AnonymDiskusjon Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Jeg sliter skikkelig med fysiske plager. Det har jeg gjort nå i ca. 6 år. Men har tidligere også hatt mye plager, som slitenhet og hodepine. I de siste 6 årene har jeg ikke fungert. Har sterke ledd og muskelsmerter, smerten er verkende, skjærende og stikkende, hodepine, veldig, veldig sliten, vanskelig med å tenke og konsentrere seg. Nå greier jeg heller ikke å øve på instrument eller løpe slik som jeg gjorde før, pga. smerter. Har skikkelig vondt i øynene, greier ikke å lese mye eller se film. Har også vondt andre plasser, men blir for intimt å nevne det her. I tillegg har jeg en sviende følelse i huden, det brenner. Dette ødelegger livet mitt på nesten alle mulige måter, plagene er veldig ubehagelige og skikkelig vonde. Psykologen eller legen min tror ikke på meg. Jeg blir sykere og verre for hvert år. Blir utslitt og bruker vanedannende smertestillende iblant, som jeg får til legen, men er veldig forsiktig med dem (det er vanskelig å styre dette selv). Har bedt om å få komme inn til smerteklinikk, men det får jeg ikke. Har også opplevd abstinenser, som jeg har måtte slitt meg igjennom selv. Jeg har veldig høyt stressnivå, det nekter jeg ikke for. Det har jeg hatt lenge, pga. disse smertene. Føler at jeg ikke har kontroll på livet mitt, jeg er på mange måter hjelpetrengende pga. smertene og plagene mine. Dette mistolker psykologens som at jeg har en avhengig pf, eller ikke tør å utfordre meg selv. I noen få perioder hvor plagene er bedre så greier jeg meg fint på egen hånd, men dem kommer tilbake igjen. Har i perioder hvor jeg har følt meg bra kontaktet venner, startet med trening og levd normalt. Men så får jeg tilbakefall, når jeg forklarer dette så blir jeg ikke tatt alvorlig. Føler at selvfølelsen min har blitt ødelagt av hvordan jeg har blitt behandlet i helsesystemet og at jeg har blitt tillagt ting som ikke stemmer for meg, dette har også gjort meg skikkelig usikker på meg selv og skapt mye uro. Noen som har erfaring, kjenner seg igjen, vet om noen leger som tar folk med fysiske plager alvorlig? Innspill om hvordan psykiske plager kan gi fysiske utslag setter jeg også pris på, om noen har lignende erfaring. Ulike behandlingsforslag, utredning osv. setter jeg pris på. Alle innspill og erfaringer er velkommen Anonymous poster hash: 05c41...1f8 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Vet ikke, men masse lykke til Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Kan minne om fibromyalgi? Uansett hva det er, hvis du kjenner smertene er de virkelige for deg. Du har muligheten til å bytte lege. hvis min lege ikke trodde på meg, hadde jeg ikke sett noen annen mulighet enn å bytte. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Jeg antar at du er skikkelig utredet somatisk. Fibromyalgi, som kismet spør om, ME og borreliose? Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Har du startet tråder her på diskusjon.no tidligere? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2015 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1498538 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1644770 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1546931 Her er dem jeg husker. Den med at folk ser rart på meg og det kom etter bruk av sovemedisin og smertestillende, jeg har opplevd abstinenser og det gir mye angst. Sliter med det samme fra 2013, bare at det har blitt verre nå. Jeg er greit utredet, men ikke siden dette forverret seg. Er det ikke vanskelig å påvise borreliose? Jeg har diagnosen fibromyalgi, men jeg har andre symtpomer også. Slik som smerter nedentil og utslett i huden. Nå har jeg begynt å få ganske røde øyne. I tillegg får jeg positiv ANA som jeg ikke hadde før og høy CK (men det kunne ha kommet etter en treningsøkt). Jeg svetter og blir dårlig etter trening. Har også vært alvorlig syk før, som begynte før jeg fikk det slik som dette, som dem sa var pseudopatisk. Anonymous poster hash: 05c41...1f8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2015 (jeg er IKKE trådstarter) Har du hatt MR av nakkesøyle og ryggsøyle noen gang? Noen av symptomene, men vet ikke om det gjelder alle, kan jo skyldes ting som innsnevrede rotkanaler. Disse finner man på MR-skanning som er bra for å analysere bløtvevet. Kanskje også korsrygg og hofter kan MR-skannes. Du forteller jo at du har ubehag både her og der. Jeg har innsnevret rotkanal som gir meg ihvertfall noen av ubehagene som du har nevnt (men ikke fullt alle av dem) ned i armene, og jeg har også hatt ubehag i øvre del av rygg. Enig med kismet. Du har mulighet til å bytte lege. Den nye legen kan også henvise til andre psykologer, dersom du tenker at hele forhistorien din med diagnoser er noe langt utpå jordet. Anonymous poster hash: b5693...653 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå