herzeleid Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg bruker det til å konfrontere dumme mennesker, rasister, osv osv osv. Jeg mener gode argumenter alltid vil være bedre når man skal konfrontere den typen mennesker enn å fortelle dem selvfølgeligheter. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Er en frase for de som syns menneskeheten skal gå fremover, noe den ikke alltid gjør. Samtidig som man impliserer at konteksten, forslaget eller hva det nå er, som kom før "vi lever tross alt i 2015" er et framskritt. Et annet liknende eksempel jeg kommer på, er et argument et politisk parti, i Sverige tror jeg, brukte en gang. Det var noe sånt som "Hvordan vil du behandles når du blir gammel? Nettopp." For mange av oss er det lett å se at dette bare er tull, men i mange tilfeller kan det nok også være slagkraftig. Slike utsagn er vage, slik at folk selv i høy grad må velge hva de betyr og det er vanskelig å argumentere mot det. Det er jo svært få som i år vil påstå at vi ikke lever i 2015. For dem av oss som har sett South Park, kan det likne et "Chewbacca defense". Endret 5. april 2015 av Zarac Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 En annen ting er at ting som ikke hører hjemme i 2015, kan høre hjemme i 2078. Putetrekk laget av forhuden til omskårne barn går ikke an i 2015. Likevel kan det være smart å kjøpe ett for å spare til 2078 hvor omskjæringen muligens har tatt helt av. I 2078, når jeg kanskje ikke lever lengre, så har de for lengst gått til celledyrkingsnivå og fått det til å kunne masseproduseres. Da får man den hodeputen billig, framfor å måtte betale en arm og ei nyre for det. Nyrer vil kanskje ikke ha særlig verdi lengre, jeg tenker da på sånn som at man selger ei nyre for å kunne kjøpe iPhone. Fordi man kanskje vil kunne dyrke nyrer i lab'en. Er ikke nyrer en gyldig og akseptert valuta enda? Herre, vi lever jo tross alt i 2015, langt inn i vårparten til og med! 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg oppfatter uttrykket tidvis nærmest som "tankeløs lettsindighet", dvs. der tiden i seg selv liksom skal være tyngste argumentet. Vi ryddet et dødsbo, og hadde bl.a. et bortimot ubrukt og strøkent Stereo TV m/manualer fj.kontroll etc. av den gamle typen som vi ville gi bort til en kommunal-brukt butikk, men de ville ikke ta imot. De kunne vel liksågodt ha sagt "Herregud, vi lever tross alt i 2015" føler jeg, med den holdningen de hadde. Akkurat det med teknologi er vel forståelig, da man etterhvert skal lete lenge etter utstyr som kan fore en TV via noe annet enn HDMI eller tilsvarende, noe de gode gamle kassene ikke er velsignet med. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 At nyrer nok er en gyldig valuta, kan vel diskuteres. Her i vesten tviler jeg på at den er gangbar. Men, det er ikke så lenge siden egentlig at man leste om kineseren. Jeg snakker jo om framtiden. Men, ja nyrer er nok gangbart en stund til. Det vil vel komme et brudd, på når det blir billigere å dyrke nye nyrer framfor å "stjele nyrer" med sleipe salgstriks. Ungdom forstår jo tydeligvis ikke alvoret, av hvor nyttig det er å ha to nyrer. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 At nyrer nok er en gyldig valuta, kan vel diskuteres. Her i vesten tviler jeg på at den er gangbar. Men, det er ikke så lenge siden egentlig at man leste om kineseren. Jeg snakker jo om framtiden. Men, ja nyrer er nok gangbart en stund til. Det vil vel komme et brudd, på når det blir billigere å dyrke nye nyrer framfor å "stjele nyrer" med sleipe salgstriks. Ungdom forstår jo tydeligvis ikke alvoret, av hvor nyttig det er å ha to nyrer. Mitt innlegg var bare ment som litt galgenhumor fra min side. Hvilken kineser prater du om? En kineser, entall, som bruker nyrer som valuta? Og det er vel ikke slik at 'ungdommen' ikke forstår nytteverdien av å ha to nyrer. Det er nok mer snakk om folk som i desperate stunder kan gjøre det meste for å få endene til å møtes. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Det er nok mer snakk om folk som i desperate stunder kan gjøre det meste for å få endene til å møtes.Hvis de har to ender kan de heller selge en av dem! 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 (endret) https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=chinese%20sells%20kidney%20for%20iphone Har vært skrevet om på Teknofil.no også: http://www.teknofil.no/artikler/gamer-solgte-nyre-for-a-betale-spillgjeld/134951 Andre selger sine nyfødte døtre : http://www.teknofil.no/artikler/solgte-datter-for-a-kjope-iphone/153180 Bare å åpne nettsiden pedofil.no, om myndighetene tillater det. Så slipper man å skrive om det på teknofil.no Endret 7. april 2015 av G Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Jeg oppfatter uttrykket tidvis nærmest som "tankeløs lettsindighet", dvs. der tiden i seg selv liksom skal være tyngste argumentet. Vi ryddet et dødsbo, og hadde bl.a. et bortimot ubrukt og strøkent Stereo TV m/manualer fj.kontroll etc. av den gamle typen som vi ville gi bort til en kommunal-brukt butikk, men de ville ikke ta imot. De kunne vel liksågodt ha sagt "Herregud, vi lever tross alt i 2015" føler jeg, med den holdningen de hadde. Akkurat det med teknologi er vel forståelig, da man etterhvert skal lete lenge etter utstyr som kan fore en TV via noe annet enn HDMI eller tilsvarende, noe de gode gamle kassene ikke er velsignet med. Det var drøye året siden og tanken bak, var at noen av de som oppsøker denne butikken ikke eier nåla i veggen, så hvis du kan få et tv gratis, osv. Men klart, nå er det vel snart slutt på analoge tv-signal over hele linja, inkl. Canal Digital, så da blir denslags helt ubrukelig. btw, gamle bokseksjoner er heller ikke lett å bli kvitt. "Hei, vil du ha en stor flott seksjon med lys og blyglass i dørene? Hallo, "vi lever tross alt i 2015 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå