Simenmtb Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Hei. Har en speedfight 2 som jeg har skjært. Har honet sylinderen og har satt i helt nytt stempel. Hvor langt skal jeg kjøre inn ? Og hvordan skal jeg kjøre inn? Variert turtall og ca. hvor fort skal jeg kjøre helt I starten ? Takk for svar. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Råd fra en som har kjørt inn _mange_ mopper og MC-er:På 2-takt moppe som kun har fått nytt stempel/ringer og honet:Kjør den først _meget_ forsiktig i en 20-30 minutters tid, til den er fullstendig gjennomvarm. Etter det så er det full gass! Full gass til toppfart, ikke hold mer enn halvt minutt, deretter slippe gass og la den roe seg ned til "tomgang". Full gass igjen, holde den der et par minutter, slipp gass og la den roe seg ned igjen.Ferdig.Fortsett gjerne med at du tar det rolig når den er kald, når den er varm er det bare å gi på. Så sant den får den oljen og drivstoffet den skal ha. Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Bland litt olje i bensin og i tillegg til oljen du har på oljetanken på den første tanken, ca 2% burde holde Lenke til kommentar
Simenmtb Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 Ok. Takk for raskt svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 2% i tillegg til oljen fra oljepumpa er litt drøyt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Ekstra olje under innkjøring er bare en gammel myte. Heller du i ekstra olje så risikerer du bare å tulle til bensin/luft-forholdet. Neppe kritisk på moped men... Er oljepumpa i orden, riktig justert og uten luft, så skal det holde. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 kommer ann på om det er støpejern eller hard chrom. er det hard chrome trenger det ikke innkjøring, er det støpejerk kan du gi den 5 mil for å være sikker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Du trenger innkjøring på hardchrome også. Dvs. stempelfjørene. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Du trenger innkjøring på hardchrome også. Dvs. stempelfjørene. nei. helt unødvendig, det er ingen innkjøring i 70 og 80cc racing og de bruker hard chrom sylindere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Jeg stoler mer på instruksene til de som lager disse sylindrene. Men det skal mye til å fu**e opp hardchrome-sylindre uansett. Spesielt nickasil. Og racing er litt annerledes. Der er målet som regel maks ytelse. Ikke maks levetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå