Gå til innhold

Telenor mpbilt bredbåndsruter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den routeren.

Telenors ansatte skryter den opp i skyene, men min erfaring er at den klikker hver dag.

Min andre router er for tiden inne på reparasjon. Den første daua da jeg forsøkte å oppdatere firmware. Før det var den knapt brukbar.

Ikke misforstå. Når den funker, så funker den greit. Men en router som restarter seg hver dag, så videoer stopper og chat blir brutt, er ikke akseptabelt. Får se hva Telenor finner denne gangen.

Hvis du skal bruke routeren på et fast sted, bør du sammenlikne Telenor med Netcom og Banzai.

Telenor har latterlige kvoter og priser, men noe bedre dekning.

Har Netcom dekning på stedet du trenger mobilt bredbånd?

I så fall kan du få raskere og billigere nett med større kvote.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har den routeren.

Telenors ansatte skryter den opp i skyene, men min erfaring er at den klikker hver dag.

Min andre router er for tiden inne på reparasjon. Den første daua da jeg forsøkte å oppdatere firmware. Før det var den knapt brukbar.

Ikke misforstå. Når den funker, så funker den greit. Men en router som restarter seg hver dag, så videoer stopper og chat blir brutt, er ikke akseptabelt. Får se hva Telenor finner denne gangen.

Hvis du skal bruke routeren på et fast sted, bør du sammenlikne Telenor med Netcom og Banzai.

Telenor har latterlige kvoter og priser, men noe bedre dekning.

Har Netcom dekning på stedet du trenger mobilt bredbånd?

I så fall kan du få raskere og billigere nett med større kvote.

Jeg har den på hytta langt oppe i sirdal, og jeg valgte telenor fordi de hadde best dekning. Det har ikke vært noen ting galt med min ruter, er faktisk kjempe fornøyd med den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten er de månedlige kvotene (spesielt Telenor sine) så små at det ikke er noen vits i høyere hastighet.

Har aldri skjønt hva folk mener med at høyere hastighet gjør at kvoten blir raskere brukt opp. Hastigheten har vel ingenting å si i forhold til mengden? Hvis jeg går inn på VG og det tar 2 sekunder eller 30 sekunder, så bruker den vel ikke noe mer data selv om siden lastes inn fortere? Kan forsåvidt skjønne at man kanskje bruker mer data når hastigheten økes, men det jo har noe med bruksmønsteret å gjøre, ikke noe med hastigheten.

Lenke til kommentar

Pluginen som jeg bruker i Firefox heter "YouTube High Definition".

Den lar meg velge ønsket oppløsning på Youtube en gang for alle.

Jeg velger alltid høyeste oppløsning hjemme, men lavere oppløsning når jeg er på hytta pga. kvoten.

Bytter snart til Netcom.

Netcom har 200 GB, men Telenor mangler ambisjoner om å øke fra 25 GB.

Jeg har ringt dem og sjekket. Håpløst.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...