Spørsmålomjobb Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Hei! Er en gutt på 17 år som lurer på ca hvor mye en under 18 år skal betale i skatt? Betaler 35 % nå , og jobber deltid på en cafe. Har sett på skatteetaten, hvor man kan blant annet sjekke hvor mye man betaler i skatt, men jobben min varier så funker ikke å beregne gjennom skatteetaten. Tusen takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Hei! Er en gutt på 17 år som lurer på ca hvor mye en under 18 år skal betale i skatt? Betaler 35 % nå , og jobber deltid på en cafe. Har sett på skatteetaten, hvor man kan blant annet sjekke hvor mye man betaler i skatt, men jobben min varier så funker ikke å beregne gjennom skatteetaten. Tusen takk for svar på forhånd Prosenten kommer helt an på lønnen. Kjenner flere 17 åringer som ligger på mellom 5-10% med ein gjennomsnitslønn på 70-80 kroner timen(de jobber lite så lav årsinntekt). Kjenner ein 17 åring med ein årsinntekt på 200.000 (jævlig godt betalt), han betaler 35% i skatt. Regner med du ikkje har all verden, trur du betaler for mye i skatt (men om du gjør det får du det igjen på skatten uansett). Endret 29. mars 2015 av Ragnar115 Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Det er bare å fortsette å betale 35% skatt, da du nesten garantert vil få igjen dette ved neste års skatteslipp. Ved utgangen på 2014 skulle alle arbeidstakere oppgi forventet årsinntekt. Det vil si at hvis du tror du tjener 100 000, så blir dette beløpet beregnet i et tabelltrekk som selv beregner skatt ut i fra månedslønnen din. Endret 29. mars 2015 av kjekset Lenke til kommentar
Spørsmålomjobb Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Hei! Er en gutt på 17 år som lurer på ca hvor mye en under 18 år skal betale i skatt? Betaler 35 % nå , og jobber deltid på en cafe. Har sett på skatteetaten, hvor man kan blant annet sjekke hvor mye man betaler i skatt, men jobben min varier så funker ikke å beregne gjennom skatteetaten. Tusen takk for svar på forhånd Prosenten kommer helt an på lønnen. Kjenner flere 17 åringer som ligger på mellom 5-10% med ein gjennomsnitslønn på 70-80 kroner timen(de jobber lite så lav årsinntekt). Kjenner ein 17 åring med ein årsinntekt på 200.000 (jævlig godt betalt), han betaler 35% i skatt. Regner med du ikkje har all verden, trur du betaler for mye i skatt (men om du gjør det får du det igjen på skatten uansett). Tjener 100 kr og jobber vanligvis på fredag og lørdager. Tror jeg har tabelnummer 7100. Over så nevnte du ragnar115 at du kjenner flere 17 åringer som ligger på mellom 5-10 % og får 70-80 kr. Jeg tjener 20-30 kr mer så blir ikke 35 % i skatt for mye å betale for meg? Lenke til kommentar
Spørsmålomjobb Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Det er bare å fortsette å betale 35% skatt, da du nesten garantert vil få igjen dette ved neste års skatteslipp. Ved utgangen på 2014 skulle alle arbeidstakere oppgi forventet årsinntekt. Det vil si at hvis du tror du tjener 100 000, så blir dette beløpet beregnet i et tabelltrekk som selv beregner skatt ut i fra månedslønnen din. Skatteslippen får man i løpet av sommeren som kommer nå snart ? Hakke fylt noe forventet årsinntekt på grunn av at arbeidet varier. Noen ganger jobber jeg, andre ganger jobber jeg ikke. Så dette er et arbeid som varierer og kan ikke angi årsinntekt om jeg ikke vet hvor mye jeg kommer til å tjene Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Hva med å bruke en tabell? Da skatter man forskjellig hver måned avhengig av hvor mye du har i lønn den måneden:) Lenke til kommentar
Spørsmålomjobb Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Hva med å bruke en tabell? Da skatter man forskjellig hver måned avhengig av hvor mye du har i lønn den måneden:) Skjønte ikke helt. Kan du skrive mer spesifikt ? hvilken tabell ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Søk på tabell 7100 feks. Der står det masse tall, de til venstre representerer månedslønn og de til høyre antall kroner skatt man skal betale med den lønnen. Som du kan se varierer den avhengig av månedslønnen. Altså en betaler ikke samme prosent hver måned Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Hei! Er en gutt på 17 år som lurer på ca hvor mye en under 18 år skal betale i skatt? Betaler 35 % nå , og jobber deltid på en cafe. Har sett på skatteetaten, hvor man kan blant annet sjekke hvor mye man betaler i skatt, men jobben min varier så funker ikke å beregne gjennom skatteetaten. Tusen takk for svar på forhånd Prosenten kommer helt an på lønnen. Kjenner flere 17 åringer som ligger på mellom 5-10% med ein gjennomsnitslønn på 70-80 kroner timen(de jobber lite så lav årsinntekt). Kjenner ein 17 åring med ein årsinntekt på 200.000 (jævlig godt betalt), han betaler 35% i skatt. Regner med du ikkje har all verden, trur du betaler for mye i skatt (men om du gjør det får du det igjen på skatten uansett). Tjener 100 kr og jobber vanligvis på fredag og lørdager. Tror jeg har tabelnummer 7100. Over så nevnte du ragnar115 at du kjenner flere 17 åringer som ligger på mellom 5-10 % og får 70-80 kr. Jeg tjener 20-30 kr mer så blir ikke 35 % i skatt for mye å betale for meg? Det høres grusomt mye ut, 35%! og du tjener kun. 20-30kroner timen? Jobber du kvar dag, 8 timer kvar dag hele året? hvor mye jobber du? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Har du regnet deg frem til 35% eller ser du bare at det står 35% på lønnsslipp? Ser du skriver at du har tabell7100, da skal du betale 35% på overtid! mens normal lønn blir trekt etter tabell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå