvitt ble renere og mer stilrent, visuelt sett vil jeg foretrekke den versjonen. Men jeg synes at man mister noe av frykten i øyet, det anklagende blikket og det er viktig for dette bildet synes jeg. Det er nå bare min personlige mening, andre kan kanskje se det annerledes. H Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Enig med deg der Henning. Synes selv fargeversjonen har det elementet med frykt/anklagelse i øyet. Det kommer bedre frem i farger. En annen ting er at en ser det blasse i øyet, slik det blir når livet har ebbet ut. Har ihvertfall begge versonene, så da blir det vel "ja takk, begge deler". En verson til hvert sitt bruk..... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Vet vi ikke hvordan torsk og tørrfisk ser ut nå, så vet ingen det. Med det øyet og blikket synes en nesten synd på fisken. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Blei jo enda mer uforskammet stirrende i svarthvit. Roar Lenke til kommentar
okjo Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Ypperlig i farger, men aller best i s/hv.. Vh Oddmund Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Så nært og flott!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Takker for hyggelige kommentarer:-) Spørs om en har samvittighet til å spise neste torskemiddag etter og ha sett denne karen i hvitøyet.......Det er noen som påstår at fisken har følelser og kjenner smerte. Vet da søren jeg da, men jeg tror nok min hug etter denne gode maten kommer foran alt hva denne fisken måtte føle....... Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Sjekk denne:-) http://www.nrk.no/finnmark/fikk-77-torsk-over-20-kilo_-_-det-er-helt-eventyrlig_-1.12289604 Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei, Pentaxen. Det er skrevet så mye pent om dette bildet at jeg selv bare nøyer meg med å nikke i beundring ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei, Pentaxen. Det er skrevet så mye pent om dette bildet at jeg selv bare nøyer meg med å nikke i beundring ! M v h Albert. Det går helt fint Albert:-) Jeg bukker og takker alle som gidder og komme innom. Setter pris på det. Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Fint formidlet dette. Jeg skulle bare hatt en av disse, jeg som er så glad i fisk. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Flott fesk! Det fiskeaue! Flott bilde! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Takk takk Torbjørn og Fredrik:-) @Fredrik, så håper jeg du får sove etter og ha sett den rett i øye......:-) Lenke til kommentar
Eline Lyng Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Hei Pentaxen. Dette var et supert bilde i min mening. Fargene til kamera ditt (tette og fyldige) kommer jo veldig til sin rett her sammen med din redigering. Flott komposisjon og utsnitt. Innholdet var jo noe "makabert" men severdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg