winmedi Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Hei har en pc som ikke fungerer slik den skal og jeg har bygget den selv. Jeg har overklokket den til 4.5Ghz og det skal være en stabil overklokking etter mange tester osv. Dette gjorde jeg for ca. 1 år siden. Maskien fungerer, men problemet er at pcen ikke vil starte noen ganger. Det kan være flere dager i mellom eller flere uker. Når pcen ikke vil starte, hører jeg bare at viftene går. Det lager litt høy lyd i oppstarten, så plutselig går lyden vekk og maskinen prøver å starte på nytt. (Litt vanskelig å forklare) Når dette problemet oppstår, prøver jeg å ta ut og inn strømtilførselen på hovedkortet, ta ut pinnen fra hovedkortet og ram-brikkene. Da fungerer maskinen igjen, men idag kom det opp en feilmelding i bios etter at pcen gikk på slik den skulle. Jeg fikk denne feilmeldingen "overclocking failed please enter setup to reconfigure your system" Kan det være at det er for høy clock i forhold til volt? Har overklokket til 4.5Ghz Pc specs: Asus p8p67 Gigabyte Geforce GTX 670 Intel Core i5 2500k XFX BLACK EDITION 750W MODULAR PSU CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Er jo ikke verre enn å prøve å redusere klokken din og se hvordan den reagerer på det. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2015 Så hvordan skal jeg klare å sjekke dette? Denne feilen kan plutselig oppstå. Det kan ta noen dager eller uker før jeg ser feilen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå