Gå til innhold

Lofoten, slik jeg ser det - Haue på haue i hauen

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult. Fint å se at du bruker pentaxen-komposisjonen på en ny type bilder. Øyet som titter anklagende mot oss er perfekt plassert i bildeflaten og konturene danner linjer som deler opp forskjellige strukturer. Dette likte jeg veldig godt.

Lenke til kommentar

Jeg ser et toskehue som stirrer tomt på meg i redsel for å havne som kraftig ingrediens i fiskesuppa.

Men når det er sagt så får vi jo inderlig håpe det ikke er fotografens egen selfie vi ser.

Uansett et typisk suvenirbilde fra Lofoten som vi for framtia får håpe ikke blir bytta ut med oljerigger.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for kommentarer:-) Har lastet opp en s/hv versjon. Litt gøy og rette kamera mot der kanskje ikke alle gjør det......

Lenke til kommentar

Svart-hvitt ble renere og mer stilrent, visuelt sett vil jeg foretrekke den versjonen. Men jeg synes at man mister noe av frykten i øyet, det anklagende blikket og det er viktig for dette bildet synes jeg. Det er nå bare min personlige mening, andre kan kanskje se det annerledes.

H

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Enig med deg der Henning. Synes selv fargeversjonen har det elementet med frykt/anklagelse i øyet. Det kommer bedre frem i farger. En annen ting er at en ser det blasse i øyet, slik det blir når livet har ebbet ut.

Har ihvertfall begge versonene, så da blir det vel "ja takk, begge deler". En verson til hvert sitt bruk.....

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for hyggelige kommentarer:-) Spørs om en har samvittighet til å spise neste torskemiddag etter og ha sett denne karen i hvitøyet.......Det er noen som påstår at fisken har følelser og kjenner smerte. Vet da søren jeg da, men jeg tror nok min hug etter denne gode maten kommer foran alt hva denne fisken måtte føle.......

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hei, Pentaxen.

Det er skrevet så mye pent om dette bildet at jeg selv bare nøyer meg med å nikke i beundring ! :)

M v h Albert.

Det går helt fint Albert:-) Jeg bukker og takker alle som gidder og komme innom. Setter pris på det.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takk takk Torbjørn og Fredrik:-)

@Fredrik, så håper jeg du får sove etter og ha sett den rett i øye......:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...