Gå til innhold

Hvorfor bruker vi så mye tid i den offentlige debatten på homofili?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Som vi alle vet er homofili noe som bunner i deres tanker eller en forskjell i hjernen. Det samme gjelder f.eks. psykiske sykdommer som blir mindre diskutert, men er et tema som faktisk hadde trengt oppmerksomhet slik at det ble enklere for dem å søke hjelp, skaper mer forståelse og dermed at flere ble friske eller ikke tar livet sitt.

Vi har alle forstått at homofili ikke er noe de velger og at vi må respektere det de føler. Det er helt og holdtent greit at tankene deres eller en forskjell i hjernen gjør dem slik. Selv om jeg selv synes det virker uhensiktsmessig, irrasjonelt og bare dumt. Mens vanlig kjærlighet mellom menn og kvinner i alle fall skaper liv og gir mening.

Så hva tror dere er grunnen til at vi bruker så mye tid på homofili, som i dag blir akseptert? Mens lignende og viktigere tema blir ignorert?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg selv synes det virker uhensiktsmessig, irrasjonelt og bare dumt.

Du har brukt mange innlegg på å fortelle at menn har det relativt ille i dagens Norge, blant annet fordi mange av dem ikke velges av noen kvinner. Du bør derfor omfavne og oppmuntre andre menn til å være homofile. For hvert homofile par, faller to andre menn ut av konkurransen om kvinnene.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig ikke det er så voldsomt mye fokus på homofile om dagen, men det er samtidig klart at homofile er en av gruppene som får mer oppmerksomhet/medlidenhet enn en del andre grupper. Mye av grunnen til at vi fortsatt hører en del om hvor ille homofile, kvinner osv. har det i Norge tror jeg er at de som har gjort karriære på å formidle sin gruppes lidelser og elendighet er nødt til å fortsette med dette for å ha noe livsgrunnlag. Sånn sett vil mange av disse alltid mene at vi har "en lang vei å gå" osv. fordi de ved å innrømme at egen gruppe har det veldig godt risikerer å gjøre seg selv irrelevante. Det tror jeg også er en av grunnene til at vi ser mange feminister omfavne ideologiske doktriner som de fleste andre vil mene virker noe virkelighetsfjerne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om det er bred enighet om at homofili er bra/Ok, betyr ikke dette nødvendigvis at homofili er akseptert. For det første, at folk sier at homofili er ok betyr ikke at de mener det -- negative holdninger til homofili kan dermed opptre mer skjult og må diskuteres. For det andre, selv om det skulle være slik at en overveiende majoritet aksepterer homofili fullt og helt, så finnes det fremdeles noen prosent som ikke gjør det. Hvis en homofil person bor i en stor by med mange mennesker vil han eller hun kunne oppleve krenkende og nedlatende holdninger hver dag og frykte aggresjon fra andre om vedkommende ønsker å uttrykke sin legning fritt.

Lenke til kommentar

Så hva tror dere er grunnen til at vi bruker så mye tid på homofili, som i dag blir akseptert? Mens lignende og viktigere tema blir ignorert?

Kan det være at det rett som det er dukker opp diskusjonstråder - slik som denne - der forfatteren fortjener et svar?

Hint: hvis du starter tråder om "lignende og viktigere tema", så er det mindre sjanse for at diskusjonen vil handle om homofili.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at vi fortsatt hører en del om hvor ille homofile, kvinner osv. har det i Norge tror jeg er at de som har gjort karriære på å formidle sin gruppes lidelser og elendighet er nødt til å fortsette med dette for å ha noe livsgrunnlag. 

En parallell til prester som har mistet gudstroen, men som likevel må kjøre på fra prekestolen for å heve lønna si?

Synes å huske fra organisasjonsteorien at organisasjoner kun har ett mål: egen overlevelse og vekst. Det "målet" de formentlig kjemper for, er bare et middel i denne egentlige kampen. Hvis målet nås, må dette benektes eller erstattes av andre mål. 

Norge er et av verdens mest likestilte land (når en snakker snevert om likestilling som likestilling mellom kjønnene), men noen feminister hyler jo som om vi fremdeles lever i Albertine i politilægens venteværelse-samfunnet . 

Men jeg har aldri forstått hvorfor kvinner plutselig slo om og aksepterte homofili. Det stemmer ikke med mitt syn om at folk har meninger som er selv-favoriserende. 

Lenke til kommentar

Men jeg har aldri forstått hvorfor kvinner plutselig slo om og aksepterte homofili. Det stemmer ikke med mitt syn om at folk har meninger som er selv-favoriserende. 

Og hvis teorien ikke stemmer med empirien, så ... ?

Da forkastes empirien.... :D

Eller en kan komme opp med at kvinner er så dumme at de ikke en gang klarer å forstå hva de har egeninteresse av. Dette må da være en plausibel ad-hoc-hypotese?

Alternativet er jo å innrømme at en har tatt feil. Det er ikke aktuelt!  :love:

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Korfor er du så opptatt av at noen menn er homofile?

Fordi det er et tema som for ham ikke er så viktig. Du må skjønne, alle temaer som ikke bærer relevans til OP er helt bortkastet å benytte energi på. Det er i alle fall slik jeg forstår moralen til OP

Enten det eller så er han bare veldig fascinert av homofili av åpenbare grunner.

Lenke til kommentar

Fordi det er et tema som for ham ikke er så viktig. Du må skjønne, alle temaer som ikke bærer relevans til OP er helt bortkastet å benytte energi på. Det er i alle fall slik jeg forstår moralen til OP

Enten det eller så er han bare veldig fascinert av homofili av åpenbare grunner.

Ja, det er en underlig holdning, i tillegg er jo argumentet helt på jordet, homofile er annerledes fordi de har en annerledes hjerne, og? Gjør det det uvesentlig å debattere? Feminister har også en annerledes hjerne en ikke-feminister, er det uinteressant å debattere feminisme? Religiøse har en annerledes hjerne, uinteressant å debattere religion?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke-kristent media vil bruke mye tid på å promotere feminisme, bifil livsstil, unyttig kjendiseri, ugudelig musikk, sex, livsnyteri, biografier til massemordere/terrorister...  I den grad som befolkningen lar dem få lov til det. Og det er nøyaktig hva vi ser i dag. Et overveldende flertall av befolkningen godtar at media er slik.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ikke-kristent media vil bruke mye tid på å promotere feminisme, bifil livsstil, unyttig kjendiseri, ugudelig musikk, sex, livsnyteri, biografier til massemordere/terrorister...  I den grad som befolkningen lar dem få lov til det. Og det er nøyaktig hva vi ser i dag. Et overveldende flertall av befolkningen godtar at media er slik.

Media handler om en ting, å tjene penger. Når de tror de tjener penger på å promotere det du skriver, gjør de det. Uten et sekund av omtanke. Folk kjøper dessverre av dem likevel, derfor må vi konsumenter boikotte disse kanalene og avisene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Fordi jeg er homofil ...?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Vi har alle forstått at homofili ikke er noe de velger og at vi må respektere det de føler. Det er helt og holdtent greit at tankene deres eller en forskjell i hjernen gjør dem slik. Selv om jeg selv synes det virker uhensiktsmessig, irrasjonelt og bare dumt. Mens vanlig kjærlighet mellom menn og kvinner i alle fall skaper liv og gir mening.

Forhold mellom mennesker gir dem mening. Å skape liv skaper liv, men det er ikke gitt at å skape liv er et gode. Spesielt ikke blant mange som etterhvert viser seg å være svært dårlige foreldre.

At noen kan skape liv som en uønsket konsekvens av å ta del i en aktivitet som handler om de personene som deltar i aktiviteten og hva de ønsker å få ut av den der og da, er heller noe som ofte kan få negativt utfall. Og ellers så er det ikke slik at vi har problemer med å skape liv, menneskearten vokser bare raskere og raskere.

Lenke til kommentar

Som vi alle vet er homofili noe som bunner i deres tanker eller en forskjell i hjernen. Det samme gjelder f.eks. psykiske sykdommer som blir mindre diskutert, men er et tema som faktisk hadde trengt oppmerksomhet slik at det ble enklere for dem å søke hjelp, skaper mer forståelse og dermed at flere ble friske eller ikke tar livet sitt.

Du skal passe deg litt får å nevne homofili i samme slengen som psykisk sykdom. Var det meningen å skape den koblingen? Psykisk sykdom får masse fokus idag.

Vi har alle forstått at homofili ikke er noe de velger og at vi må respektere det de føler.

All den tid mennesker blir mobbet, banket og drept fordi de er homofile så er det åpenbart feil det du sier.

Det er helt og holdtent greit at tankene deres eller en forskjell i hjernen gjør dem slik. Selv om jeg selv synes det virker uhensiktsmessig, irrasjonelt og bare dumt. Mens vanlig kjærlighet mellom menn og kvinner i alle fall skaper liv og gir mening.

Igjen kommer ditt absurde syn frem i lyset.

Det du sier er at heterofile infertile par eller heterofile par som ikke ønsker barn er "uhensiktsmessig, irrasjonelt og bare dumt". Likevel velger du å spesifisere homofile par men ignorerer alle andre barnløse par. Hvorfor? På hvilken måte gir heterofilt forhold mer mening enn homofilt forhold?

Med så forskrudd syn som du har her er det åpenbart ikke brukt nok fokus på homofili.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folk kjøper dessverre av dem likevel, derfor må vi konsumenter boikotte disse kanalene og avisene.

Hvorfor er det "desverre" at folk konsumerer gudløs musikk? Hvorfor må vi boikotte gudløs media?

Er det ikke i virkeligheten motsatt? Vi må boikotte kristen media og kristen musikk? Luke ut dette ugresset fra samfunnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...