:utakt Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Snublet over denne på Prisjakt i dag, og det klødde umiddelbart i dingselysten.. Likte spesielt skjermen og at den bare såvidt bikker 2 kg. Specmessig er nok dette totalt overkill for bruksområdet, men da holder den vel en stund også. Jeg bytter ikke pc så ofte.. Men ser dette ut som en god sak for pengene? http://www.prisjakt.no/product.php?p=3049639 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Du betaler mye for design og skjermoppløsning - omtrent som med en macbook kan du si Det er ingen gamer-pc, til det er skjermkortet i svakeste laget. (GTX960M = GTX860M som er klokket 68MHz høyere, dvs du kan lett sammenligne opp mot maskiner med GTX860M). Men du vil kunne spille de fleste spill greit på medium/low, på en del spill må du nok også stille ned oppløsningen da den ikke vil klare 4k oppløsning i spill. Du får: Pent design lav vekt God allound ytelse God batteritid Høy oppløsning Du får IKKE: Mye ytelse for pengene. God spillytelse. Du kan jo sammenligne den med denne maskinen fra lenovo til 8990,- f.eks som har omtrent samme ytelse: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2749308 (omtrent samme grafikkytelse, CPU ytelse og HDD ytelse - og faktisk mer minne). Så ser du hva jeg mener med at du får lite ytelse per krone, ja lenoven er tyngre/større, har dårligere batteritid og dårligere skjerm - men om det er verdst en prisdifferanse på 5000,- er jeg usikker på. Endret 30. mars 2015 av OC-Freak Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Pent design lav vekt God allound ytelse God batteritid Høy oppløsning - oppsummerer egentlig greit det jeg er på jakt etter. Spill er ikke noe særlig tema, jeg drar en runde Football Manager nå og da, men ikke noe utover det. FM går fint på 2011-modellen jeg har i dag, så jeg er ikke bekymret der.. Lenovoen syns jeg uansett ser for stor og tung ut, så den utgår. Spørsmålet er om fancy-schmancy design er verdt typ 5000 kr...fikk litt å tenke på der. Men takk for verdifull input! Endret 30. mars 2015 av :utakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå