*F* Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Ok. Har en liten sak med strekkode-problematikk på en avdeling på jobben. Problemet er at til tross for Code 128 er i bruk vil ÆØÅ forsvinne fra strekkoden. Men nok om det. Jeg ønsker i den sammenheng å skrive ut noen strekkoder med Æ,Ø og Å slik at jeg kan faktisk avkrefte at det er scanneren som er problemet. Men sliter med å greie å lage en strekkode med ÆØÅ, online-editorer feiler, og har lett etter Code 128 (Som avdelingen's programvare primært bruker), men jeg får ikke æøå til å virke. Som dere ser i vedlagt bilde fungerer ikke æøå. Kan jeg ha feil versjon? er det plasser hvor jeg kan laste ned rett? eventuelt hvor? Evenetuelt noen annen måte å gjøre dette`? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Jeg vil tippe at siden det heter 'Code 128' saa er det egentlig ikke plass til de norske tegnene saann uten videre! Paa Wikipedia-siden staar det noe om dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Code_128#Using_FNC4_to_encode_high_.28128-255.29_characters Endret 31. mars 2015 av Zash Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Det kan se ut som Code 128 i utgangspunktet bare kan kode de 128 første tegnene i ASCII som ikke inneholder ÆØÅ, men ved bruk av utvidede tegn (FNC4) også tegn definert i ISO/IEC 8859-1 hvor ÆØÅ er inkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå