Terabyte Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hvor mange av dere var det som skrek høyt og hadde lyst til å knuse noe, knuse MYE, da det ble kjent at 3dfx ble oppkjøpt av NVIDIA? Vel, jeg var en av dem, en av dem som siklet etter å eie et Voodoo5 6000 skjermkort (just for the heck of it). Nå har jo V5 5500 også "lagt opp" - eller har det det? NVIDIA lansere nettopp den nye Quadro4 seiren (mye tyder på at de selv skal produsere kortene siden Elsa gikk konk. for et par dager siden). Folkens, ta dere en titt på Quadro4 400 NVS: likner ikke dette kortet påfallende mye på et Voodoo5 5500 skjermkort? :smile: :smile: Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Voodoo 2 er SINNSYKT SJEF !!! Dual Voodoo 2 er MYE MER SJEF !!! men kan ikke si at jeg har siklet etter er voodoo 5 kort , men er enig med deg i det at det var teit at 3DFX gikk konk og ble kjøpt opp av NVidia . Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei Har 2 v5-5500 kort Alt annet er....ikke noe for meg iaf Spiller kun UT/unreal og flightsim's og der er v5 kortet konge Har hatt alle 3dfx korta utenom v4 kortet Jo....har du en 15000 kr + til over's så får du nok tak i ett v5-6000 , hehe /jan Lenke til kommentar
Terabyte Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Ah, Voodoo2 - those were the days, my friend. Det kortet hadde jeg lenge, gitt :smile: Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 akk ja husker jeg stod å sikla etter voodoo 3 3000 agp jeg det vr tider det *drømme seg bort* :smile: det kosta bare 1500 da tnt 2 var nytt!!! og 1000for bulk 3dfx har best graffik i CS Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Dessverre er Voodoo på vei ut... STM slutter... Snart er det bare NVidia og ATI igjen. Selv om begge produsenter lager gudegitte skjermkort, synes jeg det begynner å bli litt vel lite konkurranse. Håper ikke vi får noe Microsoft-lignende greier i skjermkort-verdenen... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 på ebay selges v5-6000 kort for et par hundre dollar noe jeg syns er drøyt men du får et av de mest omdiskuterte skjermkortet som skulle lages. RIP 3dfx.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har ALDRI, hør meg ALDRI, eid et 3DFX kort, og er U-TE-ROLIG glad for det! Verre møkk finnes jo ikke på denne slitne jord! Ikke no' 32bit farger, og MØKKA ytelse! Har selv eid følgende skjermkort opp igjennom årene: Diamond Viper 330 - nVidia Riva 128 ATI Rage Fury - ATI Rage 128 (bare møkk d og!) Creative Geforce DDR - nVidia Geforce 256 ASUS v7700 GF2GTS - nVidia Geforce 2 GTS ASUS v8200T2 GF3ti200 - nVidia Geforce 3 ti 200 Har planer om å kjøpe Geforce 4 seinere, så geforce 5 seff! Må jo holde linja!! N-V-I-D-I-A!!!! _________________ PIII800EB @ 822 ASUS Geforce 3 ti200 @ 230/530 512 mb cl3 Apacer @ 137 mhz WinXP PRO 3dmark 2001: 5238 [ Denne Melding var redigert av: Jarle84 på 2002-03-07 20:27 ] Lenke til kommentar
Howard Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-02-24 01:39, Ar`Kritz skrev:Dessverre er Voodoo på vei ut... STM slutter... Snart er det bare NVidia og ATI igjen. Nå må vi ikke glemme våre kjære naboer i øst, Bitboys, som har noen meget spennende saker på gang i sin XBA-arkitektur. Selskapet har rystet grafikkbransjen med pressemeldinger et par ganger tidligere, men har enda ikke levert noen endelige løsninger. Håper det snart blir mer enn bare "prat". Vi får krysse fingrene og vente å se... :smile: Lenke til kommentar
[DA]Amethyst Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 HEHE =) *lol* Du som nevnte "noe Microsoft aktige skjermkort", Microsoft & Nvidia kommer til å slippe ut et X-Box lignende skjermkort til PC=) MICROSOFT OVERTAR ALT SAMMEN, ELLER HVA ? Det er sinnsykt hva en fyr kan gjøre, mr. Bill Gates er egentlig PCens Hilter på en god måte =) Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jaja sikkert Nvidia er bra og det er 3dfx og kanskje litt tregere men finere grafikk.... jeg syntes Voodoo2 og 5 var brae skjermkort og det var synd at de gikk konk =( men men håper noen begynner på voodoo lignende kort? går d ann å koble sammen 2voodoo5 kort? bare lurte trodde ikke d. P.S Det finnes flere en Nvidia og ATI, S3 Matrox o.s.v jaja mitt lille innlegg Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Det finnes endel,.... NVIDIA og ATI (rivaler på desktop markedet,..) S3 helst bærbar nå for tiden etter at VIA kjøpte de oppe,.. (men der er også NVIDIA og ATI store...) Viss ryktene om at VIA kjøper opp STm så kan også Kyro serien komme tilbake,... Men Club3d har vel grafikkort også,... (er usikker på om dette er annen en workstation kort,..) ... Lenke til kommentar
Borf Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 voodoo2 var tider, angra på at eg selde korte mitt for 500,- for to år siden Lenke til kommentar
talisar Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-02-24 01:44, Danny skrev:på ebay selges v5-6000 kort for et par hundre dollar noe jeg syns er drøyt men du får et av de mest omdiskuterte skjermkortet som skulle lages.RIP 3dfx.... Jeg har bare en ting å si her.. Glaze3D:) Bitboys har jo annonsert enda en 3dchip nå som skal være enda enda bedre.. pyramid3D var jo helt utrolig rått når den kom brukte mye teknologi som først har funnet veien inn i moderne 3dchipset nå Akkja.. er det noe som fortjener titlen mest omtalte skjermkort som aldri kom er det vel glaze3d:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå