misterkleiva Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Heisann dere! Har prøvd å lete meg fram på nett etter svar, men klarer ikke å finne noe særlig utfyllende informasjon, så jeg tenkte å prøve meg her. Spørsmålet er som følger: Hvor mange ganger har en psykolog lov til å bytte\flytte timer? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Så mange ganger som det er nødvendig? Tror ikke dette er lovregulert noe sted. 1 Lenke til kommentar
misterkleiva Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 Så mange ganger som det er nødvendig? Tror ikke dette er lovregulert noe sted. Hva om det er en muntlig avtale mellom pasient og psykolog om ukentlige timer, men det går gjerne 2-4 uker mellom hver gang? Virker så veldig useriøst, i og med at dette er en offentlig ansatt psykolog. Med det sagt, så har jeg full forståelse for at sykdom og lignende kan oppstå, gjerne også på kort varsel. Men etter fjerde utsettelse på 2 måneder, så skjønner jeg også veldig godt at det blir vanskelig for personen det gjelder. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 At det er useriøst og et dårlig tilbud er jeg enig i, men jeg tror som sagt ikke slikt er lovregulert - i hvert fall ikke på det detaljnivået. Jussforumet kan sikkert svare deg definitivt på jussen her. Lenke til kommentar
misterkleiva Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 Den er grei. Takker uansett for svar Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Som henrikwl skriver, så er ikke dette lovregulert, utover Helsepersonellovens §4 sitt generelle krav til forsvarlighet i pasientbehandling. Og som du selv skriver, så er sykdom o.l. dessverre noe som også rammer psykologer. At det går utover din behandlinger er jo dog selvsagt uheldig. Min anbefaling er at du deler din frustrasjon/bekymring med behandleren neste gang dere møtes, slik at dere kan finne ut om dette kan løses på noen måte mellom dere, eller om du evt. bør forsøke med en annen behandler. Endret 30. mars 2015 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
misterkleiva Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 Som henrikwl skriver, så er ikke dette lovregulert, utover Helsepersonellovens §4 sitt generelle krav til forsvarlighet i pasientbehandling. Og som du selv skriver, så er sykdom o.l. dessverre noe som også rammer psykologer. At det går utover din behandlinger er jo dog selvsagt uheldig. Min anbefaling er at du deler din frustrasjon/bekymring med behandleren neste gang dere møtes, slik at dere kan finne ut om dette kan løses på noen måte mellom dere, eller om du evt. bør forsøke med en annen behandler. I mine øyne er det å flytte time gang etter gang (fire ganger på under 2 måneder) en uforsvarlig behandlig av pasient som har behov for ukentlige samtaler. Er også verdt å nevne at denne behandleren har lovet disse ukentlige samtalene helt fra start, men dette har aldri blitt opprettholdt. Det er ikke meg det gjelder, men noen jeg kjenner. Personen har også bedt om å få ny behandler, så jeg\vi krysser fingrene for at dette går i orden. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Skjønner. Skulle dette mot formodning ikke gå i orden, så kan pasient- og brukerombudet være en aktuelt instans å kontakte: https://helsenorge.no/pasient-og-brukerombudet 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Kanskje psykologen er...deprimert Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Tja, hvorfor ikke? Det skjer jo selvsagt også - blir litt som å si at "Kanskje legen har influensa?" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå