Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Godartet" brystsmerter tips?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ble i går lagt inn på akutten med brystsmerter, lå der vell i en 20 timer der det ble utført flere EKG, div blodprøver, røntgen og pustetest. Alle prøver viste seg å være fine og jeg ble utskrevet da det ikke var noe fare for alvorlig sykdom. Det er jo godt å høre, men smertene vedvarer jo og i tillegg sliter de på meg psykisk. Sannsynligvis ligger smertene i muskler/ledd/skjelettet på venstre side.

 

Så er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å roe ned smertene? Tok en paralagin forte for ca en time siden og dette har ikke vært til noe hjelp. Kan jeg ta en til? I tillegg kommer jeg til å ta en zopiclone for å få sove senere, så er litt redd for å mixe og trikse med tabelettene, noen som har peiling på slikt?

 

Tar i mot alle tips! Har gått med denne smerten i flere dager nå sett bort i fra de få timene jeg sover om natten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de ikke finner noe spesifikt med fysiologisk testing kan det være psykosomatisk. Altså en kroppslig reaksjon på noe som ligger i psyken som man til og med ikke trenger å være bevisst. Du burde forhøre deg på apoteket ang. å blande medisiner og doseringer. Det er farmasøyter dyktige på, ellers kan du ta det med lege. Du kan lese litt om Paralgin Forte her:

http://www.felleskatalogen.no/medisin/paralgin-forte-paralgin-major-weifa-562631

Du har vært igjennom en ganske tøff episode så det er sikkert lurt å prøve å nøste litt opp i dette hos en psykolog. Trenger ikke å ta mange gangene før du har det verste under kontroll. Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis de ikke finner noe spesifikt med fysiologisk testing kan det være psykosomatisk. Altså en kroppslig reaksjon på noe som ligger i psyken som man til og med ikke trenger å være bevisst. Du burde forhøre deg på apoteket ang. å blande medisiner og doseringer. Det er farmasøyter dyktige på, ellers kan du ta det med lege. Du kan lese litt om Paralgin Forte her:http://www.felleskatalogen.no/medisin/paralgin-forte-paralgin-major-weifa-562631Du har vært igjennom en ganske tøff episode så det er sikkert lurt å prøve å nøste litt opp i dette hos en psykolog. Trenger ikke å ta mange gangene før du har det verste under kontroll. Lykke til!

Takker for tilbakemelding. Ja det sliter veldig på psykisk og jeg har fått henvendelse til psykolog, men da det ofte tar veldig lang tid(har jeg forstått) har jeg også bestilt time hos en psykiatri sykepleier som driver privat til etter påske.

 

Akkurat nå prøver jeg bare å finne en måte å slappe av på.

Lenke til kommentar

Legg bort laptopen/ipad/mobilen. Det er noe av det verste du kan holde på med når du ikke får sove. Les heller i et blad ellernoe som ligger på rommet. Det blir du faktisk søvnig av.

Det er ikke ofte dette blir med i sengen på kveldstid, men skal innrømme at ipad'en var med i går og jeg sov ikke særlig mye i natt. Forhåpentligvis blir det mer søvn i natt, uten teknologi i sengen..

 

Forøvrig er jeg nå på 4 dagen med konstant smerte/press på venstre side av brystet. Dette kan da umulig være normalt??

Altså, sykehuset har jo utelukket alvorlige tilstander men det føles ikke godt for å si det slik. Har prøvd å få tankene på andre ting ved å rydde, kjøre tur, gå tur(skog/sti), sosialisere meg, puste øvelser og sikkert andre ting jeg har glemt men ikke pokker om det gir seg og jeg må innrømme at all fokus er på brystet også..

 

Noen som har opplevd lignende situasjoner som har noen tips å komme med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...