Gå til innhold

LCD til DivX/DVD - umulig ?

karl hungus

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny skjerm til spilling, internett, tekstbehandling og ikke minst til filmfremvisning.

Har lest en del om LCD-skjermer og videobruk, og er i ferd med å konkludere at som TV-skjerm for filmfremvisning i stua er LCD-skjermer lite egnet, da innsynsvinkelen er for smal og de mørke fargene dårlig gjengitt.

De beste modellene innen min prisklasse til mitt bruk ser ut til å være Hyundai Q17 DVI og ikke minst den nye Hercules 920 PRO DVI, men begge disse forekommer meg etter hva jeg leser å være mindre egnet til mine bruksområder enn en god 19" CRT-skjerm, som attpåtil er en tusing eller to billigere.

Innvendinger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke akkurat støtte opp under det med for liten synsvinkel, når sånn som f.eks min skjerm (Samsung Syncmaster 172T) har 170° vinkel horisontalt og vertikalt. Jeg har brukt denne skjermen MYE til å se film siden jeg fikk den, og er kjempefornøyd! :)

Så ser ikke noe problem der!

Magnus

Lenke til kommentar
RAZOR,

Hvordan tar de mørke fargene seg ut når du ser på film ?

Er svart merkbart mindre svart enn på en god CRT-skjerm ?

Jeg har prøvd diverse lcdskjermer selv, og har kommet til denne konklusjonen:

Lcd er likeverdig til spill, og selvfølgelig langt bedre for øynene m.m, men film er ikke godt nok for en som bryr seg om kvalitet. Hvis du synes divX er god kvalitet, er en lcd-skjerm godt nok. Er du mer kresen enn det, feks som meg, er lcd dårlig til film, men helt brukbart.

Synsvinkelen på min Hansol H950 er meget godt, er vel 170grader den også.

Merk: 19 tommer skjermer over ca 8000 har jeg ikke testet til film, og kan derfor ikke konkludere noe der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...