kjelligeek Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Noen som vet noe om det er skjermer med DVI inngang, og hvordan er kvalitet på dem i forhold til vanlig?? Kjelli Lenke til kommentar
Unix_Guru Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei. Skjermer med DVI finnes bare som LCD. CRT skjermer er jo analoge, og da er det jo ingen vits i å sende signaler digitalt... (Joda, selvsagt finnes det unntak, men for Ola Dunk spiller det ingen rolle..) DVI er veldig kjekt å ha på en LCD flatskjerm.. Signalstøy forsvinner nesten 100%..! DVI inngang finnes også på endel projektorer. Håper dette var litt hjelp. Mvh, Kay-Thomas. Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Så det finnes ikke unntak på vanlige skjermer(ikke LCD) med DVI ?? Kjelli [ Denne Melding var redigert av: kjelligeek på 2002-02-22 11:17 ] Lenke til kommentar
Unix_Guru Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Que? Det finnes nok noen få unntak fra DVI=LCD "regelen".. Eksempler på dette kan vel være innen CAD, CAP, o.l.. Mvh, Kay-Thomas. Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Jeg vet ikke hva CAG CAP er, men jeg vet bare at far min har en skjerm på jobben (større enn 17` og ikke vanlig inngang, uten ledning og større "plugg" enn vanlig) de kan ikke bruke den på maskinene på jobben.... Hva kan d vær? Kjelli [ Denne Melding var redigert av: kjelligeek på 2002-02-22 11:39 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 BNC kanskje? Ellers er det noen andre kabler/plugger her. Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Går det ann å få oveganger/adaptere til en rimelig pris til disse typer skjermer? Kjelli Lenke til kommentar
Unix_Guru Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Jepp.. Prøv http://www.blackbox.no for å kjøpe adapter.. Hvis det er en Sun13W3 type skjerm, så må du huske at den (og de fleste andre skjermer fra *nix maskiner som er mer enn 4 år gamle) er fixed-sync. Dvs. at de fungerer bare i en bestemt oppløsning, f.eks. 1182x960 eller 1280x1024.. Mvh, Kay-Thomas. Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Takk for hjelpen... jeg får finne ut hva type det er, så får jeg finne ut om den er bedre enn min gamle skjerm!! Kjelli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå