Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klarer ikke glemme ting/komme over ting

Anbefalte innlegg

har ett problem kunne tenkt noen andres tanker rundt, jeg klarer ikke glemme ting/komme over ting. Her om dagen var det noen som gjorde noe dumt, ikke direkte mot meg, men mot flere også, men jeg tok tak i det, fikk beklagelse men de nekter fortsatt rydde opp i det.

dette har sirkulert kontinuerlig i hodet mitt de siste dagene, stort sett kun det. Klarer liksom ikke tenke på noe annet.

noen som har noen måter eller triks som kan hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 83f04...3da
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke bare å prøve det, har ikke helt kontroll over tankene. Er nesten som en plate med hakk i, samme tanker går igjen og igjen.

Om noen f.eks tagger ned husveggen din er det ikke lett å være aksepterende og ikke-dømmende ovenfor vedkommende...

Dette er ett generellt problem egenltig, men trengte dette spesiellt lite nå....

Lenke til kommentar

Er det første gang du opplever urett i livet? For din egen helses skyld burde du kanskje gå inn for å tilgi de aktuelle, ikke fordi de fortjener det, men for din egen helses skyld.

Det kan være farlig å gå med så mye frustrasjon over tid.

Ta en avgjørelse - bær omkostningene selv, og ordne opp, eller meld dem til politiet. Da får de vel kanskje samfunnsstraff eller noe slikt. Problemet er at hvis det er en litt skummel gjeng, kan de komme til å se på deg som en tyster i all ettertid.

De nekter vel å ordne opp, fordi de tror du ikke tør å gå til politiet og melde for hærverk. Og de har vel et poeng i det... tror kanskje ikke jeg ville turt å oppgi navnene på taggere i nærheten, til politiet.

Lenke til kommentar

Er vel første gangen på den måten ja, men, er det samme tankegangen når jeg gjør feil valg, gjør det dårlig i noe, kommer i trøbbel selv med f.eks sjefen eller noe.

Det som ble gjort i seg selv er strengt tatt bare veldig upraktisk for min del. Jeg har hengt de ut offentlig, venner og familie vet hva de har gjort. Tviler på at politiet hadde løftet så mye som en finger, så jeg tenkte offentlig ydmykelse var det beste.

Lenke til kommentar

Det er ikke tagging det gjelder, men noe litt snillere, men fortsatt veldig plagsomt og ekstremt frekt. Det er naboen som har gjort det, noe som kanskje gjør det enda være. Kjenner ikke naboen i det hele tatt.

Tenker mer og mer på hevn, noe som aldri fører noe godt med seg. Det beste er egentlig bare å la det ligge.

Men, så tenker jeg på en hel del andre måter jeg kunne ha håndtert det på, måter som hadde fått konsekvenser for dem ut over uthengingen jeg drev med tidligere.

Har ingen direkte omkostninger, er mer upraktisk. Tviler sterkt på at politiet gjør noe med saken om jeg så anmelder det, politiet er tross alt ubrukelige i større saker, så de tar neppe tak i "bagateller" som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...