Nitak Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Hei! Jeg begynner på universitetet til høsten, og har i de siste tre årene brukt en murstein av en skolepc. NOK ER NOK, jeg må ha noe annet. Jeg prøvde meg på en Acer Aspire V3-371 13.3" FHD, men var ikke særlig fornøyd med hvordan denne var, så derfor returnerer jeg den. Det var i hovedsak touchpad og tastatur som ikke føltes naturlig og var ubehagelig å bruke. Derfor håper jeg at noen av dere der ute kan hjelpe meg med å finne en data som passer meg og mine behov, da jeg syns det er ganske vanskelig å finne ut av selv. Legger ved en liste over mine behov: Datamaskinen må være lett. Jeg godtar opp til rundtom 2kg, men ettersom dette er en data jeg skal ha med meg mye, ønsker jeg ikke enda en murstein som ødelegger ryggen min. Maskinen må kunne kjøre programmer som photoshop og leauge of legends uten problem. Spesielt viktig er det at maskinen kan talke å kjøre RAW-filer i photoshop sin plugin for RAW. Datamaskinen bør helst ha SSD eller hybriddisk. Minne er ikke så viktig, ettersom jeg har ekstern lagringsplass, men jeg bør ha rundt 250GB. Tastaturet må ha god skriveflyt og touchpaden bør føles naturlig.På Acer Aspire opplevde jeg touchpaden som klam og laggy, noe som gjorde det vanskelig å bla. scrolle i dokumenter. Skjermen bør genngi farger godt og ha god innsynsvinkel. Det er spesielt viktig at fargene og lysstyrken er god, ettersom jeg redigerer en del bilder. Ellers er det verdt å nevne at jeg har et budsjet på rundt 7k, men med mulighet til å strekke meg litt. Jeg ønsker heller ikke Apple, ettersom jeg ikke liker IOS og foretrekker windows. Om det er windows 7 eller 8 har liten betydning for meg. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Petter Aasland Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Acer Aspire Nitro VN7-791G 17,3 FHD IPS Valgt med kompletts pc velger. Tror denne vil passe deg fint. Eneste negative er vekten. Den veier 3kg. Men et pluss igjen er harddisken på 1TB. Jeg vet du skal lagre ting eksternt men alltid kjekt med nok minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå