ahw_ Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Hei! Jeg har hatt internett fra Canal Digital en god stund (100/10 Mbps), og har ikke hatt problemer med torrents før. Mens de testet oppgraderingen til 100/20 Mbps fikk jeg mellom 10 og 20 Mbps i opplasting i torrent-klienten.. Virket som om hastigheten (opp) ble strupet til ca. 10 Mbps ofte.. Nå som de offisielt har lansert den oppgraderte pakken (100/20 Mbps), får jeg tilnærmet aldri mer enn ca. 10-11 Mbps opp, mens jeg tilnærmet alltid får ca. 17-20 Mbps hos speedtest.net: Jeg har ikke merket noen forskjell uansett tid på dagen/natten. Er dette et kjent problem med Canal Digital? Ruter: ASUS RT-AC66U (firmware: 3.0.0.4.376.3861; QoS avslått) Takk for all hjelp dere kan tilby! Endret 30. mars 2015 av ahw_ Lenke til kommentar
BNixx Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Jeg har ikke opplevd slik hastighetsstruping med Canal Digital. Forslag: Hvilke torrentklientbenytter du? UTorrent har en slags "Båndbreddemåler" innebygd som mange kjører. Da setter den en del verdier i programmet basert på din linjekapasitet der og da. Prøv å kjøre den på nytt. 1 Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Jeg har ikke opplevd slik hastighetsstruping med Canal Digital. Forslag: Hvilke torrentklientbenytter du? UTorrent har en slags "Båndbreddemåler" innebygd som mange kjører. Da setter den en del verdier i programmet basert på din linjekapasitet der og da. Prøv å kjøre den på nytt. Takk for svaret! Jeg bruker µTorrent 3.4.2. Etter å ha manuelt satt «hastigheten» til «20 Mbps» i klienten, så jeg at bl.a. «upload slots» økte betraktelig (fra 6 til 30). Testen målte litt over 16 Mbps. Så fortsatt ut som at linja var strupet til 10 Mbps en stund.. Men nå har jeg faktisk sett opp til 18+ Mbps i klienten! Trodde faktisk innstillingene mine var greie så jeg tenkte ikke på dette. Tusen takk! Endret 30. mars 2015 av ahw_ Lenke til kommentar
BNixx Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Jeg har ikke opplevd slik hastighetsstruping med Canal Digital. Forslag: Hvilke torrentklientbenytter du? UTorrent har en slags "Båndbreddemåler" innebygd som mange kjører. Da setter den en del verdier i programmet basert på din linjekapasitet der og da. Prøv å kjøre den på nytt. Takk for svaret! Jeg bruker µTorrent 3.4.2. Etter å ha manuelt satt «hastigheten» til «20 Mbps» i klienten, så jeg at bl.a. «upload slots» økte betraktelig (fra 6 til 30). Testen målte litt over 16 Mbps. Så fortsatt ut som at linja var strupet til 10 Mbps en stund.. Men nå har jeg faktisk sett opp til 18+ Mbps i klienten! Trodde faktisk innstillingene mine var greie så jeg tenkte ikke på dette. Tusen takk! Så bra, godt jobbet! Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Har 100/100 (fiber) linja til Canal Digital, og får full pupp. Hadde før samme linje som deg, altså 100/10 over kabel, og fikk også da full hastighet. Husk også at det hundre megaBIT, og ikke bytes. Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 Har 100/100 (fiber) linja til Canal Digital, og får full pupp. Hadde før samme linje som deg, altså 100/10 over kabel, og fikk også da full hastighet. Husk også at det hundre megaBIT, og ikke bytes. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå