moby_duck Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Jeg trener 3-4 dager i uka, men trener bare styrke. Nå som sommeren nærmer seg, tenkte jeg at jeg kunne prøve å få unna litt magefett og få mer markerte muskler. Vanligvis, når jeg trener styrke, spiser jeg mye mat, og spiser helt til jeg ikke lenger er sulten, men med fettforbrenning er vel hele poenget å ha et kaloriunderskudd? Nå har jeg nettopp kommet hjem etter en spinningøkt og er veldig sulten. Er det meningen at jeg skal gå og være sulten, eller kan jeg spise til jeg er mett? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Du skal spise på kcal underskudd også ja og manges mål, for å unngå for mye sultfølelse ved vektnedgang, er å bytte ut noe av maten med mat som har mye volum men færre kcal enn maten du spiser ved kcal overskudd. Eksempel er, bare for å sette det helt på spissen, å bytte ut en sjokoladeplate med 3kg grønnsaker - da får du spist hele tiden og du slipper å føle deg så sulten. Kcal-underskuddet skal heller ikke være stort, men nok til at du går ned kanskje 200g i uken over tid, avhengig av hvor stor/liten kroppen din er. Proteininntaket kan fint økes til 3g pr. kg fettfrie kroppsvekt ved kcal underskudd for best å ta vare på musklene. MEN! Om du er vant til å trene styrke og først nå har begynt å trene spinning kan dette være nok til at du går ned i vekt/fjerner fett, og du trenger da muligens ikke endre kostholdet ditt i det hele tatt. Du kan si at 1-2 spinningtimer i uka veier opp for kcal underskuddet da du trenger mer kcal for å vedlikeholde kroppsvekten når du øker aktivitetsnivået ditt. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 Mkay... Så jeg vil bli mett selv om jeg går med kaloriunderskudd, så lenge jeg får i meg nok mat, målt i volum. Jeg er langt ifra overvektig, det er bare snakk om å få unna litt fett, men jeg vil helst ikke være sulten hele tiden heller Takk Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Mkay... Så jeg vil bli mett selv om jeg går med kaloriunderskudd, så lenge jeg får i meg nok mat, målt i volum. Jeg er langt ifra overvektig, det er bare snakk om å få unna litt fett, men jeg vil helst ikke være sulten hele tiden heller Takk Hvis du kun skal ha bort litt fett ville jeg ikke forandret stort på kostholdet, vel og merke om det i utgangspunktet er bra. Som allerede nevnt, det faktum at du nå har lagt til spinning i treningsopplegget ditt tilsier at du allerede nå er i kcal underskudd selv om du spiser like mye som du gjorde før du startet med cardioøkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå