Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløs problem

Anbefalte innlegg

har ett problem med trådløs internett hjemme. er koblet på med en bærbar-pc og alt fungerer bra når jeg sitter ved skrivebordet, men når jeg tar den med ut på stuen så tar det ca 5-10 min så kommer det opp at jeg har begrenset tilgang.

så må koble fra og koble til nettverket igjen. så skjer det samme om og om igjen.

routeren befinner seg på stuen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er sånn at du har i strømkontakten når du sitter ved skrivebordet, men tar den ut når du går inn i stua, så kan det godt hende at du mister nettet på grunn av strømsparingsfunksjonen i nettverkskortet.

Nå vet ikke jeg hvilet OS du kjører, men hvis du bruker Windows i en eller annen form, så finner du dette ved å høyreklikke på "Min Datamaskin" og velge "behandle". Velg "Enhetsbehandling" i vinduet som kommer opp. Finn nettverskortet ditt og høyreklikk. Velg egenskaper. Under fanen "Strømstyring" så står det sannsynligvis at datamaskinen skal skru av denne enheten for å spare strøm. Ta vekk avhukningen og trykk "OK".

Hvis ikke dette løser problemet, så ville jeg sjekket om det kan være driverproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...