Gå til innhold

Fikk en GTX 680, hva fortjener den i en mini-itx?

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt å lage min egen steam-machine, koblet opp til TV som kjører Windows/Linux/Steam som er i all hovedsak ment til spill i Full HD. Tenkte meg da å kjøpe meg noe ala 750ti/260x, men fikk utrolig nok overta et gratis GTX 680 kort fra min bror, lykkelig som jeg ble. 

Trenger synspunkter på valgte komponenter under og gjerne forslag til erstattere. Dette ville jeg satt VELDIG stor pris på!

Elite.130.04.PNG

Her lister jeg opp datakomponenter med kriterier e.l.

- Minne (1390,-)

SSD og RAM er kjøpt (240gb + 8gb ram). Øvrig HDD har jeg allerede

- Kabinett (~400,-)

Mer eller mindre låst til Mini-itx'en Elite 130. Dette grunnet til lite plass i stua. 130 støtter samtidig 680 og viser seg å ha gode kjølemuligheter. 

- Hovedkort (~900,-)

Det jeg kanskje har aller minst kjennskap til. Denne (H97M) er vurdert.

- Prosessor (500-1500,-)

Veldig usikker, G3258 er sterkt vurdert og jeg vet en får utrolig mye ytelse for pengene her, men er det ett hån å sette denne opp mot 680?

- PSU (~500,-)

Enda ikke bestemt

- CPU Kjøling (~0-500,-)

Vannkjøling er sterkt vurdert. Elite 130 støtter 120mm radiator og kan være verdt det i ett lite kabinett i en liten stue. 

Øvrig vurderes  R2 vifter på siden av kabinettet for ett mer stillegående oppsett. 

Igjen, setter veldig stor pris på synspunkter eller lignende erfaringer/oppsett. Prisrammen ligger på rundt 5k.

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...