Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lure bankene

Mbolst

Anbefalte innlegg

Jeg mister kanskje jobben i November når jeg har vært sykemeldt i ett år pga en skade som antakeligvis ikke blir bedre.

Jeg føler meg ikke motivert til omskolering eller jobbe i en annen stilling, da jeg har jobbet veldig mye overtid i alle år og har rett og slett ikke lyst til å jobbe mer.

Jeg har problemer med skuldre, rygg og høyre bein, så jeg har en del smerter og føler meg sliten i kroppen og er alltid trøtt. Rett og slett klar for pensjon i en alder av 41år.

Jeg har derfor grublet en del på hvordan jeg skal få penger til å klare meg uten å måtte omskoleres eller måtte ta en annen jobb.

En ide jeg har kommet på er å sette hytta og bilen på søstera mi. Noen hun er villig til.
Selge leiligheten, få tatt ut overskuddet etter lånet er innfridd på en eller annen måte, og gjemme bort kontantene.

Så ta opp lån/kredittkort i så mange finans institusjoner som mulig på en gang og ta ut maks grensa på alle forbrukslånene/kredittkortene og gjemme bort disse kontantene også.

Jeg tjener nesten 700 tusen i året nå, så jeg tror jeg skal klare å få ut 1 til 2 millioner i kreditt totalt uten att jeg har regnet på det.

Planen er så og bo på hytta, ha folkeregistrert adresse hos søstera mi og hele tiden klage til lege og Nav ang helsa og prøve å få sosial stønad, bostøtte og uføretrygd etter hvert.
Og spe på litt hver måned med pengene jeg har lurt unna.
Etter hvert hvis jeg kan reise bort så blir jeg borte hele vinteren i lavkostland og bor på hytta om sommeren.

Jeg har ikke stort personlig forbruk selv om jeg tjener relativt godt. Pengene har stort sett gått til leilighet og hytte.

Jeg har noen juridiske spørsmål jeg må finne ut av før jeg kan sette en slik plan ut i livet.

1. Vil dette bli sett på som svindel og ende i retten når jeg har mange forskjellige krav tatt opp
samtidig, eller vil alle kravene bli behandlet av namsmannen og ender opp med at det ikke er noe
å ta fordi jeg ikke har noe? (jeg forstår at jeg svartelistes og får tvungen trekk over minstesats
for livsopphold.)

2. Kan de ta personlige eiendeler? Jeg driver med pistolskyting. Kan de da ta våpna mine, eller at
politiet sier jeg ikke er skikket til å ha de fordi jeg har mye ubetalt gjeld? (Jeg har alltid brukt våpna
lovlig, og vil alltid forsette å gjøre det)

3. Får man tatt ut større summer på en måte? Sitter igjen med ca 800 tusen etter leilighet salg.
Hvordan skal jeg få ut de pengene i kontanter?

4. Hva har jeg ikke tenkt på eller har glemt?

Finans institusjonene er onde som lurer folk til å ta opp dyr kreditt, så de fortjener å bli lurt litt.
Jeg har betalt masse skatt, så jeg har heller ingen anger over å bli sosial klient.

Hilsen

Mbolst

Endret av Quote
Limt inn igjen førstepost. Quote, moderator.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han skulle selge leiligheten, sette hytta på søsteren og ha registrert adresse hos søsteren sin, så gjemme unna overskuddet fra leilighetssalget, ta opp alt han kan i lån, så snylte på NAV etterpå, uten å betale lånene.

Fant en cachet versjon :)

Jeg mister kanskje jobben i November når jeg har vært sykemeldt i ett år pga en skade som antakeligvis ikke blir bedre.

Jeg føler meg ikke motivert til omskolering eller jobbe i en annen stilling, da jeg har jobbet veldig mye overtid i alle år og har rett og slett ikke lyst til å jobbe mer.

Jeg har problemer med skuldre, rygg og høyre bein, så jeg har en del smerter og føler meg sliten i kroppen og er alltid trøtt. Rett og slett klar for pensjon i en alder av 41år.

Jeg har derfor grublet en del på hvordan jeg skal få penger til å klare meg uten å måtte omskoleres eller måtte ta en annen jobb.

En ide jeg har kommet på er å sette hytta og bilen på søstera mi. Noen hun er villig til.

Selge leiligheten, få tatt ut overskuddet etter lånet er innfridd på en eller annen måte, og gjemme bort kontantene.

Så ta opp lån/kredittkort i så mange finans institusjoner som mulig på en gang og ta ut maks grensa på alle forbrukslånene/kredittkortene og gjemme bort disse kontantene også.

Jeg tjener nesten 700 tusen i året nå, så jeg tror jeg skal klare å få ut 1 til 2 millioner i kreditt totalt uten att jeg har regnet på det.

Planen er så og bo på hytta, ha folkeregistrert adresse hos søstera mi og hele tiden klage til lege og Nav ang helsa og prøve å få sosial stønad, bostøtte og uføretrygd etter hvert.

Og spe på litt hver måned med pengene jeg har lurt unna.

Etter hvert hvis jeg kan reise bort så blir jeg borte hele vinteren i lavkostland og bor på hytta om sommeren.

Jeg har ikke stort personlig forbruk selv om jeg tjener relativt godt. Pengene har stort sett gått til leilighet og hytte.

Jeg har noen juridiske spørsmål jeg må finne ut av før jeg kan sette en slik plan ut i livet.

1. Vil dette bli sett på som svindel og ende i retten når jeg har mange forskjellige krav tatt opp

samtidig, eller vil alle kravene bli behandlet av namsmannen og ender opp med at det ikke er noe

å ta fordi jeg ikke har noe? (jeg forstår at jeg svartelistes og får tvungen trekk over minstesats

for livsopphold.)

2. Kan de ta personlige eiendeler? Jeg driver med pistolskyting. Kan de da ta våpna mine, eller at

politiet sier jeg ikke er skikket til å ha de fordi jeg har mye ubetalt gjeld? (Jeg har alltid brukt våpna

lovlig, og vil alltid forsette å gjøre det)

3. Får man tatt ut større summer på en måte? Sitter igjen med ca 800 tusen etter leilighet salg.

Hvordan skal jeg få ut de pengene i kontanter?

4. Hva har jeg ikke tenkt på eller har glemt?

Finans institusjonene er onde som lurer folk til å ta opp dyr kreditt, så de fortjener å bli lurt litt.

Jeg har betalt masse skatt, så jeg har heller ingen anger over å bli sosial klient.

Hilsen

Mbolst

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Se der ja. 

Til OP: Ja, namsmannen kan ta beslag i eiendeler som du ikke er avhengig av. Du kommer om en del år til å leve på et minimum når alle inkassokravene er oversendt forliksrådet og behandlet av retten. Er dette et liv med fremtidsutsikter, spesielt når du runder den virkelige pensjonalderen din?

Lenke til kommentar

For det første havner du fort i fengsel på grunn av bedrageri, siden du ikke har planlagt å betale tilbake. For det andre slår de deg konkurs og tar hytta tilbake, og selger den for å tilfredsstille kreditorene (om ikke søstra di kjøper den for markedspris).

Ellers: Lykke til med å gjemme vekk et par millioner i kontanter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg vil tro dette er fullt mulig å gjennomføre men er litt usikker på dette med bedrageri. Det er jo ikke uvanlig å ha ett par millioner i gjeld i dag. Planen kan jo være å tilbakebetale når man får seg ny jobb eller får innvilget ufør, men det virker jo litt søkt når alle kredittkortene blir tømt på en gang. Man kan kanskje strekke uttakene utover ett års tid eller to.

Forøvrig er vel Nav pliktig til å skaffe deg bolig så du slipper å bo på hytta til din søster.

Etter en stund blir det vel gjeldsforhandlinger og gjeldssanering.

Kan alternativet være å bli ufør nå - å heller selge hus og hytte og surfe på overskuddet?

Om du tjener kr. 700.000 i året vil du jo få bra betalt fra Nav mtp. sykepenger og ledighetspenger også - dette kan du strekke over flere år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...